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Validation of Low Anterior Resection Syndrome Score in Korean Version

5. Juli 2017 aktualisiert von: Hyung Jin Kim, Saint Vincent's Hospital, Korea
In contemporary era of rectal cancer treatment, development of surgical technique and tool, adaptation of chemoradiation therapy, as well as multidisciplinary approach have led increased survival as well as rate of sphincter preservation. However, poor anorectal function, such as fecal incontinence and/or urgency, has also been increased. Such anorectal dysfunction is named as low anterior resection syndrome, and its rate has been reported in 40 to 90% in rectal cancer patients who received sphincter preserving surgery. Low anterior resection syndrome is known to debilitate quality of life in survivors of rectal cancer. Previously, several studies attempted to evaluate the low anterior resection syndrome via questionnaires and scoring system. Adapting the low anterior resection syndrome score system created in Denmark, this study investigates the validity of the scoring system in Korean language.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

In this study, the low anterior resection syndrome score questionnaire proposed by Therese Juul is translated to Korean language by 3 different professional translators. Patients who received sphincter saving surgery to treat rectal cancer will be asked to fill up the questionnaire. Compiling the results, the quality of life after sphincter preserving surgery will be investigated in the association with the low anterior resection syndrome.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

300

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Rectal cancer patients who underwent sphincter preserving surgery from Jan. 2009 to Dec. 2016 will be included.

Patients who are in use of stoma despite of preserved sphincter, are with recurrent disease, or in systemic metastasis, who underwent emergency surgery will not be included.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age 20-80
  • surgery undertook from Jan. 2009 to Dec. 2016
  • diagnosed with adenocarcinoma
  • curative intent of surgery
  • planned surgery
  • sphincter saving surgery

Exclusion Criteria:

  • patients with stage IV
  • emergency surgery
  • patients with recurrent disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of life in association to the severity of bowel dysfunction
Zeitfenster: 3 months follow-up, 6 months follow-up, 1 year follow-up, 2 year follow-up, 3 year follow-up, 4 year follow-up, 5 year follow-up, beyond 5 year follow-up
The change in the quality of life will be evaluated based on the questionnaire in regard to bowel dysfunction
3 months follow-up, 6 months follow-up, 1 year follow-up, 2 year follow-up, 3 year follow-up, 4 year follow-up, 5 year follow-up, beyond 5 year follow-up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

19. Juli 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

19. Juli 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Juni 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Chirurgie

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