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High Fresh Gas Flow After Intubation

12. Mai 2015 aktualisiert von: Erland Ostberg, Region Västmanland

High Fresh Gas Flow After Intubation - A Randomized Clinical Trial

Atelectasis is common during and after general anesthesia. Atelectasis develops early if preoxygenation with 100% oxygen is used and continuously used during induction until endotracheal intubation. The investigators hypothesize that a rapid anti-preoxygenation maneuver immediately after confirming a successful intubation, reduces the area of atelectasis as investigated by computed tomography compared to a standard procedure.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Västmanland
      • Köping, Västmanland, Schweden, 731 30
        • Landstinget Västmanland

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy patients, American Society of Anesthesiology (ASA) I-II
  • Patients scheduled for orthopaedic day case surgery in general anaesthesia

Exclusion Criteria:

  • ASA class III or higher
  • Body Mass Index (BMI) 30 or higher
  • Arterial oxygen saturation (SpO2) <94% breathing air
  • Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
  • Ischemic heart disease
  • Haemoglobin <100g/L
  • Known or anticipated difficult airway and/or intubation
  • Active smokers and ex-smokers with a history of more than 6 pack years
  • Need for interscalene or supraclavicular regional anaesthesia with risk of phrenic nerve paralysis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Control group, conventional ventilatory settings

Handling of the airway during induction and intubation is performed in a conventional manner.

Initial ventilatory settings are also done in a conventional manner.

Handling of the airway during induction and intubation is performed in a conventional manner.

Initial ventilatory settings are also done in a conventional manner. As soon as correct position of the endotracheal tube is confirmed, controlled ventilation is started with a tidal volume of 7 mL/kg ideal body weight, PEEP 6 or 8 cm H2O (8 if BMI >25) and a respiratory frequency of 10. The fresh gas flow is set to 1 Liter per minute with an oxygen mixture of 40%, aiming for an inspired FiO2 of 30-35%.

Unless the patient´s SpO2 falls below 90%, the FiO2 remains unchanged throughout the procedure.

Aktiver Komparator: High fresh gas flow, high minute ventilation

Handling of the airway during induction and intubation is performed in a conventional manner.

Immediately after confirming a successful intubation the effect of preoxygenation is eliminated with an anti-preoxygenation maneuver.

Handling of the airway during induction and intubation is performed in a conventional manner.

Immediately after confirming a successful intubation, the effect of preoxygenation is eliminated with a fresh gas flow of 10 L/min of air, delivered with volume controlled ventilation consisting of tidal volumes of approximately 15 ml/kg ideal body weight, a positive expiratory pressure of 10 cm H20 and a respiratory frequency of 10. As soon as the end tidal O2 reaches 25%, the ventilator settings are adjusted to normal values (same as in the control group), i.e. tidal volume 7 mL/kg ideal body weight, PEEP 6 or 8 cm H2O (8 if BMI >25). The mixture of oxygen in the fresh gas is increased to 40% and the fresh gas flow is set to 1 Liter per minute, aiming for an inspired FiO2 of 30-35%.

Unless the patient´s SpO2 falls below 90%, the FiO2 remains unchanged throughout the procedure.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Atelectasis
Zeitfenster: Within 1-2 hours, just before emergence from anesthesia
The area of atelectasis in the lungs is assessed by computed tomography (CT) 10 mm above the dome of the right diaphragm and expressed in cm2 and as % of the total lung area in the particular scan.
Within 1-2 hours, just before emergence from anesthesia

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Arterial blood gases
Zeitfenster: Within 2-3 hours perioperatively
Within 2-3 hours perioperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Mats Enlund, MD, PhD, Landstinget i Värmland

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. August 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. August 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Mai 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Mai 2015

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Dnr 2012/335

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Klinische Studien zur Control group, conventional ventilatory settings

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