- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01701895
Assessing Short and Long Term Compliance With Caloric Intake in HIV Positive Women Taking Complera
30. November 2015 aktualisiert von: Prema Menezes, PhD, PA-C
CID 1213 - Assessing Short and Long Term Compliance With Caloric Intake in HIV Positive Women After Switching to Fixed Dose Combination of Rilpivirine, Emtricitabine and Tenofovir DF
The purpose of this research study is to evaluate how easy it is for female HIV- positive subjects taking Complera to comply with the dietary requirement using a food diary in the short term (4 weeks) and long term (24 weeks and 48 weeks) and to determine association between calorie intake and virologic suppression.
A secondary goal of the study is to evaluate subjects' attitudes towards contraception.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
33
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
North Carolina
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Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599-7215
- University of North Carolina at Chapel Hill
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
HIV positive females ≥ 18 years of age who are currently on Complera with suppressed viral load (VL) defined as having VL <50 copies/ml in the 6 months prior to study entry and no known resistance to FTC, TDF, or rilpivirine.
Subjects may or may not be of child bearing potential.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- HIV-1 infection documented by HIV serology or detectable viral load at any point prior to study entry or other documentation confirming HIV infection. If no documentation is available to confirm HIV infection, a rapid test may be performed to document HIV infection.
- HIV+ female ≥18 years old and obtaining care at UNC Health Care Infectious Diseases Clinic, Wake County Human Services Clinic, or Durham County Early Intervention Clinic. Patients receiving care at other clinics may be entered with approval of the study team.
- HIV viral load (VL) < 50 copies/ml as measured by any FDA-approved test for quantifying HIV-1 RNA during the six months prior to study entry (PSE). The timing of the viral load may be longer than 6 months depending on the schedule of the last clinic visit attended by the subject. The intent of the protocol was to assess viral load status at the previous clinic visit which may occur at an interval longer than six months due to the scheduling constraints of the UNC Infectious Diseases clinic. Viral loads drawn > than 6 months (but not > 8 months) prior to the study entry visit are acceptable. A single "blip" of > 50 and < 200 copies/ml is permissible provided the most recent VL is <50 copies/ml.
- No documented resistance to FTC, TDF or rilpivirine. Note: genotyping will not be performed on study. Subjects with no historical genotype will be considered to have no documented resistance.
- Able and willing to provide informed consent.
- In the opinion of the investigator, able to comply with study medication and procedures, including ability to complete food diary.
- Willing to receive monthly phone calls.
- Agreement between ID clinic provider and study team that clinical monitoring and care of patient will reside with the ID clinic provider. The study responsibility is limited to providing 48 weeks of Complera.
Exclusion Criteria:
- Any condition which, in the opinion of the investigator, would be likely to interfere with ability to take the study medications appropriately and comply with the study protocol.
- Current active illness requiring systemic treatment and/or hospitalization until the individual completes therapy or, in the opinion of the investigator, is clinically stable on therapy for at least 7 days prior to study entry.
- Acute viral hepatitis.
- Known allergy/hypersensitivity to components of the study drugs or their formulations.
- Current or expected use of medication on the prohibited medication list.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Compliance with meal instruction
Zeitfenster: once per month over 48 weeks
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Compliance will be assessed monthly by a subject-completed food diary and phone assessments.
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once per month over 48 weeks
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Evaluation of subjects' attitudes toward contraception
Zeitfenster: up to 48 weeks
|
Subjects are questioned about their contraceptive choices.
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up to 48 weeks
|
|
Association between caloric intake and virologic suppression
Zeitfenster: up to 48 weeks
|
up to 48 weeks
|
|
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Assessment of medication adherence
Zeitfenster: up to 48 weeks
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Subjects will self-report adherence on a visual analog scale.
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up to 48 weeks
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Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Measurement of change in fasting lipids
Zeitfenster: Week 48
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Week 48
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Measurement of change in fasting lipids
Zeitfenster: Baseline
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Baseline
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Prema Menezes, PhD, PA-C, University of North Carolina, Chapel Hill
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Giordano TP, Guzman D, Clark R, Charlebois ED, Bangsberg DR. Measuring adherence to antiretroviral therapy in a diverse population using a visual analogue scale. HIV Clin Trials. 2004 Mar-Apr;5(2):74-9. doi: 10.1310/JFXH-G3X2-EYM6-D6UG.
