- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01346852
Predictive Ability of Therapeutic Risk Factors in Pediatric and Adult Asthma Patients
25. Mai 2017 aktualisiert von: GlaxoSmithKline
The purpose of this study is to assess the predictive ability of three asthma risk markers: the ratio of controller medication to total asthma medication, an albuterol only marker, and an oral corticosteroid use marker, as well as to compare the precision of these tools between adult and pediatric patient populations.
This retrospective longitudinal analysis will use 2 different databases: a large managed care database and a large fee for service Medicaid database.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
101437
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
4 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
The study intends to identify subjects at least 4 years of age with asthma and using asthma medications
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Subjects with asthma as determined by ICD-9 codes and asthma drug use
- at least 4 years of age
- use of at least 1 controller or at least 5 albuterol prescriptions in 12 months
Exclusion Criteria:
- Subjects with COPD or treatment for COPD
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Retrospektive
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Pediatric participants
Pediatric participants (age 4 to 17) with a diagnosis of asthma
|
participants with an asthma diagnosis who also had at least one dispensing event of an asthma-related medication and had at least one asthma controller medication (inhaled corticosteroids containing inhalers, methylxanthines, leukotriene receptor antagonists, cromolyn sodium) or albuterol.
|
|
Adult participants
Adult participants (age 18 and older) with a diagnosis of asthma
|
participants with an asthma diagnosis who also had at least one dispensing event of an asthma-related medication and had at least one asthma controller medication (inhaled corticosteroids containing inhalers, methylxanthines, leukotriene receptor antagonists, cromolyn sodium) or albuterol.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Mean Ratio of Controller Medication to Total Asthma Medication
Zeitfenster: January 1, 2004 to June 30, 2006: 3, 6, and 12 month follow-up periods
|
The ratio of controller medication (CM) to total asthma medication (AM), which is well established in predicting future asthma events in adults, was calculated as the ratio of the units of CMs used during the defined period divided by the sum of the units of CMs plus the units of inhaled short-acting beta-agonists used during the same period.
A CM is defined as any inhaled corticosteroid containing medication, methylxanthines, leukotriene receptor antagonists, or cromolyn sodium.
The ratio is calculated using all CM.
Asthma controllers are medications used to treat asthma on a regular basis.
|
January 1, 2004 to June 30, 2006: 3, 6, and 12 month follow-up periods
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Mean Number of Short-acting Beta-agonist (SABA) Canisters Used
Zeitfenster: January 1, 2004 to June 30, 2006: 3, 6, and 12 month follow-up periods
|
The number of albuterol canisters dispensed is a marker that is well established in predicting future asthma events in an adult population.
|
January 1, 2004 to June 30, 2006: 3, 6, and 12 month follow-up periods
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2010
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2010
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. April 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Mai 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. Mai 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
30. Mai 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
25. Mai 2017
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 112607
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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