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Loss of Independence - a Rapid Alternative to Frailty Screening in a Swedish ED Setting

3. Mai 2022 aktualisiert von: Daniel Wilhelms, University Hospital, Linkoeping

Loss of Independence (LOI) - a Rapid Alternative to Frailty Screening in a Swedish Emergency Department Setting

This prospective observational study will investigate the correlation of a surrogate marker of frailty in relation to serious outcomes. Serious outcomes are defined as: mortality within 30 days, admission to hospital, length of stay in the Emergency Department (ED), in-hospital Length of Stay and revisits to the ED.

The exposure, frailty, will be assessed according to Loss of Independence (LOI) a possible low-cost quick tool to identify frailty in patients. The study population will be ED patients, >65 years of age in a Swedish regional health care system (Region Östergötland, Sweden), comprising three EDs in Linköping, Norrköping and Motala. The outcomes will be compared according to the degree of frailty and censored over 7, 30 and 90 days.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Frailty is a common clinical syndrome in older adults that carries an increased risk for poor health outcomes including falls, incident disability, hospitalization and mortality.

The Loss of Independence (LOI) defined as inability to rise from a chair with or without existing aids, is a possible low cost surrogate marker to measure frailty. Several studies on triage scores for predicting mortality and need of hospital admission have identified LOI as one of the most important variables. LOI was prognostic in ED populations regarding mortality within 1-30 days in Denmark, Ireland and Tanzania. Data from the American College of Surgeons (ACS) National Surgical Quality Improvement Program (NSQIP) Geriatric Surgery Pilot Project showed that LOI was associated with higher rates of readmission and death after discharge in geriatric patients undergoing surgical procedures6.

The aim of this study will be to investigate if the frailty, as assessed with LOI, is associated with increased 30-day mortality in a Swedish ED context. Secondary outcomes include 7- and 90-day mortality, ED-length of stay, hospital admission, in-hospital length of stay, subsequent falls and medication changes. Additionally, we collect data on morbidity and comorbidities to assess the association with the level of frailty. Since this is a multicentre study, possible geographic differences will be studied as well. Based on the results of this study, possible interventions could be identified to improve the care of the frail geriatric patients presenting at the ED.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1800

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Östergötland
      • Linköping, Östergötland, Schweden, 58185
        • University Hospital Linköping
      • Motala, Östergötland, Schweden
        • Medicinska Specialist Kliniken i Motala
      • Norrköping, Östergötland, Schweden
        • Vrinnevisjukhuset i Norrköping

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients of all gender at the age of ≥ 65 years seeking medical care at the three EDs in Region Östergötland.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ≥ 65 years
  • able to answer questions to estimate frailty
  • or have a proxy to answer questions

Exclusion Criteria:

  • <65 years
  • unable to answer questions to estimate frailty

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mortality in 30 Days
Zeitfenster: All cause mortality up to 30 days from index visit
Investigate level of mortality in cohort at 30 days
All cause mortality up to 30 days from index visit

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mortalität in 7 und 90 Tagen
Zeitfenster: Alle verursachen Mortalität bis zu 90 Tage nach dem Indexbesuch
Untersuchen Sie die Sterblichkeitsrate in der Kohorte nach 7 und 90 Tagen
Alle verursachen Mortalität bis zu 90 Tage nach dem Indexbesuch
Einweisung ins Krankenhaus
Zeitfenster: Krankenhauseinweisung bei Indexbesuch, zensiert nach 90 Tagen
Untersuchen Sie den Grad der Einweisungen aus allen Gründen in der Kohorte
Krankenhauseinweisung bei Indexbesuch, zensiert nach 90 Tagen
ED-Aufenthaltsdauer
Zeitfenster: Aufenthaltsdauer in der Notaufnahme, zensiert auf 4 Tage
Untersuchen Sie die Aufenthaltsdauer in der Notaufnahme
Aufenthaltsdauer in der Notaufnahme, zensiert auf 4 Tage
In-hospital length of stay
Zeitfenster: In-hospital length of stay from index visit, censored at 90 days
Investigate in-hospital length of stay
In-hospital length of stay from index visit, censored at 90 days
Revisits to the ED
Zeitfenster: Number of newly registered visits to the ED after index visit, censored at 90 days
Number of newly registered visits to the ED after index visit
Number of newly registered visits to the ED after index visit, censored at 90 days
Fall prevalence after index visit
Zeitfenster: Falls that resulted in further health care contacts after index visit, censored at 90 days
Falls that resulted in further health care contacts
Falls that resulted in further health care contacts after index visit, censored at 90 days
Alterations in medication during the visit
Zeitfenster: Alterations in medication during the ED visit and during the follow-up period, censored at 90 days
Alterations in medication during the ED visit and during the follow-up period(based on codes for Anatomical, Therapeutic, Chemical classification (ATC-code)
Alterations in medication during the ED visit and during the follow-up period, censored at 90 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

27. September 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2021-00875LOI

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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