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Mobilization of Stem Cells With AMD3100 (Plerixafor) in Multiple Myeloma Patients

10. Februar 2014 aktualisiert von: Genzyme, a Sanofi Company

A Multicenter, Randomized, Double-Blind, Placebo-Controlled, Comparative Trial of AMD3100 Plus G-CSF Versus G-CSF Plus Placebo to Mobilize and Collect ≥ 6*10^6 CD34+ Cells/kg in Multiple Myeloma Patients for Autologous Transplantation

The purpose of this study is to determine whether the combination of AMD3100 (plerixafor) and granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF, generic name of filgrastim) is better than G-CSF alone to mobilize and collect the optimal number of stem cells in multiple myeloma patients for autologous transplantation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

A peripheral stem cell transplant may be able to replace blood-forming cells that were destroyed by chemotherapy. Currently filgrastim (G-CSF), a colony stimulating factor, is used to cause the growth and mobilization of stem cells from bone marrow to peripheral blood, which can then be collected from the peripheral blood by a process called apheresis. Plerixafor aids in the release of the stem cells from the bone marrow into the peripheral blood, possibly allowing for a more rapid collection of a larger number of stem cells from the peripheral blood. Larger stem cell doses for transplantation correlate to faster recovery times after high dose chemotherapy followed with stem cell transplantation. This study is intended to determine whether the combination of plerixafor with filgrastim (G-CSF)is better than filgrastim (G-CSF) alone in helping multiple myeloma patients collect at least 6 million stem cells in two or less apheresis sessions.

This study was previously posted by AnorMED, Inc. In November 2006, AnorMED, Inc. was acquired by Genzyme Corporation. Genzyme Corporation is the sponsor of the trial.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

302

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Heidelberg, Deutschland, 69120
        • Universitätsklinikum Heidelberg,
    • British Columbia
      • Vancouver, British Columbia, Kanada, V5Z 1M9
        • Vancouver General Hospital
    • Arizona
      • Phoenix, Arizona, Vereinigte Staaten, 85006
        • City of Hope Samaritan Bone Marrow Transplant Program
    • Arkansas
      • Little Rock, Arkansas, Vereinigte Staaten, 72205
        • Myeloma Institute for Research and Therapy, University of Arkansas for Medical Sciences
    • California
      • Duarte, California, Vereinigte Staaten, 91010
        • City of Hope National Medical Center
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90048
        • Cedars-Sinai
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095
        • University of California
    • Colorado
      • Denver, Colorado, Vereinigte Staaten, 80218
        • Rocky Mountain Cancer Center
    • Connecticut
      • New Haven, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06520
        • Yale University School of Medicine
    • Florida
      • Gainesville, Florida, Vereinigte Staaten, 32611
        • University of Florida
      • Tampa, Florida, Vereinigte Staaten, 33612
        • H. Lee Moffitt Cancer Center and Research Institute
    • Georgia
      • Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30322
        • Emory University
    • Illinois
      • Maywood, Illinois, Vereinigte Staaten, 60153
        • Loyola University Medical Center
    • Indiana
      • Beech Grove, Indiana, Vereinigte Staaten, 46107
        • Indiana Blood and Marrow Transplantation Center
    • Iowa
      • Iowa City, Iowa, Vereinigte Staaten, 52242
        • University of Iowa Hosptials and Clinics
    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55455
        • Fairview-University Medical Center, University of Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • Mayo Clinic
    • Missouri
      • Kansas City, Missouri, Vereinigte Staaten, 64111
        • Kansas City Cancer Center
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Washington University School of Medicine, Division of Bone Marrow Transplantation and Leukemia
    • New Jersey
      • Hackensack, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07601
        • The Cancer Center at Hackensack University Medical Center
    • New York
      • Buffalo, New York, Vereinigte Staaten, 14263
        • Roswell Park Cancer Institute
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10011
        • St. Vincent's Comprehensive Cancer Center
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10065
        • Memorial Sloan Kettering
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
        • New York Hospital
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
        • University of Rochester Medical Center
    • North Carolina
      • Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27705
        • Duke University Medical Center
    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
        • Case Western Reserve University
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44195
        • Cleveland Clinic Foundation
      • Columbus, Ohio, Vereinigte Staaten, 43210
        • Ohio State University
    • Oregon
      • Portland, Oregon, Vereinigte Staaten, 97239
        • Oregon Health & Science University
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
        • Hospital of the University of Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19107
        • Thomas Jefferson University
    • Texas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • The University of Texas MD Anderson Cancer Center
      • Lackland AFB, Texas, Vereinigte Staaten, 78236
        • Wilford Hall Medical Center
      • San Antonio, Texas, Vereinigte Staaten, 78229
        • Texas Transplant Institute
      • San Antonio, Texas, Vereinigte Staaten, 78229
        • University of Texas Health Science Center
    • Utah
      • Salt Lake City, Utah, Vereinigte Staaten, 84132
        • Utah Blood and Marrow Transplant Program, University of Utah
    • Virginia
      • Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23298
        • Virginia Commonwealth University
    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98109
        • Fred Hutchinson Cancer Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 78 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosis of multiple myeloma in first or second complete or partial remission
  • >= 4 weeks since last cycle of chemotherapy (thalidomide, dexamethasone, and Velcade were not considered prior chemotherapy for the purpose of this study)
  • Recovered from all acute toxic effects of prior chemotherapy
  • Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 or 1
  • White Blood Cell count (WBC) > 2.5*10^9/L
  • Absolute polymorphonuclear leukocytes (PMN) count > 1.5*10^9/L
  • Platelet (PLT) > 100*10^9/L
  • Serum creatinine <=2.2 mg/dL
  • Cardiac and pulmonary status sufficient to undergo apheresis and transplantation
  • Negative for HIV

