- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02265679
Safety, Tolerability and Pharmacokinetics of Increasing Doses of BIIL 284 BS in Adult and Pediatric Cystic Fibrosis (CF) Patients
15. Oktober 2014 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim
A Randomized, Double-blind Within Dose, Placebo-controlled Study to Investigate the Safety, Tolerability and Pharmacokinetics of Increasing Single Oral Doses of BIIL 284 BS in Adult and Pediatric Cystic Fibrosis Patients
Safety, tolerability and pharmacokinetics following single doses
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
- Arzneimittel: Placebo
- Arzneimittel: BIIL 284 BS, low dose, pediatric patients
- Arzneimittel: BIIL 284 BS, medium dose, pediatric patients
- Arzneimittel: BIIL 284 BS, high dose, pediatric patients
- Arzneimittel: BIIL 284 BS, low dose, adult patients
- Arzneimittel: BIIL 284 BS, medium dose, adult patients
- Arzneimittel: BIIL 284 BS, high dose, adult patients
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
45
Phase
- Phase 1
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
6 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- All participants in the study were cystic fibrosis patients:
- Male or female ≥6 years (pediatrics 6 - 17 years; adult ≥18 years); minimum weight requirement of 20 kg
- Confirmed diagnosis of CF (positive sweat chloride ≥60 milliequivalents (mEq)/liter (by pilocarpine iontophoresis) and/or a genotype with two identifiable mutations consistent with CF accompanied by one or more clinical features with the CF phenotype
- Forced expiratory volume in one second (FEV1) >25% predicted (using prediction equation's of Knudson)
- Clinically stable with no evidence of acute upper or lower respiratory tract infection or current pulmonary exacerbation within 2 weeks of screening
- Females of child bearing potential needed to have a negative pregnancy test at screening and, if sexually active, had to be willing to use a double-barrier form of contraception for the duration of the study
- The patient or the patient's legally acceptable representative had to be able to give informed consent in accordance with international conference of harmonization (ICH) good clinical practice (GCP) guidelines and local legislation
- The patient must be able to swallow the BIIL 284 BS tablet whole
- Patients taking a chronic medication must be willing to continue this therapy for the entire duration of the study
Exclusion Criteria:
- Patients with a history of allergy/hypersensitivity (including medication allergy) which is deemed relevant to the trial as judged by the Investigator
- Patients who had participated in another study with an investigational drug within one month or 6 half-lives (whichever is greater) preceding the screening visit
- Patients with known substance abuse, including alcohol or drug abuse, within 30 days prior to screening
- Patients who participated in excessive physical activities (e.g. strenuous sporting events) within 24 hours before the study
- Female patients who were pregnant or lactating
- Patients who were unable to comply with breakfast requirements prior to dosing
- Patients who had received IV, oral or inhaled antibiotics or corticosteroids for a pulmonary exacerbation within 2 weeks of screening
- Patients who had started a new chronic medication for CF within 2 weeks of screening
- Patients with documented persistent colonization with B. cepacia (defined as more than one positive culture within the past year)
- Patients with clinically significant findings on chest x-ray which in the opinion of the Investigator precludes the patient's participation in the trial
- Patients with oxyhemoglobin saturation in room air <90% by pulse oximetry
- Patients with hemoglobin <9.0 g/dL; platelets <100x109/L; serum glutamic-oxaloacetic transaminase (ALT) or serum glutamic-pyruvic transaminase (AST) >2 times the upper limit of normal; creatinine >1.8 mg/dL at screening
- Clinically significant disease or medical condition other than CF or CF-related conditions that, in the opinion of the Investigator, would compromise the safety of the patient or the quality of the data. This includes significant hematological, hepatic, renal, cardiovascular, and neurologic disease. Patients with diabetes may participate if their disease is under good control prior to screening.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Placebo-Komparator: Placebo
|
|
|
Experimental: BIIL 284 BS, niedrige Dosis bei pädiatrischen Patienten
|
|
|
Experimental: BIIL 284 BS, medium dose in pediatric patients
|
|
|
Experimental: BIIL 284 BS, high dose in pediatric patients
|
|
|
Experimental: BIIL 284 BS, low dose in adult patients
|
|
|
Experimental: BIIL 284 BS, medium dose in adult patients
|
|
|
Experimental: BIIL 284 BS, hohe Dosis bei erwachsenen Patienten
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Changes from baseline in physical examination
Zeitfenster: Pre-dose and up to 5 days after drug administration
|
Pre-dose and up to 5 days after drug administration
|
|
Number of patients with clinically relevant changes in vital signs (blood pressure, pulse rate, respiratory rate, body temperature)
Zeitfenster: Pre-dose, up to 5 days after drug administration
|
Pre-dose, up to 5 days after drug administration
|
|
Changes from baseline in spirometry
Zeitfenster: Pre-dose and up to 5 days after drug administration
|
Pre-dose and up to 5 days after drug administration
|
|
Changes from baseline in oximetry
Zeitfenster: Pre-dose and up to 5 days after drug administration
|
Pre-dose and up to 5 days after drug administration
|
|
Number of patients with clinically relevant changes in 12-lead ECG
Zeitfenster: Pre-dose, up to 5 days after drug administration
|
Pre-dose, up to 5 days after drug administration
|
|
Number of patients with clinically relevant changes in laboratory evaluation
Zeitfenster: Pre-dose, up to 5 days after drug administration
|
Pre-dose, up to 5 days after drug administration
|
|
Number of patients with adverse events
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Plasma concentration-time profiles of BIIL 315 ZW in all dose groups
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Plasma concentration-time profiles of BIIL 284 BS, BIIL 260 BS and BIIL 304 ZW in medium dose adult and high dose pediatric group
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Area under the concentration-time curve of the analytes in plasma (AUC)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Maximum measured concentration of the analytes in plasma (Cmax)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Time from dosing to the maximum concentration of the analytes in plasma (tmax)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Terminal half-life of the analytes in plasma (t1/2)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Total mean residence time of the analytes in the body (MRTtot)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Terminal rate constant of the analytes in plasma (λz)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Apparent clearance of the analytes in plasma following extravascular administration (CL/F)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
|
Apparent volume of distribution during the terminal phase λz following extravascular administration (Vz/F)
Zeitfenster: Up to 5 days after drug administration
|
Up to 5 days after drug administration
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2001
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2002
Studienabschluss
7. Dezember 2022
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Oktober 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Oktober 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
16. Oktober 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. Oktober 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Oktober 2014
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 543.36
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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