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Safety and Activity of HF50 in Patients With Advanced Solid Tumors

15. Mai 2026 aktualisiert von: HighField Biopharmaceuticals Corporation

A Phase 1 Study to Evaluate the Safety, Tolerability, Pharmacokinetics, and Preliminary Anti-tumor Activity of HF50 in Patients With Advanced Solid Tumors

A study to assess the safety, tolerability, and pharmacokinetics of HF50 in participants with advanced solid tumors.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This is an open-label, dose-escalation and dose-expansion, multiple-dose, phase 1 study evaluating HF50 monotherapy in participants with advanced solid tumors. HF50 is an innovative liposome-encapsulated T-cell engager designed to redirect T-cells to tumor cells by presenting both tumor-associated antigen (e.g., HER2) and CD3 targeting moieties on the liposome surface. Simultaneously, HF50 delivers an encapsulated TLR7/8 agonist to activate innate immunity and remodel the tumor immune microenvironment, creating a synergistic anti-tumor immune response.The primary objective is to evaluate the safety and tolerability of HF50 and to determine the recommended Phase 2 dose (RP2D). HF50 will be administered as an intravenous (IV) infusion. The study will also assess the pharmacokinetic (PK) profile, immunogenicity, and preliminary anti-tumor activity of HF50. Additionally, the study will explore the impact of HF50 on the immune microenvironment and changes in peripheral blood cytokines and immune cells to better understand its biological effects.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

45

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510120
        • Sun Yat-sen Memorial Hospital, Sun Yat-sen University
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Jing Li, MD, PhD
        • Hauptermittler:
          • Qiong Yang, MD, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Voluntary participation: Capable of giving signed informed consent and able to comply with all study-related procedures.
  • Age: Adults >= 18 years of age at the time of signing informed consent; male or female.
  • Disease Status: Participants with histologically or cytologically confirmed advanced solid tumors that are unresectable or metastatic, who have failed or are intolerant to standard therapies, or for whom no effective therapy currently exists. Examples include HER2-expressing gynecological tumors and recurrent ovarian clear cell carcinoma after failure of platinum-based chemotherapy.
  • Performance Status: Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status score of 0 to 1.
  • Life Expectancy: Anticipated survival of no less than 6 months.
  • Measurable Disease: At least one measurable lesion according to RECIST v1.1 definitions.
  • Organ and Bone Marrow Function:

Bone Marrow Reserve: Absolute neutrophil count (ANC) >= 1.5 x 10^9/L, lymphocyte count >= 1.0 x 10^9/L, platelet count >= 90 x 10^9/L, and hemoglobin >= 9.0 g/dL (no blood transfusion or hematopoietic stimulators within 14 days).

Coagulation Function: Activated partial thromboplastin time (APTT) <= 1.5 x ULN, and International Normalized Ratio (INR) <= 1.5.

Liver Function: Total bilirubin (TBIL) <= 1.5 x ULN, and ALT and AST <= 2.5 x ULN. For participants with liver metastases: ALT and AST <= 5 x ULN, and TBIL <= 3 x ULN.

Renal Function: Creatinine clearance >= 50 mL/min (calculated using the Cockcroft-Gault formula).

  • Contraception: Participants of reproductive potential (including males) must agree to use effective contraception from study entry through 6 months after the last dose. Female participants of childbearing potential must have a negative serum pregnancy test during screening and prior to the first dose.

Exclusion Criteria:

