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Body Weight Support Training on Ground Level (BWSGR)

26. März 2010 aktualisiert von: Universidade Federal de Sao Carlos

Ground-level Partial Body Weight Support Gait Training for Individuals With Chronic Stroke

The purpose of this study was to investigate the effects of gait training on ground level with partial body weight support (BWS)in individuals with stroke during overground walking with no BWS.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Individuals were mechanically supported on a BWS system as they walked on ground level. All individuals started the training with 30% of body weight unloading and after three weeks, this percentage was reduced to 20% for the remainder of the six-week training period. The criterion used to reduce the percentage of BWS was the individual's ability to maintain alignment of the trunk and to transfer the weight to and from the paretic limb during gait. Individuals' body mass was measured weekly to ensure the appropriate percentage of body weight unloading.

During the training sessions, a physical therapist encouraged the individuals to walk as fast as possible, and feedback was provided in order to improve gait performance, such as vertical alignment of the trunk, symmetric limb weight distribution, and proper movement of the lower limbs. Heart rate and blood pressure were observed at beginning and end of each session, and when the patients reported any symptoms of discomfort during the session. Rest periods were allowed during the training sessions according to individual need.

All individuals were submitted to gait training sessions of 45 minutes, three times a week, on alternating day during six weeks, completing a total of 18 sessions. None of them were given any other type of physical intervention or conventional gait training, stretching, muscle strengthening or endurance exercise while participating in this study.

In order to verify the effects of the described gait training, individuals were assessed before and after gait training program, walking freely at self-selected comfortable speed along a 10 m walkway six times. They were videotaped by four digital cameras (AG-DVC7P, Panasonic) at 60 Hz, which were positioned bilaterally in order to allow simultaneous kinematics measurement of paretic and nonparetic limbs in either direction of motion (from left to right and vice-versa). During the evaluation, individuals were not allowed to use any assistive device, and they walked with the physical therapists' assistance to keep balance, when necessary.

Passive reflective markers were placed on the nonparetic and paretic sides of the body at the following anatomical locations: head of the fifth metatarsal, lateral malleolus, lateral epicondyle of the femur, greater trochanter, and acromion, in order to define the foot, shank, thigh, and trunk segments, respectively. The digitalization and the reconstruction of all markers were performed using Ariel Performance Analysis System - APAS (Ariel Dynamics, Inc.) software, and filtering and posterior analyses were performed using Matlab software (MathWorks, Inc. - Version 6.5). Reconstruction of the real coordinates was performed using the direct linear transformation (DLT) procedure.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

12

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Elapsed time since stroke longer than one year
  • Ability to walk approximately 10 m with or without assistance
  • Spasticity classified as below level 3 by the Modified Ashworth Scale

Exclusion Criteria:

  • Presence of clinical signs of heart failure (New York Heart Association), arrhythmia, or angina pectoris
  • Absence of spasticity
  • Presence of orthopedic or other neurological diseases that compromised gait
  • Presence of severe cognitive or communication impairments

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean walking speed
Zeitfenster: Six weeks
Mean walking speed was evaluated before and after the training period of six weeks
Six weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Step length and step symmetry
Zeitfenster: Six weeks
Step length and step symmetry were evaluated before and after the training period of six weeks
Six weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. März 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. März 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. März 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. März 2010

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. März 2010

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2006

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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Klinische Studien zur Gefäßunfall, Gehirn

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