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Airway and/or Pulmonary Vessels Transplantation (TRACHBRONCAR)

7. September 2020 aktualisiert von: Assistance Publique - Hôpitaux de Paris

Replacement of the Airways and/or the Pulmonary Vessels Using a Cryopreserved Arterial Allograft

  • First study (BRONC-ART) The purpose of this prospective study is to evaluate the 90-day morbidity and mortality rates of bronchial transplantation using cryopreserved aortic allograft in proximal lung cancer surgery. The investigators hypothesize that this stage 1-2 surgical innovation could be safe and effective in order to reduce the 90-day morbidity and mortality rates compared to those observed with pneumonectomy, especially when some factors are present: age > 70 years, right side, neoadjuvant chemoradiotherapy.
  • Current study (TRACHEO BRONC-ART) The BRONC-ART study was extended to major (malignant or benign) lesions of the trachea requiring airway transplantation.

For these patients, resection followed by direct end to end anastomosis is not possible or at high risk.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Surgery remains the best option for curative treatment of early stages Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC). Peripheral tumors are usually resected using lobectomy with a low 90-day morbidity and mortality rate (2%). Central NSCLC often require a pneumonectomy with a high 90-day morbidity and mortality rate (up to 24%), especially when some factors are present: age > 70 years, right side, neoadjuvant chemoradiotherapy. On the other hand, bronchoplastic lobectomies have been proposed in order to avoid pneumonectomy. However, more than fifty years after their first description, bronchoplastic lobectomies remain uncommon (<1% of all pulmonary resection). This could be explained by some technical difficulties showing the potential interest of a bronchial substitute. In a 10-year research phase on a sheep model (n=108), we demonstrated that aortic grafts could be valuable substitutes for tracheobronchial replacement. We observed a progressive transformation of the aortic tissue into airway tissue comprising epithelium and regenerated cartilage. The technique was extended to clinical tracheal replacement by us and others with encouraging results. We proposed to evaluate the feasibility of the use of a stent-supported cryopreserved aortic allograft as a bronchial substitute to prevent pneumonectomy and its associated high mortality rate in NSCLC surgery. Primary outcome will be the 90-day mortality. Secondary outcomes will be the postoperative complications, the 90-day morbidity. This prospective open study will include 20 to 30 patients according to eligibility criteria (see below). The operation will consist of the curative resection of the NSCLC followed by the replacement of a bronchial segment using a cryopreserved allograft in order to re-implant a functional pulmonary lobe. A stent will be placed in the graft to prevent airway collapse.

-Current study (TRACHEO BRONC-ART) The BRONC-ART study was extended to major (malignant or benign) lesions of the trachea requiring airway transplantation. For these patients, resection followed by direct end to end anastomosis is not possible or at high risk.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

16

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Seine-Saint-Denis
      • Bobigny, Seine-Saint-Denis, Frankreich, 93000
        • Assistance Publique Hôpitaux de Paris, Hôpital Avicenne, CHU Paris-Seine-Saint-Denis

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patient age ≥18 years and patient capable of giving consent to the carrying out of a medical research procedure
  • patient with proximal Lung Cancer (LC) requiring surgical resection (carinal resection, pneumonectomy, bronchoplastic lobectomy) after neoadjuvant chemotherapy or not and with adequate preoperative lung function tests
  • or patient with proximal LC requiring a pneumonectomy without adequate preoperative lung function tests
  • patients with extended lesions malignant or benign of the trachea without bronchitic lesion and who are in therapeutic impasse.
  • or patient older than 70 years with proximal LC requiring a pneumonectomy
  • decision made by a multidisciplinary team
  • patient information and consent

Exclusion Criteria:

  • patient age < 18 years or patient not capable of giving consent to the carrying out of a medical research procedure
  • patient with proximal or peripheral LC requiring a simple lobectomy
  • patient with unresectable LC because of major local involvement, N3 and/or M1 status(with the exception of a unique resectable brain metastasis)
  • patient with tracheal lesion that can be isolated from a simple resection anastomosis tracheal
  • iodine allergy
  • preoperative evaluation not allowing a simple lobectomy
  • patient not affiliated to the French Social Security System

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: single arm surgery
Airway and/or pulmonary Vessels Transplantation
Use of a stent-supported aortic allograft to prevent pneumonectomy in lung cancer SURGERY

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
90-day mortality
Zeitfenster: 3 months
3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
90-day morbidity
Zeitfenster: 90 days
90 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Emmanuel MARTINOD, Pr, PhD, Assistance Publique - Hôpitaux de Paris

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

31. Mai 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. August 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. April 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. April 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. April 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. September 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. September 2020

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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