  • Autoimmune Disease: Any active autoimmune disease or history of autoimmune disease deemed unsuitable by the investigator. Exceptions include skin conditions not requiring systemic treatment (e.g., eczema < 10% of body surface area, vitiligo, psoriasis, alopecia) and resolved childhood asthma.
  • Corticosteroids/Immunosuppressants: Current use of immunosuppressants or systemic corticosteroids (> 10 mg/day prednisone or equivalent) within 4 weeks prior to the first dose. Topical steroid use is permitted.
  • Prior Anti-tumor Therapy: Receipt of systemic chemotherapy, radiotherapy, targeted therapy, or immunotherapy within 2 weeks prior to dosing (4 weeks for nitrosoureas or mitomycin C); or other therapies (endocrine therapy, TCM, localized palliative radiotherapy) within 2 weeks.
  • CNS Metastasis: Clinically symptomatic brain or meningeal metastases. Participants with treated brain metastases are eligible if radiographic stability is maintained for >= 28 days, systemic steroids have been discontinued for > 14 days, and the participant is asymptomatic.
  • Toxicity Recovery: Failure to recover from all adverse events of prior therapies to <= Grade 1 (NCI CTCAE v5.0) or baseline, except for alopecia, Grade 2 peripheral neuropathy, or stable hypothyroidism on hormone replacement.
  • Cardiovascular History: Including thromboembolic events within 3 months; NYHA Class III to IV congestive heart failure; acute coronary syndrome, aortic dissection, stroke, or other Grade >= 3 cardiovascular events within 6 months; or uncontrolled hypertension (SBP > 160 mmHg or DBP > 100 mmHg).
  • Infection: Active infection or unexplained fever > 38.5 degrees C within 1 week prior to the first dose (tumor-related fever is permitted per investigator judgment).
  • Viral Infection: HIV infection, active HBV (HBV DNA > ULN), or active HCV (HCV RNA > ULN).
  • Gastrointestinal Symptoms: Significant digestive system symptoms or other factors requiring intervention within 4 weeks prior to the first dose.
  • Pregnancy/Lactation: Female participants who are pregnant or breastfeeding.
  • Other: Any other serious systemic disease or reason that, in the investigator's opinion, makes the participant unsuitable for the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: HF50
HF50 monotherapy
HF50 is an innovative liposome-encapsulated bifunctional therapeutic designed to redirect T-cells to HER2-expressing tumor cells while simultaneously activating innate immunity through TLR7/8 agonism.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Anzahl der Teilnehmer mit Dosisbegrenzungstoxizitäten (DLT)
Zeitfenster: 28 Tage nach der ersten Dosis (C1D1) für jede Dosiskohorte.
Die Anzahl der Teilnehmer mit dosisbegrenzenden Toxizitäten (DLTs) während des DLT-Bewertungszeitraums, um die maximal tolerierte Dosis (MTD) zu bestimmen.
28 Tage nach der ersten Dosis (C1D1) für jede Dosiskohorte.
Inzidenz von unerwünschten Ereignissen (AES)
Zeitfenster: Von der ersten Dosis bis 28 Tage nach der letzten Dosis.
Die Anzahl und der Prozentsatz der Teilnehmer mit unerwünschten Ereignissen (AES), die nach NCI-CTCAE v5.0 bewertet wurden
Von der ersten Dosis bis 28 Tage nach der letzten Dosis.
Empfohlene Phase -II -Dosis (RP2D) von HF50
Zeitfenster: Am Ende der Dosiskalation (bewertet bis zu 1 Jahr)
RP2D wird basierend auf Sicherheits-, Verträglichkeits- und Pharmakokinetikdaten ermittelt, die während der Dosiserkalationsphase gesammelt wurden.
Am Ende der Dosiskalation (bewertet bis zu 1 Jahr)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objektive Rücklaufquote (ORR)
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Anteil der Teilnehmer, die eine vollständige Reaktion (CR) oder teilweise Reaktion (PR) erzielen, basierend auf den Kriterien von Recist V1.1.
Bis zu 2 Jahre
Antwortdauer (DOR)
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Zeit von der ersten dokumentierten Reaktion (CR oder PR) auf das Fortschreiten oder den Tod von Krankheiten.
Bis zu 2 Jahre
Krankheitskontrollrate (DCR)
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Anteil der Teilnehmer, die CR-, PR- oder Stable -Krankheiten (SD) erreichen, basierend auf Recist V1.1.
Bis zu 2 Jahre
Progressionsfreies Überleben (PFS)
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Zeit von der ersten Dosis bis zum Fortschreiten oder zum Tod von Krankheiten.
Bis zu 2 Jahre
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Bis zu 2 Jahre
Zeit von der ersten Dosis bis zu Tode aus irgendeinem Grund.
Bis zu 2 Jahre
Pharmacokinetic Parameter - Cmax
Zeitfenster: Up to 2 years
Maximum plasma concentration (Cmax) of HF50 will be assessed following single and multiple dosing.
Up to 2 years
Pharmacokinetic Parameter - Tmax
Zeitfenster: Up to 2 years
Time to maximum plasma concentration (Tmax) of HF50 will be assessed following single and multiple dosing.
Up to 2 years
Pharmacokinetic Parameter - AUC (Area Under the Curve)
Zeitfenster: Up to 2 years
AUC0-t and AUC0-inf will be evaluated to determine systemic exposure to HF50.
Up to 2 years
Pharmacokinetic Parameter - Half-life (t1/2)
Zeitfenster: Up to 2 years
The terminal elimination half-life (t1/2) of HF50 will be calculated.
Up to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

30. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Juni 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Juni 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • HF50-102

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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