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Reverse Prediction of Ion Channel Remodeling in Patients With Atrial Fibrillation Utilizing Monophasic Action Potential and Mathematical Modeling

25. Februar 2019 aktualisiert von: Yonsei University
Atrial fibrillation(AF) is the most common sustained arrhythmia in humans. The loss of rate-dependent action potential duration(APD) adaptation is one of the characteristics of atrial fibrillation, but detailed understanding of mechanism is limited. Thus, we propose to utilize the monophasic action potential recording data from human patients in three groups, control, paroxysmal and persistent atrial fibrillation, and apply reverse engineering method to quantify the extent of electrical remodeling of ionic channel parameters using a mathematical model of atrial cell. Our approach will be useful in developing drug targets for ion channels in atrial fibrillation patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von, 120-752
        • Severance Cardiovascular Hospital, Yonsei University Health System

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients agreement of consent
  • AF patient age 19-75
  • Patients who undergoing catheter ablation of atrial fibrillation or supraventricular tachycardia
  • Patient agreement of consent who admission for catheter ablation

Exclusion Criteria:

  • Patients who do not agree with study inclusion
  • Permanent AF refractory to electrical cardioversion
  • AF with rheumatic valvular disease
  • Patients with left atrial diameter greater than 60mm
  • Patients with age less than 19 or more 75

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: AF group
Atrial fibrillation
After ordinary procedure for electrophysiologic study or catheter ablation, the investigators will replace conventional catheter to monophasic action potential (MAP) recording catheter through right femoral sheath. MAP recording catheter is introduced to endocardial surface of atrium, and we record atrial MAP at variable pacing cycle lengths: steady state cycle lengths of 600, 400, 300, 240, 220, 240, 260, 300, 400 and 600 ms. At each cycle length, pacing was applied for 20 sec. It takes less than 5 min to acquire MAP recordings.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Recurrence of AF
Zeitfenster: One year after the last enrollment
The investigators will acquire monophasic action potential from patient's atrium. Then, we will estimate cardiac ion current status of the patients by reverse engineering and computer simulation. The patients will be followed up longer than 12 months based on 2012 ACC/AHA/ESC guidelines. Primary outcomes of the study are AF recurrence and antiarrhythmic drug sensitivity. Those data will be counted and compared with the patient's own ion current status deducted by simulation study with monophasic action potentials.
One year after the last enrollment
Antiarrhythmic drug sensitivity
Zeitfenster: One year after the last enrollment
The investigators will acquire monophasic action potential from patient's atrium. Then, we will estimate cardiac ion current status of the patients by reverse engineering and computer simulation. The patients will be followed up longer than 12 months based on 2012 ACC/AHA/ESC guidelines. Primary outcomes of the study are AF recurrence and antiarrhythmic drug sensitivity. Those data will be counted and compared with the patient's own ion current status deducted by simulation study with monophasic action potentials.
One year after the last enrollment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

28. August 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

2. März 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

2. März 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 4-2014-0685

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