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Energy Balance and Weight Gain With Ivacaftor Treatment

17. Juli 2017 aktualisiert von: Children's Hospital of Philadelphia

Energy Balance and Weight Gain With Ivacaftor Treatment of CFTR Gating Mutations

Ivacaftor is a novel, FDA approved new therapy that addresses Cystic fibrosis transmembrane conductance regulator (CFTR) dysfunctions in subjects with Cystic fibrosis (CF) and "gating mutations".

The primary aim is to determine the mechanism(s) for weight gain in participants whom Ivacaftor treatment was initiated based on clinical indications by CF Care Team. This longitudinal study will assess in detail energy expenditure, weight gain, body composition, and lung function in 24 subjects ≥6 years old with CF with a gating mutation before treatment and after three months treatment with Ivacaftor. All subjects will be seen at the Children's Hospital of Philadelphia's Clinical Translational Research Center.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Cystic fibrosis (CF) is a genetic disease caused by mutations in the gene encoding the CF transmembrane conductance regulator (CFTR), a chloride channel. Most CF mutations either reduce the number of CFTR channels at the cell surface (synthesis or processing mutations) or impair channel function (gating or conductance mutations). Ivacaftor (Kalydeco, VX-770) is a novel, FDA approved new therapy that addresses CFTR dysfunctions in subjects with CF and "gating mutations", specifically; it potentiates CFTR channel function. For mutations like G551D that permit CFTR expression at the cell membrane but compromise its activity, Ivacaftor increases the probability that the channel is open and active. In previous randomized, double-blind, placebo controlled trials, Ivacaftor treatment resulted in clinically significantly improvements in pulmonary function, weight and body mass index (BMI), and significant decreases in sweat chloride reflective of increased CFTR activity. The improvements in lung function and weight occurred over the first 8 weeks of treatment, plateaued and were sustained over the 48 weeks of the trial. The mechanism for the rapid and sustained weight gain is not known. Several mechanisms are considered in this proposal which may result in improved energy balance and energy utilization, and weight gain. These include decreased resting energy expenditure, increased energy and fat absorption from the gut, improved pancreatic enzyme and pH secretion, and increased energy intake. Improvements in weight and BMI status are expected to result from this improvement in energy balance and utilization, with potential beneficial effects on muscle mass and function and quality of life.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
        • Children's Hospital of Philadelphia

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

6 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

24 subjects ≥6 years old with CF with a gating mutation before treatment (baseline) and after three months treatment with Ivacaftor.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Cystic fibrosis with one or two CFTR gating mutations
  • Age: 6 years and older
  • A clinical decision has been made for the subject to start Ivacaftor treatment
  • In usual state of good health
  • Family and subject commitment to the 3-month study protocol with two, 3-4 day visits to CHOP

Exclusion Criteria:

  • FEV1 < 40% predicted
  • Use of any inhibitors or inducers of cytochrome P450 (CYP) 3A
  • Pregnancy or breast feeding
  • Other illness affecting growth or nutritional status
  • Subjects receiving total parenteral nutrition

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Reduction in resting energy expenditure
Zeitfenster: 3 months
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Mai 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Mai 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Mai 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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