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Retlirafusp Alfa Injection Plus Chemotherapy Versus Investigator's Choice of Anti-PD-1 Antibody Plus Chemotherapy as First-line Treatment for Advanced Gastric Cancer With Liver Metastases

24. Juni 2026 aktualisiert von: Peking University

Retlirafusp Alfa Injection Plus Chemotherapy Versus Investigator's Choice of Anti-PD-1 Antibody Plus Chemotherapy for Previously Untreated, Advanced Gastric or Gastroesophageal Junction Cancer With Liver Metastases: a Randomized, Controlled, Multicenter Phase III Clinical Study

This study is a randomized, controlled, open-label phase III clinical trial, aims to compare the efficacy and safety of Retlirafusp alfa injection plus CAPOX versus the investigator's choice of anti-PD-1 antibody plus CAPOX as first-line treatment in patients with advanced gastric cancer (GC) or gastroesophageal junction cancer (GEJC) with liver metastases

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

332

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1. Age ≥ 18 years; 2. Patients with recurrent or previously untreated advanced gastric or gastroesophageal junction cancer with liver metastases, histopathologically confirmed as adenocarcinoma.

    3. No prior systemic therapy (including anti-HER2 therapy) for advanced or metastatic GC/GEJC. Patients who have received prior adjuvant or neoadjuvant therapy are eligible provided that the time from completion of last therapy to first recurrence or disease progression is > 6 months.

    4. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0-1. 5. At least one evaluable lesion according to Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) version 1.1.

    6. Adequate organ and bone marrow function. 7. Female subjects of non-childbearing potential are defined as those who are postmenopausal, or have undergone documented hysterectomy and/or bilateral oophorectomy. Male subjects and female subjects of childbearing potential must agree to use at least one medically approved contraceptive method during the study and for 120 days after the last dose of study treatment. A serum pregnancy test must be negative within 3 days prior to the start of study treatment, and subjects must not be breastfeeding.

    8. Voluntarily signed informed consent, and willing and able to comply with scheduled visits, study treatment, laboratory tests, and other study procedures.

Exclusion Criteria:

  • 1. Known gastric cancer of squamous cell carcinoma, undifferentiated carcinoma, or other histological types, or adenocarcinoma mixed with other histological types.

    2. Untreated or inadequately treated central nervous system (CNS) metastases, or uncontrolled or symptomatic active CNS metastases.

    3. Diagnosis of any other malignancy within 5 years prior to study entry, except for: skin basal cell carcinoma or squamous cell carcinoma that has been locally treated and documented as cured, superficial bladder cancer, cervical carcinoma in situ, breast ductal carcinoma in situ, papillary thyroid carcinoma, and other early-stage tumors with low risk of recurrence that have undergone curative treatment as judged by the investigator.

    4. Presence of any active, known, or suspected autoimmune disease. 5. Prior treatment with TGF-β inhibitors, anti-PD-1/PD-L1 antibodies, anti-PD-L2 antibodies, anti-CD137 antibodies, CTLA-4 antibodies, or other drugs/antibodies targeting T-cell costimulatory or checkpoint pathways.

    6. Severe, non-healing, or dehiscent wound, or active ulcer, or untreated fracture.

    7. Any other serious physical or mental illness, or laboratory abnormalities that may increase the risk of study participation, interfere with study results, or render the subject unsuitable for the study judged by the investigator.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Retlirafusp alfa Group
Capecitabine, Q3W
Oxaliplatin, Q3W
Retlirafusp alfa injection,1800mg, Q3w
Aktiver Komparator: Investigator's choice of anti-PD-1 antibody Group
Capecitabine, Q3W
Oxaliplatin, Q3W
Sintilimab or Tislelizumab, Q3w

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progression-free Survival (PFS) based on investigator assessment according to RECIST 1.1
Zeitfenster: Up to 2 years
Up to 2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Bis ca. 5 Jahre
Bis ca. 5 Jahre
Objective response rate (ORR) based on investigator assessment according to RECIST 1.1
Zeitfenster: Up to 2 years
Up to 2 years
Disease control rate (DCR) based on investigator assessment according to RECIST 1.1
Zeitfenster: Up to 2 years
Up to 2 years
Duration of response (DoR) based on investigator assessment according to RECIST 1.1
Zeitfenster: Up to 2 years
Up to 2 years
Adverse events (AEs).
Zeitfenster: Up to approximately 5 years
Up to approximately 5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

26. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

30. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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