- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02694120
Study on Complications, EfficAcy and Costs of Large Polypectomy (SCALP)
Colonoscopy has been shown to reduce the incidence and mortality of colorectal cancer, through the recognition and removal of pre-cancerous lesions, which in most cases evolve with a sequence that goes through formation of high-grade dysplasia (HGD).
The probability of HGD increases with the increase of the lesion of the polyp itself. Lesions> 2 cm are present in 1% of colonoscopy screening. The resection of these lesions presents a greater technical difficulty and consequently a decrease in the efficiency. The rate of incomplete resection reported in the literature reaches 10% while that of recurrence / residual adenoma 16.4 / 31.7%.
The aim of the study SCALP is to evaluate the incidence of complications, efficacy and cost of endoscopic resection of colic lesions> 2cm in a setting of clinical practice in an unselected population
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- adult patients undergoing large endoscopic polypectomy
Exclusion Criteria:
- pregnancy
- incapacity to give informed consent
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Interessent
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Koloskopie-Population
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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complications of large polypectomy
Zeitfenster: 15 days
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incidence of polypectomy-related adverse events
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15 days
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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costs of large polypectomy
Zeitfenster: 15 days
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assessment of the average cost per procedure, including devices and staff costs
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15 days
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efficacy of large polypectomy
Zeitfenster: 6 months
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assessment of residual adenoma at follow-up
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6 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 2016.2
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