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PERCEPTION - Super-Early Neuroprognostication in eCPR Patients (PERCEPTION)

12. Mai 2026 aktualisiert von: Juergen Grafeneder, Medical University of Vienna

Super-Early Neuroprognostication in eCPR Patients: Feasibility of Automated Pupillometry and Cerebral Near-Infrared Spectroscopy - A Prospective Feasibility Study

Background Extracorporeal cardiopulmonary resuscitation (eCPR) is a rescue therapy for a selected group of patients. Extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) is initiated to bypass the cardiac system and bridge time to definitive treatment of the cardiac arrest (CA) origin. eCPR treatment is very time-critical and, if indicated, should be initiated as early as possible. Patient selection for this highly specific treatment is challenging and relies on numerous factors. In the following phase of intensive care treatment, neuroprognostication is performed. However, following current guidelines, this is only recommended 72hours after CA. Once ECMO is initiated, a complex intensive care treatment is expected, without a guarantee for full neurological recovery. There is a recognized clinical need for more precise selection criteria, alongside predictive values, to enable earlier, reliable neuroprognostication.

Aim This study aims to investigate whether super-early neuroprognostication before ECMO initiation is feasible. Super-early neuroprognostication will be performed using automated pupillometry and cerebral near-infrared spectroscopy (cNIRS) before ECMO initiation.

Methods Patients evaluated for eCPR treatment at the Department of Emergency Medicine will be included in this study. By a study member not involved in clinical treatment, cNIRS and automated pupillometry will be performed before ECMO initiation and at predefined intervals: 10-20 minutes after ECMO Initiation, 1 hour (±15 minutes), 2 hours (±15 minutes), and 3 hours (±15 minutes). Follow-up measurements will be taken 24 hours (± 6 hours), 48 hours (± 6 hours), and 72 hours ± 6 hours after ECMO initiation. The secondary objective is to interpret the collected data regarding outcome parameters.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

45

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Vienna, Österreich, 1090
        • Rekrutierung
        • Department of Emergency Medicine, Medical University of Vienna

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients ≥ 18 years evaluated for eCPR treatment at the Department of Emergency Medicine.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All patients ≥ 18 years evaluated for eCPR treatment at the Department of Emergency Medicine

Exclusion Criteria:

  • Return of spontaneous circulation before ECMO initiation.
  • Anatomical infeasibility for measurement, including but not limited to:
  • Severe facial trauma or deformity preventing the placement of the automated pupillometry device.
  • Scalp injuries, dressings, or conditions that interfere with the correct positioning of near-infrared spectroscopy (NIRS) sensors.
  • Pre-existing ocular conditions that preclude reliable pupillometry (e.g., enucleation, opaque cornea, or severe anisocoria unrelated to neurological status).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Feasability of automated pupillometry
Zeitfenster: Before ECMO initiation.
The primary outcome is the rate of successful automated pupillometry measurements in patients being evaluated for eCPR before ECMO initiation.
Before ECMO initiation.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Feasablity of cNIRS
Zeitfenster: before ECMO initiation
Success rate of obtaining cNIRS measurements in patients being evaluated for eCPR before ECMO initiation
before ECMO initiation
Rate of acquiring automated pupillometry and cNIRS following ECMO initiation
Zeitfenster: 10-20 minutes after ECMO Initiation, 1 hour (±15 minutes), 2 hours (±15 minutes), and 3 hours (±15 minutes). Follow-up measurements will be taken 24 hours (± 6 hours), 48 hours (± 6 hours), and 72 hours ± 6 hours after ECMO initiation
Rate of acquiring automated pupillometry and cNIRS measurements at predefined subsequent time points following ECMO initiation
10-20 minutes after ECMO Initiation, 1 hour (±15 minutes), 2 hours (±15 minutes), and 3 hours (±15 minutes). Follow-up measurements will be taken 24 hours (± 6 hours), 48 hours (± 6 hours), and 72 hours ± 6 hours after ECMO initiation
Mortality
Zeitfenster: 1 month, 6 months, and 12 months
Mortality Rate at 1 month, 6 months, and 12 months
1 month, 6 months, and 12 months
Neurological Outcome
Zeitfenster: 1 Month, 6 Months and 12 Months
Neurological Outcome at 1 month, 6 months, and 12 months, measured with the Cerebral Performance Category (CPC1-5). CPC 1-2 is considered a good neurological outcome
1 Month, 6 Months and 12 Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2337/2025

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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