- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03068364
Biological and Electrocardiographic Biomarkers for Risk Stratification in Hypertension.
Additive Value of Biological and Electrocardiographic Biomarkers for Risk Stratification in Hypertension
Risk stratification of hypertensive patients includes assessment of traditional cardiovascular risk factors and subclinical target organ damages particularly left ventricular hypertrophy (LVH).
LVH may routinely screened by transthoracic echocardiography by measuring the left ventricular mass (LVM).
However, transthoracic echocardiography suffers from several pitfalls: poor reproducibility, technical limitations and unavailability at a first evaluation by general practitioners.
Other biomarkers may be particularly helpful in hypertension risk stratification. The amplitude of the R wave in aVL lead is a simple validated ECG parameters of LVH and a strong predictor of cardiovascular events and mortality.
Plasma N-terminal pro Brain Natriuretic Peptide (NT-proBNP) is also strongly related to LVM and is an independent predictor of all-cause mortality in hypertension.
The main objective of our study is to determine the additive prognostic value of R wave in aVL and NT proBNP on all-cause and cardiovascular mortality.
Secondary objectives are to determine the addition prognostic value of NT-proBNP and R wave in aVL combined in comparison to each marker taken into account
This study will include 1600 patients who had a work-up of their hypertension in the Cardiology Department of Croix-Rousse Hospital (Hospices Civils de Lyon, Lyon, France) from January 1997 to January 2014.
Their data will be collected in an Access database; their vital status will be obtained by the INSEE unit CépiDC.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Lyon, Frankreich, 69004
- Hospices Civils de Lyon - Hopital de la Croix Rousse
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- >18 years old
- men or women
- questionnaire completion and physical exam during their first stay in the Cardiology Department of from January 1997 to January 2014.
Exclusion Criteria:
- Patients refusal
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
All- cause and cardiovascular mortality in hypertension
Zeitfenster: an average of 7 years
|
All-Cause and cardiovascular mortality will be obtained from the INSERM unit CépiDC. Vital status was obtained in July 2016 |
an average of 7 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
All-cause and cardiovascular deaths
Zeitfenster: an average of 7 years
|
All-cause and cardiovascular deaths in the study population will be obtained from the INSERM unit CépiDC. Vital status was obtained in July 2016 |
an average of 7 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Pierre LANTELME, Hospices Civils de Lyon
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 69HCL17_0151
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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