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Age-Stratified Conditioning Regimen Efficacy for MDS Haplo-HSCT

24. Juni 2026 aktualisiert von: Xiao-Jun Huang, Peking University People's Hospital

Prospective Cohort Study of Age-Stratified Busulfan-Based Conditioning Regimens in Adult Patients With Myelodysplastic Syndrome Receiving Haploidentical Hematopoietic Stem Cell Transplantation

This study plan aims to enroll adult patients diagnosed with myelodysplastic syndrome (MDS) who are scheduled to receive T-cell-replete haploidentical hematopoietic stem cell transplantation. After obtaining written informed consent, participants will receive either reduced-toxicity Bu/Flu/Cy/ATG conditioning regimen (for patients aged ≥55 years) or standard myeloablative modified Bu/Cy+ATG conditioning regimen (for patients aged <55 years) followed by unified post-transplant immunosuppression and supportive care. The objective is to prospectively characterize the 1-year transplant-related mortality and comprehensively evaluate hematopoietic engraftment, graft-versus-host disease, infection, relapse, survival outcomes and conditioning-related organ toxicity among all enrolled patients undergoing haploidentical transplantation.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

120

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Beijing, China
        • Peking University People's Hospital, Beijing Lu Daopei Hematology Hospital, Hebei Yanda Lu Daopei Hospital, Nanfang Hospital, Southern Medical University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients who had low- and intermediate-risk MDS without ISD nor URD receiving haploidentical hematopoietic stem cell transplantation

Exclusion Criteria:

  • Patients having ISD or URD; patients having high-risk MDS; patients with active infection; patients with poor compliance; patients with organ failure

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Age-Stratified Conditioning Regimen
MDS patients without identical sibling donor or unrelated donor would receive haplo-HSCT. Participants will receive either reduced-toxicity Bu/Flu/Cy/ATG conditioning regimen (for patients aged ≥55 years) or standard myeloablative modified Bu/Cy+ATG conditioning regimen (for patients aged <55 years) followed by unified post-transplant immunosuppression and supportive care.
RTC preconditioning regimen consisted of cytarabine (2g/m2/day, days -10 to -9), busulfan (3.2 mg/kg/day on days -8 to -6), cyclophosphamide (1.0 g/m2/day, days -5 to -4), fludarabine (30 mg/m2/day, days -6 to -2), semustine (250 mg/m2, day-3), and rabbit antithymocyte globulin (thymoglobulin, 2.5 mg/kg/d, days -5 to -2; Sanofi, France). Bu/Cy preconditioning regimen consisted of tandard institutional myeloablative busulfan + cyclophosphamide + rabbit ATG regimen per department routine dosing guidelines.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
transplant-related mortality (TRM)
Zeitfenster: Participants will be followed for an expected average of 1 years
Death without disease progression or relapse
Participants will be followed for an expected average of 1 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Hematopoietic engraftment
Zeitfenster: Day 30 and Day 90 post-transplantation
Neutrophil engraftment is defined as the first day of sustained absolute neutrophil count (ANC) ≥0.5×10⁹/L for 3 consecutive days; platelet engraftment is defined as the first day of sustained platelet count (PLT) ≥20×10⁹/L without transfusion support for 7 consecutive days. Cumulative incidence of neutrophil engraftment at Day 30 and platelet engraftment at Day 90 will be calculated.
Day 30 and Day 90 post-transplantation
Cumulative incidence of graft-versus-host disease (GVHD)
Zeitfenster: Day 100 and 3 years after transplantation
Cumulative incidence of Grade II-IV and Grade III-IV acute GVHD at Day 100, as well as chronic GVHD and moderate-severe chronic GVHD within 3 years after transplantation, graded per Seattle criteria.
Day 100 and 3 years after transplantation
Cumulative incidence of CMV and EBV reactivation
Zeitfenster: 1 year after transplantation
Defined as any detectable CMV or EBV viral load elevation requiring clinical intervention within 1 year after transplantation.
1 year after transplantation
Cumulative incidence of hematologic relapse
Zeitfenster: 1 year after transplantation
Defined as bone marrow blast recurrence or extramedullary disease relapse within 1 year after transplantation.
1 year after transplantation
Disease-free survival (DFS)
Zeitfenster: 1 year after transplantation
Defined as the time from transplantation until hematologic relapse or death from any cause.
1 year after transplantation
Overall survival(OS)
Zeitfenster: 1 year after transplantation
Defined as the time from treatment until death from any cause or the last follow-up.
1 year after transplantation
Conditioning-related organ toxicities
Zeitfenster: From conditioning start to Day 30 post-transplantation
Incidence of grade 1-4 cardiac, renal, hepatic, gastrointestinal and oral mucosal toxicities from conditioning initiation to Day +30 post-transplantation, with separate analysis of Grade 3-4 severe organ injury, hepatic veno-occlusive disease (VOD), and conditioning-related death, graded per WHO organ toxicity scale.
From conditioning start to Day 30 post-transplantation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Xiao-Jun Huang, Peking University Institute of Hematology

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

15. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Juni 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

30. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • RTC Haplo-MDS

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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