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NBI for Identifying Resection Margin Status in Gastric Cancer

16. Februar 2017 aktualisiert von: Sang-Uk Han, Ajou University School of Medicine

Efficacy of Narrow Band Imaging Technique for Identifying Resection Margin Status After Gastrectomy for Gastric Cancer

As the proportion of early gastric cancer has been steadily increased in Korea, so has function-preserving surgery. The function preserving surgery is characterized by the minimized extent of gastrectomy, so this implies that bilateral margins are getting shorter than those of standard gastrectomies.

Currently, there is only one way to identify resection margin status in gastric cancer, 'frozen biopsy'. However, it is labor-intensive and time-consuming procedure. In addition, the results rely on the pathologist's expertise, thereby it showed limitation of its accuracy; high false negative rate of signet ring cell carcinoma was reported in a previous study.

Recently, many studies on magnifying endoscopy with narrow band imaging(NBI) demonstrated that this emerging technique is useful to identify the gastric tumor margin more clearly in vivo, compared with conventional indigocarmine chromoendoscopy. So it was hypothesized that NBI may allow reliable delineation of tumor and identification of resection margin status in the specimen after gastrectomy for gastric cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

  1. Tumor delineation and identification of resection margin:

    After specimen delivery from the abdomen, frozen biopsy is performed before checking tumor margin. After inspection with NBI, the tumor margin is marked with electrocauterization. The tumor size and the lengths of both resection margins are evaluated using a ruler.

  2. Pathologic examination:

The specimen is sliced as 4mm interval paralleled to the markings. Tumor size, the status of both resection margins, and microvessel density are evaluated under the 200 magnified view.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Gyeonggi-do
      • Suwan, Gyeonggi-do, Korea, Republik von, 443-749
        • Ajou University School of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 88 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The patient who is diagnosed as early staged gastric cancer preoperatively

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • The patient from over 20 to under 90 years
  • The patient who is diagnosed as gastric cancer clinically by endoscopy or computed tomography
  • The patient who is informed and consent about the purpose and contents of this study prior to the participation in this study

Exclusion Criteria:

  • The patient who shows far advanced gastric cancer preoperatively or intraoperatively
  • The patient with previous medical history of other treatment for gastric caner such as endoscopic resection, chemotherapy, radiation, immunotherapy, and so on

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Nur Fall
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Accuracy for identifying the status of resection margin
Zeitfenster: 2 weeks
The status of resection margin assessed by NBI during the operation is confirmed by the pathologic examination at postoperative 2 weeks
2 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Tumor size
Zeitfenster: 2 weeks
The tumor size assessed by NBI during the operation is confirmed by the pathologic examination at postoperative 2 weeks
2 weeks
Microvessel density
Zeitfenster: 4 weeks
The status of resection margin assessed by NBI during the operation is confirmed by the pathologic examination at postoperative 4 weeks
4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

14. Dezember 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

29. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

29. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Oktober 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Oktober 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Oktober 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Februar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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