Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Nintedanib With or Without Dextromethorphan in Patients With Idiopathic Pulmonary Fibrosis (IPF)

A Multicenter, Randomized, Double Blind, Placebo-controlled Clinical Study to Evaluate the Treatment of Nidanib With or Without Dextromethorphan in Idiopathic Pulmonary Fibrosis (IPF) Patients.

Nintedanib combined with or without Dextromethorphan for the treatment of IPF, with FVC as the primary efficacy endpoint to evaluate its effectivenes.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ≥40 years old, regardless of gender;
  2. According to "2022 ATS/ERS/JRS/ALAT Guidelines", it was diagnosed as idiopathic pulmonary fibrosis (IPF);
  3. Lung function meets the following conditions during screening: forced vital capacity (FVC) ≥45% predicted value; The dispersion of carbon monoxide (DLco, corrected Hb) in a single breath is between 30% and 80% of the predicted value.
  4. HRCT images completed within 12 months before screening can be used to determine UIP mode;
  5. It is expected to complete the whole research plan, including 12 weeks of treatment and 1 week of follow-up;
  6. Willing to follow all the requirements of drug use, visit and data collection during the study period;
  7. Be able to understand the research content and sign the written informed consent;
  8. Women of childbearing age provide negative pregnancy test results, and agree to take effective contraceptive measures during the study period and within 3 months after the last administration; Male subjects with fertility also need to take effective contraception at the same time.

Exclusion Criteria:

  1. Suffering from other interstitial lung diseases caused by non-IPF reasons (such as connective tissue disease-related ILD, chronic allergic pneumonia, pneumoconiosis, drug-induced pneumonia, radiation lung disease, etc.);
  2. One or more Acute Exacerbation); of IPF occurred within 3 months before screening;
  3. Have received a lung transplant;
  4. Complicated with severe COPD(GOLD III and above), severe asthma or other airway diseases that may interfere with FVC determination;
  5. The following systemic immunosuppressive treatments were used within 4 weeks before screening: > 15 mg/d prednisone (or equivalent dose), cyclophosphamide, methotrexate, tuzumab, rituximab, mycophenolate mofetil, etc.
  6. Currently or in the past, allergic to Nidanib, dextromethorphan or any of its auxiliary ingredients;
  7. The following laboratory abnormalities exist: ALT or AST >3×ULN;; eGFR <30 mL/min/1.73m²;
  8. Have a history of uncontrolled mental illness, epilepsy, central nervous system dysfunction, or may induce adverse reactions after using dextromethorphan;
  9. Being receiving drugs that may have serious drug interaction with dextromethorphan, such as monoamine oxidase inhibitor (MAOI) and selective serotonin reuptake inhibitor (SSRI), and unable to stop taking drugs;
  10. Pregnant or lactating women;
  11. At the time of screening, there are other major diseases or medical conditions that researchers think will significantly increase the risk and affect the treatment compliance or data interpretation;
  12. Interventional treatment of other clinical trials within 4 weeks before screening.
  13. Use Nidanib or pirfenidone for anti-fibrosis treatment within 8 weeks before screening;

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental group
Experimental: The dosage of Nintedanib is 150mg/100mg per dose, twice daily;The dosage of Dextromethorphan is 30mg per dose, twice daily.
Dosage of Nitedanib is 150mg/100mg each time, twice a day, once in the morning and once in the evening, It is recommended to take it with meals. The dosage of Dextromethorphan sustained-release tablets is 30 mg, twice a day. It is recommended to take it orally 30 minutes after meals. For 12 weeks.
Placebo-Komparator: Control group
Control group:The dosage of Nintedanib is 150mg/100mg per dose, twice daily;Placebo take orally twice daily.
Dosage of Nitedanib is 150mg/100mg each time, twice a day, once in the morning and once in the evening, with an interval of 12hours. It is recommended to take it with meals to reduce gastrointestinal adverse reactions. Placebo, twice a day, recommended to be taken in the morning and evening. For 12 weeks.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
FVC
Zeitfenster: The change in FVC from baseline at week 12 after administration
The change in FVC from baseline at week 12 after administration

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Leicester Cough score (LCQ)
Zeitfenster: Change in score from baseline to week 12
Change in score from baseline to week 12
Symptoms and Effects Scale(L-PF)
Zeitfenster: Change in score from baseline to week 12
Change in score from baseline to week 12
Incidence Rate of Acute Aggravating Events(%predicted)
Zeitfenster: Incidence Rate of Acute Aggravating Events during the 12-week study period
Incidence Rate of Acute Aggravating Events during the 12-week study period
DLCO(%predictedl)
Zeitfenster: Change in score from baseline to week 12
Change in score from baseline to week 12
Incidence of Treatment-related adverse Events
Zeitfenster: The assessments need to be conducted four times at baseline and at weeks and 12 after medication
The assessments need to be conducted four times at baseline and at weeks and 12 after medication

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

12. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. März 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Juni 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. September 2025

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nintedanib,Dextromethorphan

Abonnieren