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Observational Study on Intubation in Septic Shock (INTUBATIC)

17. April 2018 aktualisiert von: DENISE JOLIVOT, University Hospital, Angers

Septic shock is common in intensive care and its mortality remains high. While new treatments have not improved survival, optimization of known and widely used techniques has allowed reduction in mortality. Thus improving care given to patients starts with making better use of existing resuscitation techniques. Among these practices, mechanical ventilation is widespread in the management of patients with septic shock. In large studies published in recent years in Europe and North America, 40 to 85% of patients receive invasive mechanical ventilation. It therefore appears that a significant proportion of patients are never intubated during treatment and management of their septic shock. There is no specific recommendation from critical care societies concerning mechanical ventilation in the treatment of septic shock. Apart from indisputable situations such as impaired consciousness or acute respiratoire distress, the decision whether to ventilate mechanically or not is left to the discretion of the physician.

The aim of this study is to analyze intubation practice in septic shock patients and its impact on 28-day survival.

This multicentric and observational study will be conducted in 30 French ICUs.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

859

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients in the study are adults patients admitted to intensive care unit in France (about 30 centers) for shock, supposed or confirmed of septic origin.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • older than 18 years old
  • Admitted in the ICU for septic shock
  • Introduction of vasopressors ( norepinephrine or adrenaline ) in the ICU or within 24 hours of ICU admission
  • Suspected or proven infection

Exclusion Criteria:

  • Intubation before the introduction of vasopressors
  • Decision of withdrawing or withholding care at admission
  • Pregnant woman
  • Patient not affiliated to the social security insurance
  • Refusal of participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Patients with septic shock

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
death
Zeitfenster: 28 days after ICU admission
28 days after ICU admission

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
duration of organ support
Zeitfenster: 28 days
mechanical ventilation, vasopressors, renal replacement therapy
28 days
impact of intubation delay on outcome
Zeitfenster: 28 days
28 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Mai 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Mai 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. April 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. April 2018

Zuletzt verifiziert

1. April 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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Klinische Studien zur Septischer Schock

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