- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01996592
Persistent Pain After CS Delivery
Novel Approach Using Pre-surgery Psychosocial State and Pain Trajectory Methods to Identify Patient Characteristics and Predict Patients at Risk for Persistent Pain After Cesarean Delivery
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
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North Carolina
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Winston-Salem, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27103
- Forsyth Medical Center
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- >/= 18 years of age English speaking
Exclusion Criteria:
non-English speaking
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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cesarean section deliveries
those subjects having an elective cesarean section will complete an informed consent form, complete the preoperative questionnaire, and then be contacted for 60 days postoperatively
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Persistent Pain-PERCEIVED STRESS Scores Stratified by the Rate of Recovery
Zeitfenster: 60 days
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By identifying preoperative risk factors for chronic pain and mapping out the trajectory of pain after cesarean delivery, we may be able to use novel pharmacologic or psychological interventions to alter postoperative pain trajectories.
Two predominant risk factors have been determined thus far to put those at risk.
They are emotional distress/depression and perceived stress.
The 530 participants recovery pain scores were broken down into 3 subgroups--group 1 is those who had the fastest recovery, group 2 which is the "average" recovery, and group 3 which is the group with the slowest recovery.
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60 days
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Persistent Pain-EMOTIONAL DISTRESS
Zeitfenster: 60 days
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By identifying preoperative risk factors for chronic pain and mapping out the trajectory of pain after cesarean delivery, we may be able to use novel pharmacologic or psychological interventions to alter postoperative pain trajectories. Two predominant risk factors have been determined thus far to put those at risk. They are emotional distress/depression and perceived stress. The 530 participants recovery pain scores were broken down into 3 subgroups--group 1 is those who had the fastest recovery, group 2 which is the "average" recovery, and group 3 which is the group with the slowest recovery. PROMIS Emotional Distress-Depression Short form utilized for this outcome. scoring for this ranges from 8-40, with the higher the score the worse the distress |
60 days
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Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Jessica Booth, MD, Wake Forest University Health Sciences
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- IRB00022468
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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