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Personalized Antiplatelet Therapy in CAD Patients

14. Dezember 2021 aktualisiert von: Xiang Xie, Xinjiang Medical University

Personalized Antiplatelet Therapy According to CYP2C19 Genotype in Coronary Artery Disease: A Real World Study

This study is a prospective, no-randomized, single-center study performed on 15000 consecutive coronary artery patients from Dec. 2016 to Oct. 2021. All these patients were detected CYP2C19 genotype. The antiplatelet treatment was recorded according to the therapy actually adopted by the patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

15000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients were ≥18 years of age, and coronary angiography confirmed that at least one coronary artery stenosis was ≥ 70% or that the left main stenosis was ≥50% amenable to PCI.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

1.Aged >18 years old; 2. Coronary angiography confirmed that there was at least one coronary artery stenosis >70%; or the degree of stenosis of the left main artery stenosis >50%; 3. At least one clinical phenotype of coronary heart disease is present: stable angina or acute coronary syndrome 4.To be able to sign informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. Combined with severe valvular heart disease;
  2. Combined with severe congenital heart disease;
  3. Combined hyperthyroidism, anemia and other high-powered heart disease; 4. With pulmonary heart disease;

5. With hypertrophic obstructive cardiomyopathy; 6. Severe hypotension (SBP <90mmHg or DBP <60mmHg at enrollment); 7. Liver dysfunction (defined as ALT or total bilirubin is greater than the normal upper limit of 3 times); 8. Renal insufficiency (defined as serum creatinine greater than 1.5 times the normal upper limit); 9. High-risk bleeding patients, such as thrombocytopenia, blood diseases and other diseases; 10. active peptic ulcer and skin ulcers; 11. A patient who is allergic to clopidogrel, Ticagrelor, or aspirin; 12. Patients with a history of cardiogenic shock within two weeks; 13. pregnant and lactating women, during treatment can not be strict contraception of women of childbearing age; 14. In the past 3 months participated in other clinical researchers; 15. Persons who do not have legal or legal competence; 16. Any condition that the investigator considers unsuitable for participation in the clinical study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mortality
Zeitfenster: 5 years
All-cause death and cardiac death
5 years
Net clinical adverse events
Zeitfenster: 5 years
a composite of cardiac death, myocardial infarction (MI), revascularization, and bleeding (Bleeding Academic Research Consortium (BARC) definitions, type 2, 3, or 5),
5 years
bleeding events
Zeitfenster: 5 years
BARC class 2 or higher bleeding events
5 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
all-cause death
Zeitfenster: 5 years
all-cause death
5 years
cardiac death
Zeitfenster: 5 years
death for cardiac cause
5 years
stent thrombosis
Zeitfenster: 5 years
according to the Academic Research Consortium criteria
5 years
myocardial infarction
Zeitfenster: 5 years
defined in accordance with the universal definition proposed in 2007
5 years
stroke
Zeitfenster: 5 years
including ischemic stroke and hemorrhage
5 years
urgent revascularization
Zeitfenster: 5 years
with persistent or increasing symptoms need to intervention
5 years
major adverse cardiovascular events (MACE)
Zeitfenster: 5 years
defined as cardiac death, cardiac death, MI, stent thrombosis, or urgent revascularization
5 years
major adverse cardiovascular and cerebrovascular events (MACCE)
Zeitfenster: 5 years
cardiac death, stroke, MI, stent thrombosis, or urgent revascularization
5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Dezember 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Dezember 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

30. Dezember 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Dezember 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Dezember 2021

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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