- Justice AC, Holmes W, Gifford AL, Rabeneck L, Zackin R, Sinclair G, Weissman S, Neidig J, Marcus C, Chesney M, Cohn SE, Wu AW; Adult AIDS Clinical Trials Unit Outcomes Committee. Development and validation of a self-completed HIV symptom index. J Clin Epidemiol. 2001 Dec;54 Suppl 1:S77-90. doi: 10.1016/s0895-4356(01)00449-8.
- Walsh JC, Mandalia S, Gazzard BG. Responses to a 1 month self-report on adherence to antiretroviral therapy are consistent with electronic data and virological treatment outcome. AIDS. 2002 Jan 25;16(2):269-77. doi: 10.1097/00002030-200201250-00017.
- Panel on Antiretroviral Guidelines for Adults and Adolescents. Guidelines for the use of antiretroviral agents in HIV-1-infected adults and adolescents. Department of Health and Human Services. January 10, 2011; 1-166. Available at http://www.aidsinfo.nih.gov/ContentFiles/AdultandAdolescentGL.pdf. Accessed 20Jun2011
- Bartlett JA, Fath MJ, Demasi R, Hermes A, Quinn J, Mondou E, Rousseau F. An updated systematic overview of triple combination therapy in antiretroviral-naive HIV-infected adults. AIDS. 2006 Oct 24;20(16):2051-64. doi: 10.1097/01.aids.0000247578.08449.ff.
- El-Ibiary SY, Cocohoba JM. Effects of HIV antiretrovirals on the pharmacokinetics of hormonal contraceptives. Eur J Contracept Reprod Health Care. 2008 Jun;13(2):123-32. doi: 10.1080/13625180701829952.
- Sekar V, Ryan R, Schaible D, et al Pharmacokinetic profile of darunavir co-administered with low-dose ritonavir in treatment-experienced women and men with HIV infection: 4-week analysis in a substudy of the GRACE (Gender, Race, And Clinical Experience) study. 9th International Workshop on Clinical Pharmacology of HIV Therapy. April 7-9, 2008. New Orleans. Abstract O16
- Umeh O, Currier J, Park JG et al. Sex differences in lopinavir/ritonavir soft gel capsule pharmacokinetics among HIV infected females and males. Conference on Retroviruses and Opportunistic Infections. February 3-6,2008, Boston, Massachusetts Abstract 786
- Ford N, Lee J, Andrieux-Meyer I, Calmy A. Safety, efficacy, and pharmacokinetics of rilpivirine: systematic review with an emphasis on resource-limited settings. HIV AIDS (Auckl). 2011;3:35-44. doi: 10.2147/HIV.S14559. Epub 2011 Apr 28.
- Cohen CJ, Molina JM, Cahn P, Clotet B, Fourie J, Grinsztejn B, Wu H, Johnson MA, Saag M, Supparatpinyo K, Crauwels H, Lefebvre E, Rimsky LT, Vanveggel S, Williams P, Boven K; ECHO Study Group; THRIVE Study Group. Efficacy and safety of rilpivirine (TMC278) versus efavirenz at 48 weeks in treatment-naive HIV-1-infected patients: pooled results from the phase 3 double-blind randomized ECHO and THRIVE Trials. J Acquir Immune Defic Syndr. 2012 May 1;60(1):33-42. doi: 10.1097/QAI.0b013e31824d006e.
- Hodder SL, Mounzer K, Dejesus E, Ebrahimi R, Grimm K, Esker S, Ecker J, Farajallah A, Flaherty JF; AI266073 Study Group. Patient-reported outcomes in virologically suppressed, HIV-1-Infected subjects after switching to a simplified, single-tablet regimen of efavirenz, emtricitabine, and tenofovir DF. AIDS Patient Care STDS. 2010 Feb;24(2):87-96. doi: 10.1089/apc.2009.0259.
- Prins M, Meyer L, Hessol NA. Sex and the course of HIV infection in the pre- and highly active antiretroviral therapy eras. AIDS. 2005 Mar 4;19(4):357-70. doi: 10.1097/01.aids.0000161765.75663.27.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
2. Oktober 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
4. Oktober 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
5. Oktober 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
2. Dezember 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
30. November 2015
Zuletzt verifiziert
1. November 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
- Sexuell übertragbare Krankheiten
- Lentivirus-Infektionen
- Retroviridae-Infektionen
- Immunologische Mangelsyndrome
- Erkrankungen des Immunsystems
- HIV-Infektionen
- HIV-Seropositivität
Andere Studien-ID-Nummern
- CID 1213 - IRB 12-1550
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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