Exclusion Criteria):

  • Failed previous stem cell collection
  • Previous stem cell transplantation
  • Brain metastases or myelomatous meningitis
  • Radiation to ≥ 50% of the pelvis
  • Abnormal electrocardiogram (ECG) with rhythm disturbance (ventricular arrhythmias) or other conduction abnormality
  • Received bone-seeking radionuclides (e.g. holmium)
  • A residual acute medical condition resulting from prior chemotherapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: G-CSF plus Plerixafor
Participants underwent mobilization with granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF) (10 µg/kg/day) for 4 days, administered by subcutaneous (SC) injection. On the evening of Day 4, participants received plerixafor (240 µg/kg), administered by SC injection. On Day 5, participants received a morning dose of G-CSF (10 µg/kg) and underwent apheresis approx. 10 to 11 hours after the dose of plerixafor (within 60 minutes of G-CSF administration). Participants continued to receive an evening dose of plerixafor followed by a morning dose of G-CSF and apheresis for up to 4 aphereses or until ≥ 6*10^6 CD34+ cells/kg were collected. Participants who participated in the rescue procedure underwent an additional daily treatment with plerixafor (240 µg/kg) and apheresis for up to 4 days.
Andere Namen:
  • AMD3100
  • Mozobil
Placebo-Komparator: G-CSF plus Placebo
Participants underwent mobilization with granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF) (10 µg/kg/day) for 4 days, administered by subcutaneous (SC) injection. On the evening of Day 4, participants received placebo, administered by SC injection. On Day 5, participants received a morning dose of G-CSF (10 µg/kg) and underwent apheresis approx. 10 to 11 hours after the dose of placebo (within 60 minutes of G-CSF administration). Participants continued to receive an evening dose of placebo followed by a morning dose of G-CSF and apheresis for up to 4 aphereses or until ≥ 6*10^6 CD34+ cells/kg were collected. Participants who participated in the rescue procedure underwent an additional daily treatment with plerixafor (240 µg/kg) and apheresis for up to 4 days.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of Participants Achieving a Target of ≥ 6*10^6 CD34+ Cells/kg in 2 or Fewer Days of Apheresis.
Zeitfenster: up to Day 6
Proportion of participants achieving a target of ≥ 6*10^6 CD34+ cells/kg in 2 or fewer days of apheresis. Central lab data were taken from Days 5 to 6 of the Treatment/Apheresis period. Each participant's value was calculated as the sum of all daily values collected over the 2 apheresis days.
up to Day 6

