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the Effects of Different Dietary Phosphorus Intake on the Circadian Pattern of Serum Phosphate in Normal Subjects

16. August 2016 aktualisiert von: Chen Jing, Huashan Hospital
The purpose of this study is to investigate the effects of normal diet and low-phosphate diet on the level and the circadian pattern of serum phosphate concentration in normal subjects and to explore the underlying mechanisms.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Emerging evidence show that serum phosphate concentrations are not only associated with cardiovascular and all-cause mortality in chronic kidney disease (CKD) patients, but also associated with the mortality in community population (without history of CKD or cardiovascular disease). The rise of serum phosphate will lead to the elevation of serum plasma fibroblast growth factor 23 (FGF23) and parathyroid hormone (PTH) in healthy people, contributing to bone disorders and left ventricle thickening. Therefore, maintaining normal serum phosphate and reducing postprandial fluctuation of serum phosphate are essential for CKD patients as well as healthy people.

As for serum phosphate modulation by diet, most evidence was focused on CKD patients, less focused on healthy people. An American study in 1980s indicated that phosphorus intake was significantly related with the level of 24-h serum phosphate and the circadian pattern of serum phosphate. However, this study failed to explore the underlying mechanisms and the diet in America is different from that in China. Nowadays, normal diet in China is inclined to having more calories and protein, which warrants high diet phosphorus intake, may contributing to huge fluctuation of serum phosphate and thus elevating the incidence and mortality of cardiovascular disease. Therefore, what is the level and circadian pattern of serum phosphate concentrations in normal subjects under our native normal diet in China? Is restricted phosphate diet able to alter the level and circadian pattern of serum phosphate? These questions are what the investigator sare eager to answer.

Accumulating evidence suggest that gastrointestinal tract has a vital effect in phosphate modulation. Berndt etc. suggested that in rat, epidermal cells of duodenum and jejunum could sense the gastrointestinal tract phosphate load, rapidly activating the type IIa Na/Pi-cotransporter in the renal tubule cells, leading to the increase of urinary phosphate, without any changes of serum FGF23, PTH and phosphate concentrations. So the author proposed that there had a gastro intestine-kidney axis in phosphate modulation. However, whether this axis exists in human body remains unclear.

Therefore, the investigators plan to conduct a crossover clinical study to evaluate the level and circadian pattern of serum phosphate concentrations modulated by native normal diet and restricted phosphate diet and then to explore the underlying mechanisms.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

6

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shanghai
      • Shanghai, Shanghai, China, 200040
        • Huashan Hospital, Shanghai Medical College, Fudan University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 45 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Men aged 18-45 years
  • Healthy volunteers: no history of chronic diseases; no active symptoms or physical signs; negative results of electrocardiogram and chest X-ray; biochemical indicators of regular medical examination are within 95%-105% of normal range
  • Willingness to sign the consent form approved by an Institutional Review Board and comply with the study protocol
  • Body mass index ranged within 18.5-24 kg/m2

Exclusion Criteria:

  • Current history of drug or alcohol abuse as assessed by the principal Investigator
  • Subject has blood donations or blood loss more than 300ml within three months
  • Allergic to more than two foods or drugs
  • Subject has psycho-disability or body disability
  • Subject has a condition that in the judgment of the Principal Investigator could potentially pose a health risk to the patient while involved in the study
  • Subject has participated in the other clinical trials at the same time

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Normale Phosphor-Diät
Diät mit 1500 mg Phosphor pro Tag
Diät mit 1500 mg Phosphor
Experimental: Restricted Phosphorus Diet
Diet containing 500mg of phosphorus per day
Diet containing 500mg of phosphorus

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Zirkadianer Rhythmus der Serumphosphatkonzentration
Zeitfenster: 24 Stunden
24 Stunden

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Zirkadianer Rhythmus des Plasma-Fibroblasten-Wachstumsfaktors 23 (FGF23)
Zeitfenster: 24 Stunden
24 Stunden
Zirkadianer Rhythmus des Parathormons (PTH)
Zeitfenster: 24 Stunden
24 Stunden
Zirkadianer Rhythmus von 1,25-Dihydroxyvitamin D (1,25(OH)2D3)
Zeitfenster: 24 Stunden
24 Stunden
Circadian rhythm of matrix extracellular phosphoglycoprotein (MEPE)
Zeitfenster: 24 hour
24 hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Dezember 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Dezember 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Dezember 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. August 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • HuashanH

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