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- Klinische Studie NCT05729971
Nasogastric Tube After Laparoscopic Heller-Dor Myotomy
Nasogastric Tube After Laparoscopic Heller-Dor Myotomy: do You Really Need it?
The goal of this prospective observational study is to evaluate the role of nasogastric tube (NGT) in patients with achalasia underwent to Heller-Dor laparoscopic. The main question it aims to answer are:
• If it is possible to remove NGT at the end of surgery. Participants will be dived in two groups: the first one with NGT after surgery and second one without NGT (noNGT).
If there is a comparison group: Researchers will compare group NGT and group noNGT to see if routine placement of NGT is useless.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Achalasia is a rare disease characterized by dysfunction of low oesophageal sphincter. This disease is divided according to Chicago classification into three subtypes.
Laparoscopic Heller - Dor is a important treatment of types I and II Achalasia. There are several studies evaluating the NGT in colorectal, hepatic, urologic, thoracic, otorhinolaryngology, gastric and esophageal surgery. Its use in postoperative period in achalasic patients is not yet clear.
Historically, NGT has been used to reduce gastric distention, nausea, vomiting and chest pain.
The aim of our study is to value the role of NGT for this surgery. We prospectively enrolled achalasic patients undergoing laparoscopic Heller -Dor .
The NGT group and noNGT were compared in terms of perioperative outcomes.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Napoli, Italien, 800131
- AOU. policlinico, Federico II
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients with achalasia of type I and II
- patients undergoing laparoscopic Heller-Dor
- patients older than 18 years
- both sexes
Exclusion Criteria:
- pregnant patients;
- patients a history of abdominal surgery;
- body mass index (BMI) >40;
- American Society of Anesthesiology (ASA) score >4;
- megaesophagus;
- III type Achalasia;
- previously treated for this disease.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
with NGT
In these patients, the nasogastric tube remains after surgery.
It was removed after x-ray test.
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Der Eingriff besteht darin, die Magensonde am Ende der Operation zu entfernen oder nicht.
|
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noNGT
In these patients, NGT was removed at the end of surgery.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Nausea
Zeitfenster: in the first postoperative day
|
clinically evaluating the presence or absence
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in the first postoperative day
|
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vomiting
Zeitfenster: in the first postoperative day
|
clinically evaluating the presence or absence
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in the first postoperative day
|
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chest pain
Zeitfenster: in the first postoperative day
|
clinically evaluating the presence or absence
|
in the first postoperative day
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Length of stay
Zeitfenster: from the first postoperative day to the third postoperative day
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days of hospitalization from first postoperative day
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from the first postoperative day to the third postoperative day
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First flatus
Zeitfenster: from the first postoperative day to the third postoperative day
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on which postoperative day the patient had the first flatus.
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from the first postoperative day to the third postoperative day
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Intake liquid diet
Zeitfenster: from the first postoperative day to the third postoperative day
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when the patient starts drinking
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from the first postoperative day to the third postoperative day
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Einnahme halbfester Kost (Tag)
Zeitfenster: vom ersten postoperativen Tag bis zum dritten postoperativen Tag
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wenn der Patient zu essen beginnt
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vom ersten postoperativen Tag bis zum dritten postoperativen Tag
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postoperative complications
Zeitfenster: from the first postoperative day to the third postoperative day
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Based on Clavien-Dindo classification
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from the first postoperative day to the third postoperative day
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Hoshino M, Omura N, Yano F, Tsuboi K, Kashiwagi H, Yanaga K. Immunohistochemical study of the muscularis externa of the esophagus in achalasia patients. Dis Esophagus. 2013 Jan;26(1):14-21. doi: 10.1111/j.1442-2050.2011.01318.x. Epub 2012 Feb 6.
- Andolfi C, Fisichella PM. Meta-analysis of clinical outcome after treatment for achalasia based on manometric subtypes. Br J Surg. 2019 Mar;106(4):332-341. doi: 10.1002/bjs.11049. Epub 2019 Jan 28.
- Arcerito M, Jamal MM, Perez MG, Kaur H, Sundahl A, Moon JT. Esophageal Achalasia: From Laparoscopic to Robotic Heller Myotomy and Dor Fundoplication. JSLS. 2022 Jul-Sep;26(3):e2022.00027. doi: 10.4293/JSLS.2022.00027.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 292/190
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
Patients Number Length of stay (day) First flatus (day) Intake liquid diet (day) Intake semi-solid diet (day) Intraoperative complications
Postoperative complications:
- Grade I
- Grade II
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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