- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02268877
A Randomized Prospective Analysis of Time to Diagnosis and Length of Stay of Emergency Department Pelvic Ultrasonography
1. Juni 2017 aktualisiert von: Denver Health and Hospital Authority
The goal of this project is to compare the efficiency of pelvic ultrasounds performed by emergency medicine residents and attending physicians to the efficiency of pelvic ultrasounds performed by the department of radiology.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This study is a randomized, prospective interventional study of pregnant patients presenting to the emergency department with complaints of pelvic pain and/or vaginal bleeding.
This study will be conducted at 4 sites across the United States.
Patients who are eligible and consent to participate will be randomized to one of two conditions; 1) a pelvic ultrasound that is performed by a certified emergency department attending or physician, or 2) a pelvic ultrasound that is performed by a certified radiology technician (standard-of-care).
The time to diagnosis and emergency department length of stay between the two groups will be compared.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
224
Phase
- Unzutreffend
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- have a positive serum or urine beta-human chorionic gonadotropin (hCG)
- estimated gestational age (EGA) of less than 20 weeks
- complaint of pelvic pain and/or vaginal bleeding
Exclusion Criteria:
- prior known documentation of an intrauterine pregnancy
- estimated gestational age (EGA) of greater than 20 weeks
- peritoneal findings on physical examination
- unstable vital signs as deemed appropriate by the attending physician
- prisoners
- open cervix upon physical examination
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Emergency Medicine Physician Ultrasound
Patients will receive an ultrasound performed by a credentialed emergency medicine attending or resident.
The ultrasound will be transabdominal, transvaginal, or both.
The intervention is the personnel who performs the ultrasound.
|
An ultrasound will be performed by an emergency medicine resident or attending physician
An ultrasound will be performed by a radiology department technician
|
Aktiver Komparator: Radiology Tech Ultrasound
Patients will receive an ultrasound performed by a credentialed radiology department technician.
The ultrasound will be transabdominal, transvaginal, or both.
This is standard-of-care.
|
An ultrasound will be performed by a radiology department technician
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Time to Definitive Diagnosis
Zeitfenster: 24 hours
|
The time the patient is placed in room to the time that results of the ultrasound (and/or consultative impression made by radiology or obstetrics and gynecology) are documented in patient chart
|
24 hours
|
Emergency Department Length-of-Stay
Zeitfenster: 48 hours
|
The time the patient is placed in room to the time that the patient is discharged/admitted.
|
48 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: John Kendall, MD, Denver Health and Hospital Authority
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Kendall JL, Hoffenberg SR, Smith RS. History of emergency and critical care ultrasound: the evolution of a new imaging paradigm. Crit Care Med. 2007 May;35(5 Suppl):S126-30. doi: 10.1097/01.CCM.0000260623.38982.83.
- Durham B, Lane B, Burbridge L, Balasubramaniam S. Pelvic ultrasound performed by emergency physicians for the detection of ectopic pregnancy in complicated first-trimester pregnancies. Ann Emerg Med. 1997 Mar;29(3):338-47. doi: 10.1016/s0196-0644(97)70345-7.
- Burgher SW, Tandy TK, Dawdy MR. Transvaginal ultrasonography by emergency physicians decreases patient time in the emergency department. Acad Emerg Med. 1998 Aug;5(8):802-7. doi: 10.1111/j.1553-2712.1998.tb02507.x.
- Dart RG. Role of pelvic ultrasonography in evaluation of symptomatic first-trimester pregnancy. Ann Emerg Med. 1999 Mar;33(3):310-20. doi: 10.1016/s0196-0644(99)70368-9.
- Tayal VS, Cohen H, Norton HJ. Outcome of patients with an indeterminate emergency department first-trimester pelvic ultrasound to rule out ectopic pregnancy. Acad Emerg Med. 2004 Sep;11(9):912-7. doi: 10.1197/j.aem.2004.03.017.
- Blaivas M, Sierzenski P, Plecque D, Lambert M. Do emergency physicians save time when locating a live intrauterine pregnancy with bedside ultrasonography? Acad Emerg Med. 2000 Sep;7(9):988-93. doi: 10.1111/j.1553-2712.2000.tb02088.x.
- Shih CH. Effect of emergency physician-performed pelvic sonography on length of stay in the emergency department. Ann Emerg Med. 1997 Mar;29(3):348-51; discussion 352. doi: 10.1016/s0196-0644(97)70346-9.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Oktober 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Oktober 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Oktober 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
27. Juni 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Juni 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 11-1444
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