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First-Line FOLFOX-Bevacizumab for Advanced Colorectal Cancer With Wild-Type Ras

13. Februar 2020 aktualisiert von: howard safran, Brown University

Panitumumab and Bevacizumab Maintenance After First-Line FOLFOX-Bevacizumab for Patients With Advanced Colorectal Cancer With Wild-Type Ras

Bevacizumab given at 7.5mg/kg. IV over 10-90 minutes every 3 weeks until disease progression.Panitumumab given at 9mg/kg. IV over 30-90 minutes every 3 weeks until disease progression.Primary Objective: To determine the safety of every 3 week panitumumab and bevacizumab as maintenance therapy for patients with metastatic colorectal cancer.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

26 patients with advanced colorectal cancer will be given Bevacizumab at 7.5mg/kg. IV over 10-90 minutes every 3 weeks until disease progression.Panitumumab given at 9mg/kg. IV over 30-90 minutes every 3 weeks until disease progression

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

5

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Rhode Island
      • Providence, Rhode Island, Vereinigte Staaten, 02906
        • Rhode Island Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Histologically or pathologically confirmed advanced colorectal cancer who received FOLFOX/bevacizumab for first-line treatment of metastatic disease.
  2. Patients must not have had disease progression while receiving a minimum of 6 treatments of FOLFOX/bevacizumab. Patients with stable or responding disease on FOLFOX/bevacizumab are eligible. Bevacizumab does not need to be administered with all cycles of FOLFOX.
  3. At least 3 weeks since prior FOLFOX/bevacizumab.
  4. Wild type ras
  5. No potentially curative treatment option.
  6. ECOG performance status 0-1
  7. Age>18, not pregnant or breast-feeding
  8. Required entry laboratory parameters within 14 days of study entry: Granulocytes ≥ 1500/µl; platelet count ≥ 100,000/µl, Creatinine ≤ 2.0 mg/dl, Bilirubin ≤ 1.5 x upper limit of normal, AST ≤ 3 x upper limit of normal (or ≤ 5 x upper limit of normal for patients with liver metastases), Magnesium > lower limit of normal
  9. Life expectancy of at least 16 weeks
  10. Must not have uncontrolled severe, intercurrent illness.
  11. No chemotherapy or radiation therapy within last 3 weeks
  12. No concurrent anticancer therapy.
  13. Signed study-specific consent form prior to study entry

Exclusion Criteria:

  1. Prior EGFR inhibitor and prior irinotecan.
  2. Clinically significant cardiac disease (e.g., uncontrolled hypertension [blood pressure of >150/90 mmHg on medication], history of myocardial infarction within 6 months,), New York Heart Association (NYHA) Class II or greater congestive heart failure within 6 months, unstable arrhythmia. Patients with an atrial arrhythmia must have this condition well controlled on stable medication. Patients with current or recent (within 6 months) unstable angina are also not eligible.
  3. Significant bleeding diathesis or coagulopathy
  4. Major surgical procedure within 28 days prior to start of treatment. Port-a-cath placements are allowed.
  5. Serious, nonhealing wound, ulcer, or current healing fracture
  6. History of cerebral aneurysms or cerebral arteriovenous malformations.
  7. Patients with recent (within 12 months) arterial thromboembolic events, including transient ischemic attack (TIA), cerebrovascular accident (CVA), or clinically significant peripheral artery disease should also be excluded.
  8. Brain metastases
  9. Patients with a history of a gastrointestinal fistula or perforation.
  10. Significant infection or other coexistent medical condition that would preclude protocol therapy.
  11. Interstitial lung disease
  12. Patients who have had an organ transplant
  13. Known positive test(s) for HIV infection, hepatitis C virus, acute or chronic active hepatitis B infection
  14. Women of childbearing potential and men who are sexually active and not willing/able to use medically acceptable forms of contraception; this exclusion is necessary because the treatment involved in this study may be significantly teratogenic.
  15. Prior invasive malignancy (except non-melanomatous skin cancer) unless disease free for a minimum of 2 years (For example, carcinoma in situ of the breast, bladder and cervix are permissible).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: intervention

Bevacizumab: 7.5mg/kg, IV over 30-90 minutes every 3 weeks until disease progression.

Panitumumab Dose Level 1: 6mg/kg over 60-120 minutes every 3 weeks until disease progression Dose Level 2: 9mg/kg over 60-120 minutes every 3 weeks until disease progression

Andere Namen:
  • Panitumab
  • Bevacizumab: 7.5mg/kg, IV over 30-90 minutes every 3 weeks until disease progression.
  • Dose Level 1: 6mg/kg over 60-120 minutes every 3 weeks until disease progression
  • Dose Level 2: 9mg/kg over 60-120 minutes every 3 weeks until disease progression

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Patients With Toxicity to Combination of Panitumumab and Bevacizumab
Zeitfenster: every 3 weeks until patient comes off study (progressive disease), for up to 2 years
To determine the safety of every 3 week panitumumab and bevacizumab as maintenance therapy for patients with metastatic colorectal cancer. Use of CTCAE version 3
every 3 weeks until patient comes off study (progressive disease), for up to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: howard p safran, MD, Lifespan Hospitals

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Januar 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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