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Feasibility Trial to Evaluate the Ability of the SuMO Tissue Access and Resection System (SUMO)

12. Dezember 2014 aktualisiert von: Jeffrey Marks, MD, University Hospitals Cleveland Medical Center

Evaluation of a Novel Endoscopic Polypectomy Device in Excised Human Colon and Gastric Tissue.

This feasibility trial will evaluate the ability of the SuMO Tissue Access and Resection System (Apollo Endosurgery, Austin, Texas). The SuMO System utilizes balloons to create a submucosal pocket and electrosurgical cutting device to resect the mucosa. The SuMO elevates the tissue from the underlying muscularis using a balloon to distend the submucosa, similar to what is currently performed with injectable saline in a standard EMR. After dissection of the lesion, a separate cutting device will be utilized to resect the tissue by cutting around the border of the targeted tissue. If needed, a standard loop snare will be used to complete the mucosal resection.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The subject will already be scheduled for segmental colectomy or gastrectomy.

The colectomy or gastrectomy specimen will be prepared on a side table for an ex vivo endoscopic procedure. The ends of the stomach or colon, if not already stapled closed will be ligated to allow for insufflation. The endoscope will be placed into the excised organ and the SuMO System devices will be deployed away from any areas of excised pathologic tissue, so as not to disrupt the pathologist's evaluation of the excised tissue. The specimen will then be opened and grossly examined for the actual completeness of the submucosal pocket and resection. Mucosal and muscular wall disruptions will be assessed. Again, no interference in the underlying pathology will be performed. If sufficient specimen is present, the SuMO procedure may be repeated on the same specimen.

Following the performance of the EMR by the SUMO balloon system on the ex vivo colon specimen, both the resected piece of tissue and the site of resection will be evaluated pathologically by H and E staining. Specifically, the depth of resection in the ex vivo colon specimen will be determined. In addition, the level of dissection on the removed piece of mucosa will also be identified.

During this procedure still images or a video recording maybe captured, however all images will be taken of the removed specimen. There will not be any patient identifiers on any of the images or DVD's taken during the procedure.

No clinical follow up is required, as the treated area will have already been resected and there is no risk to the patient.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

9

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
        • University Hospitals Case Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male or female over 18 years of age
  • Established indication for open or laparoscopic or colon resection or gastrectomy
  • Subject agrees to participate, fully understands content of informed consent form, and signs the informed consent form

Exclusion Criteria:

  • Subjects that are minors or prisoners
  • Subjects who would have difficulty comprehending or complying with the requirements of the study
  • Subjects who fail to give informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: SUMO Tissue Access and Resection System
This feasibility trial will assess the effectiveness of SuMO System to create a submucosal pocket and resect the overlying mucosa in excised human colonic or gastric tissue
Andere Namen:
  • SUMO Tissue Access and Resection System

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evidence of the ability of the SUMO device to create a submucosal pocket and resect the overlying mucosa in human colon or stomach.
Zeitfenster: (day one)The colon or stomach tissue is evaluated in the Operating Room immediatley following excision. Subjects are not followed after using the excised tissue in the operating room.
Assess the feasibility of the SuMO device for creation of a submucosal pocket and resecting the overlying mucosa in a segment of excised human colon or stomach.
(day one)The colon or stomach tissue is evaluated in the Operating Room immediatley following excision. Subjects are not followed after using the excised tissue in the operating room.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeffrey Marks, MD, University Hospitals Cleveland Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. März 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. März 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. März 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Dezember 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Dezember 2014

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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