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Anzahl der Teilnehmer mit unerwünschten Ereignissen
Zeitfenster: bis Tag 38
Anzahl der Teilnehmer mit behandlungsbedingten unerwünschten Ereignissen (AEs). Der Zeitrahmen für behandlungsbedingte UE ist definiert als Tag 1 (Beginn der G-CSF-Mobilisierung) bis zum Tag vor Beginn der Chemotherapie (ungefähr 38 Tage später). UE wurden unabhängig von der Beziehung zur Studienbehandlung gemeldet. Der Prüfarzt stufte jedes UE anhand der Bewertungsskala für unerwünschte Ereignisse der Weltgesundheitsorganisation (WHO) ein. UE von Grad 3 wurden als schwerwiegend und Grad 4 als lebensbedrohlich angesehen.
bis Tag 38
Proportion of Participants Achieving a Target of ≥ 6*10^6 CD34+ Cells/kg in 4 or Fewer Days of Apheresis.
Zeitfenster: up to Day 8
Proportion of participants achieving a target of ≥ 6*10^6 CD34+ cells/kg in 4 or fewer days of apheresis. Central lab data were taken from Days 5 to 8 of the Treatment/Apheresis period. Each participant's value was calculated as the sum of all daily values collected over the 4 apheresis days.
up to Day 8
Proportion of Participants Achieving a Target of ≥ 2*10^6 CD34+ Cells/kg in 4 or Fewer Days of Apheresis.
Zeitfenster: up to Day 8
Proportion of participants achieving a target of ≥ 2*10^6 CD34+ cells/kg in 4 or fewer days of apheresis. Central lab data were taken from Days 5 to 8 of the Treatment/Apheresis period. Each participant's value was calculated as the sum of all daily values collected over the 4 apheresis days.
up to Day 8
Median Number of Days to ≥6*10^6 CD34+ Cells/kg
Zeitfenster: up to Day 8
The Kaplan Meier estimate of median number of days (number of days at which 50% of participants have experienced the event, accounting for censored values) in each treatment arm to collect an optimum number of cells (≥6*10^6 CD34+ cells/kg) for transplantation.
up to Day 8
Median Number of Days to Polymorphonuclear (PMN) Cell Engraftment
Zeitfenster: Up to Month 13
The Kaplan Meier estimate of median number of days to PMN engraftment (number of days at which 50% of participants have experienced the event, accounting for censored values) was a secondary efficacy endpoint. Engraftment was defined as PMN counts ≥ 0.5*10^9/L for 3 consecutive days or ≥ 1.0*10^9/L for 1 day. Time to engraftment corresponded to the first day that the criteria were met and was evaluated up to 12 months post transplant.
Up to Month 13
Median Number of Days to Platelet (PLT) Engraftment
Zeitfenster: Up to Month 13
The Kaplan Meier estimate of median number of days to PLT engraftment (number of days at which 50% of participants have experienced the event, accounting for censored values) was a secondary efficacy endpoint. Engraftment was defined as ≥ 20*10^9/L without transfusion for the preceding 7 days. Time to engraftment corresponded to the first day that the criteria were met and was evaluated up to 12 months post transplant.
Up to Month 13
Graft Durability at 100 Days Post Transplantation
Zeitfenster: approximately Day 138
The proportion of participants maintaining a durable graft at 100 days post-transplantation by at least 2 of the following criteria (without erythropoietin (EPO), G-CSF, or transfusions): (1) a platelet count >50000/µL without transfusion for at least 2 weeks, (2) hemoglobin >=10g/dL for at least 1 month, (3) and absolute neutrophil count >1000/µL for at least 1 week.
approximately Day 138
Graft Durability at 6 Months Post Transplantation
Zeitfenster: approximately Month 7
The proportion of participants maintaining a durable graft at 6 months post-transplantation by at least 2 of the following criteria (without erythropoietin (EPO), G-CSF, or transfusions): (1) a platelet count >50000/µL without transfusion for at least 2 weeks, (2) hemoglobin >=10g/dL for at least 1 month, (3) and absolute neutrophil count >1000/µL for at least 1 week.
approximately Month 7
Graft Durability at 12 Months Post Transplantation
Zeitfenster: approximately Month 13
The proportion of participants maintaining a durable graft at 12 months post-transplantation by at least 2 of the following criteria (without erythropoietin (EPO), G-CSF, or transfusions): (1) a platelet count >50000/µL without transfusion for at least 2 weeks, (2) hemoglobin >=10g/dL for at least 1 month, (3) and absolute neutrophil count >1000/µL for at least 1 week.
approximately Month 13

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Februar 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Februar 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Februar 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. März 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Februar 2014

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Multiples Myelom

Klinische Studien zur Granulocyte colony-stimulating factor plus plerixafor

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