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Clinical and Laboratory Predictors Associated With Stroke or Systemic Embolism in Low Risk Atrial Fibrillation Patients (CLASS-AF)

14. Juni 2018 aktualisiert von: Hong Euy Lim, MD, Korea University Guro Hospital

Clinical and Laboratory Predictors Associated With Stroke or Systemic Embolism in Atrial Fibrillation Patients Defined as Population With a Low Risk of Stroke Based on a CHA2DS2-VASc Score

The purposes of this study are to assess the prevalence of patients with a low risk of stroke or systemic embolism based on a CHA2DS2-VASc score among patients who have an AF-related thromboembolism and to identify the clinical and laboratory risk factors associated with thromboembolism in AF patients with a CHA2DS2-VA score of 0 or 1.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Both European and American guidelines recommend the use of the CHA2DS2-VASc risk score which has been validated as useful risk stratification for stroke prediction in AF from several independent cohorts. The guidelines have suggested that, in non-valvular AF, OAC could be omitted for males with a CHA2DS2-VASc score of 0 and for females with a score of 1 given the true low risk of ischemic stroke in that population. The American guideline has still suggested anti-platelets therapy could be recommended in patients who only have one additional risk factor for stroke. The risk of ischemic stroke in Asian people, however, has been known to be quite different from that in Western people, especially in low risk (CHA2DS2-VASc score of 0 or 1) patients based on the CHA2DS2-VASc score. In a nationwide study from Taiwan, the annual risk of ischemic stroke was 1.21% in AF patients with a CHA2DS2-VASc score of 0 and 2.16% in AF patients with a CHA2DS2-VASc score of 1, which were much higher than that reported from Western countries. Another study which enrolled 9727 Hong Kong AF patients from a hospitalized cohort, the annual stroke rate was as high as 2.41% among 395 patients with a CHA2DS2-VASc score of 0. Furthermore, a population-based study in an East Asian cohort of 22 million people found an increased risk of stroke in younger patients (i.e., 30-55 years) with AF who are not recommended for prevention of thromboembolism by current guidelines.Thus, stroke risk among Asian patients with AF and a CHA2DS2-VASc score of 0 or 1 might be higher than that seen among Caucasians, and OAC should be recommended in such patients for effective stroke prevention.

In addition, literature review suggests that female sex as an independent risk factor of stroke is still controversial, because some studies demonstrated that the odds ratio or hazard ratio of female to male sex for thromboembolism is not significant. Indeed, the analysis of a J-RHYTHM registry revealed that female sex was not a risk for thromboembolism in the Japanese cohort. Therefore, the novel risk stratification for stroke prevention in AF patients who have CHA2DS2-VASc score of 0 or 1 in men or CHA2DS2-VASc score of 1 or 2 in female should be needed in Asian population in order to define true low risk patients in the low risk population based on the CHA2DS2-VASc scoring system.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1181

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Ansan, Korea, Republik von, 15355
        • Korea University Ansan Hospital
      • Busan, Korea, Republik von, 49241
        • Pusan National University Hospital
      • Busan, Korea, Republik von, 49267
        • Kosin University Gospel Hospital
      • Daejeon, Korea, Republik von, 35015
        • Chungnam national university hospital
      • Gyeonggi-do, Korea, Republik von, 15865
        • Wonkwang University Sanbon Hospital
      • Incheon, Korea, Republik von, 21565
        • Gachon University Gil Medical Center
      • Seoul, Korea, Republik von, 06973
        • Chung-Ang University Hospital
      • Seoul, Korea, Republik von, 08308
        • Korea University Guro Hospital
      • Seoul, Korea, Republik von, 02841
        • Jaemin Shim

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Atrial Fibrillation(AF) patients defined as a low risk group based on a CHA2DS2-VASc score

Beschreibung

Inclusion Criteria (Experimental Group):

  • Patients who experienced the stroke or systemic embolism between 2013 and 2016
  • Patients who had AF before the occurrence of the stroke or systemic embolism
  • Patients whose CHA2DS2-VASc score of 0 or 1 in men or CHA2DS2-VASc score of 1 or 2 in female at the time of the the stroke or systemic embolism
  • Willing and able to provide informed consent
  • Age greater than or equal to 18 years

Inclusion Criteria (Control Group):

  • Patients who did not experience the stroke or systemic embolism between 2013 and 2016
  • Patients who had AF
  • Patients whose CHA2DS2-VASc score of 0 or 1 in men or CHA2DS2-VASc score of 1 or 2 in female
  • Willing and able to provide informed consent
  • Age greater than or equal to 18 years

Exclusion Criteria (Both experiment and control groups)

  • Patients who do not meet all of the above listed inclusion criteria
  • Patients with more than mild mitral valve stenosis or prosthetic mitral valve

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Stroke or systemic embolism : Positive
- 583 patients
Stroke or systemic embolism : Negative
- 598 patients

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The novel risk stratification regarding stroke or systemic embolism in order to discriminate true low-risk patients from low-risk patients based on a CHA2DS2-VASc score.
Zeitfenster: Up to 1 year
The identification of clinical and laboratory factors that can predict stroke or systemic embolism in non-valvular AF patients with a CHA2DS2-VA score of 0 or 1.
Up to 1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The prevalence of patients with a CHA2DS2-VASc score of 0 or 1 among patients who have a AF-related thromboembolism.
Zeitfenster: Up to 1 year
The assessment of non-valvular AF patients who experienced stroke or systemic embolism between 2013 and 2016 through nationwide cohort in South Korea.
Up to 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hong Euy Lim, MD, PhD, Professor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. April 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

20. Februar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

14. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Mai 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Juni 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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