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Clinical Application of a New Handheld ECG Device (CANHED)

19. Juni 2026 aktualisiert von: HeartEye

To investigate possible heart disease, an electrocardiogram (ECG) is needed. For this, a person usually must go to the hospital, sometimes urgently. There, an ECG is performed using a device with 10 wires attached to the skin with adhesive pads or suction cups. Taken together, a time-consuming procedure.

With a simple and pocket-size ECG device, it is being investigated whether this procedure can be made faster and easier, thereby improving the availability and accessibility of a heart tracing.

With a simple and pocket-size ECG device, it is being investigated whether this procedure can be made faster and easier, thereby improving the availability and accessibility of a heart tracing.

By holding this new device against the chest, a heart recording is made and stored via a smartphone so that it can be remotely reviewed by a doctor.

The goal of this study is to establish that the new method of ECG registration is at least as good as the conventional way.

The number of successfully completed (suitable for interpretation) ECGs will be compared to the total number of ECG registrations; also, the number of adverse events will be scored as well as user satisfaction.

There are no risks associated with participating in this study. The burden is minimal: an extra ECG within 1 minute without using any adhesives or wires.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Cardiovascular diseases (CVD) affect around 620Mn people, 1 in 13 of the world's population. The number of people affected is increasing due to changing lifestyles and a growing and aging population. CVDs are a leading cause of mortality and morbidity worldwide. They place a significant burden on healthcare systems, government budgets, and the lives of patients and caregivers. In 2019, CVDs accounted for 17.9Mn deaths worldwide - 32% of all deaths.

Specifically, heart attacks and strokes were responsible for 85% of these deaths, with a third occurring prematurely in individuals under 70 years4. The total annual costs of CVDs, including healthcare costs, productivity losses, and informal care, are estimated to be around €210Bn in Europe and €380Bn in the US.

Over the past decades, significant progress in CVD diagnostics has resulted in a wide range of diagnostic tools. However, the gold-standard 12-lead ECG remains indispensable for accurately detecting complex and life-threatening cardiac conditions like myocardial infarction (MI). While simpler devices provide convenience, they lack the precision needed for diagnosing such critical pathologies.

HeartEye is a Dutch pioneering medical technology company that has developed and aims to receive regulatory approvals of a handheld ECG device to provide accessible, accurate, and user-friendly electrocardiogram (ECG) diagnostics through innovative technology, and portable, medical-grade devices that empower individuals and healthcare professionals (HCPs) with timely and precise cardiac health insights.

To test the employment, feasibility, clinical performance, and safety of HeartEye's ECG device, 594 patients admitted to the hospital will be enrolled for (near) simultaneous registration of a standard ECG and a HeartEye ECG for comparison of diagnosis by an independent expert panel of cardiologists to assess the degree of agreement. A HeartEye ECG can be performed within 60 seconds by simply holding the device against the chest without the use of adhesives, thereby causing minimal burden or risks for patients, if any.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

594

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Rien van der Zee, MD, PhD
  • Telefonnummer: +31 6 55756354
  • E-Mail: rien@hearteye.nl

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients visiting a hospital with a known cardiac condition or complaints suspected of cardiac disease.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

To be eligible for enrolment in this study after adequately being informed, a participant must meet all the following criteria:

Adult (>18years old) patients admitted to the Meander Medical Centre Amersfoort (NL) or the Catharina Hospital Eindhoven (NL) visiting the outpatient clinic with a known cardiac condition or complaints suspected of cardiac disease.

Exclusion Criteria:

A potential participant who meets any of the following criteria will be excluded from participation in this study:

  • Not intact skin condition in the sternal area (e.g. recent thoracic surgery, skin eruptions, caustic trauma, etc.)
  • Unable to understand the procedure (e.g. comatose, incapacitated, or critically ill patients).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patients visiting a hospital that are scheduled for an ECG registration receive 1 additional ECG

Patients diagnosed with various conditions will be selected to create a diverse mixture of cardiac pathology in the following categories:

  1. Normal, atypical cardiac complaints, extrasystole
  2. Ischemic diseases
  3. Arrhythmia, conduction delay
  4. Cardiomyopathy
  5. Pacemaker therapy
  6. Systemic diseases (e.g., hypothyroidism, electrolyte disorder) Intervention: 1 additional ECG with a handheld ECG device.
Patients admitted to the hospital that are subjected to routine ECG registration can be enrolled in the study by adding a HeartEye ECG nearly simultaneously, meaning within 5 minutes before or after the routine ECG registration. Another 60 seconds per ECG added to the procedure due to enrolment in this study, causing a minimal burden for the patient.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Primary Objective: To test non-inferiority, diagnostic agreement of the 12 lead HeartEye ECG will be determined by comparing individual cardiologist diagnosis per category to the traditional ECG.
Zeitfenster: 4 months after first inclusion.
4 months after first inclusion.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

22. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

22. Juli 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

22. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • NL011365

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

ECG data. Patients characteristics. Questionnaires.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Start date availability: Nov 30, 2026 for 15 years.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Reviewers can access ECG data, patients characteristics, and questionnaires via the platform of the company's website. The key to a patient ID is stored separately in the participating hospitals.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • ICF
  • ANALYTIC_CODE
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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