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A Prospective Study to Evaluate the Raindrop Near Vision Inlay With Mitomycin C

3. August 2017 aktualisiert von: Fichte, Endl & Elmer Eyecare

A Prospective Study to Evaluate the Raindrop Near Vision Inlay in Presbyopes Treated With Mitomycin C During Surgery and Extended Steroid After Surgery

The objective of this study is to evaluate the Raindrop® Near Vision Inlay for the improvement of near vision in presbyopes treated with low dose, short duration Mitomycin C (MMC) during surgery and an extended low dose steroid regimen after surgery.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

The surgical procedure includes a low dose, short duration MMC treatment on the exposed stromal bed of the non-dominant eye, before the unilateral implantation of the corneal inlay. This treatment is at a concentration of 0.2 mg/mL (0.02%) applied for 10 to 30 seconds on the stromal bed as well as the stromal side of the corneal flap or pocket. In the third month after surgical procedure, one-drop a day of low dose steroid will be continued for the duration of the 24-month follow-up period to maintain corneal health.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Amherst, New York, Vereinigte Staaten, 14228
        • Rekrutierung
        • Fichte Endl & Elmer Eyecare
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

41 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Patients require a near reading add from +1.5 to +2.5 D in the non-dominant eye.

Patients have a photopic pupil size of at least 3.0 mm in the non-dominant eye. Patients have a corneal thickness greater than or equal to 500 microns in the non-dominant eye.

Patients have corrected distance and near visual acuity of 20/25 or better in each eye.

Patients have distance corrected near visual acuity of 20/40 or worse in each eye.

Patients are willing and able to sign and understand a written Informed Consent Form prior to any study-specific procedures.

Patients are willing and able to return for scheduled follow-up examinations for 24 months after the corneal inlay surgery.

Exclusion Criteria:

Patients with prior ocular surgery. Patients with clinically significant dry eye (i.e., significant diffuse punctate staining with fluorescein and a tear breakup time less than 8 s) in either eye.

Patients with a planned corneal residual bed thickness that is less than 300 microns (corneal thickness - (intended ablation depth + intended flap thickness)).

Patients with macular pathology based on dilated fundus exam and/or optical coherence tomography (OCT) image.

Patients who would be co-managed by an ophthalmologist or optometrist who is not approved as a ReVision Optics investigator.

Patients with ocular pathology or disease (including pupil pathology such as fixated pupils) that might confound the outcome or increase the risk of adverse event.

Patients taking systemic or topical medications that might confound the outcome or increase the risk of adverse event. Patients taking isotretinoin or amiodarone hydrochloride and any other medication that affects the tear film or accommodation, including but not limited to, mydriatic, cycloplegic and mitotic agents, tricyclic, phenothiazines, benzodiazepines, and first generation antihistamines.

Patients with known sensitivity to any planned study medications. Patients with residual, recurrent, active or uncontrolled eyelid disease. Patients with significant corneal asymmetry or irregular topography. Patients with clinically significant anterior segment pathology. Patients with any corneal abnormality, including but not limited to, slit lamp findings for corneal staining Grade 3 or higher, recurrent corneal erosion or severe basement membrane disease, and pterygium extending onto the cornea.

Patients with ophthalmoscopic/topographic signs of keratoconus or those who are keratoconus suspect.

Patients with history of Herpes zoster or Herpes simplex keratitis. Patients with any progressive retinal disease or subjects with a history or evidence of retinal vascular occlusion and/or hypercoagulability, because of the risks associated with high pressures during suction application.

Patients with known history of steroid-responsive intraocular pressure increases, glaucoma, preoperative IOP > 21 mm Hg, or are otherwise suspected of having glaucoma.

Patients with amblyopia or strabismus or those who are at risk for developing strabismus postoperatively as determined by corneal light reflex and cover-uncover testing.

Patients with diabetic retinopathy, collagen, vascular, diagnosed autoimmune disease (e.g., lupus, rheumatoid arthritis, fibromylagia), immunodeficiency (e.g., HIV), connective tissue disease, or clinically significant atopic syndrome such as allergies or asthma.

Patients on chronic systemic corticosteroid or other immunosuppressive therapy that may affect wound healing.

Patients with any type of active cancer (ophthalmic or non-ophthalmic). Patients with uncontrolled infections of any kind. Patients who are pregnant, lactating, of child-bearing potential and not practicing a medically approved method of birth control, or planning to become pregnant during the course of the trial, and patients with other conditions associated with fluctuation of hormones that could lead to refractive changes.

Patients who actively participate in contact sports (i.e., boxing, martial arts) where impacts to the face and eye are a normal occurrence.

Patients participating in any other ophthalmic or non-ophthalmic drug/device clinical trials during the time of this clinical investigation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Mitomycin C + Raindrop Near Vision Inlay
The surgical procedure includes a low dose, short duration MMC treatment on the exposed stromal bed of the non-dominant eye, before the unilateral implantation of the Raindrop Near Vision Inlay in Presbyopes.
The surgical procedure includes a low dose, short duration MMC treatment on the exposed stromal bed of the non-dominant eye, before the unilateral implantation of the corneal inlay. This treatment is at a concentration of 0.2 mg/mL (0.02%) applied for 10 to 30 seconds on the stromal bed as well as the stromal side of the corneal flap or pocket.
The surgical procedure includes the unilateral implantation of the Raindrop Near Vision Inlay in the non-dominant eye for the improvement of uncorrected near vision.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Unkorrigierte Sehschärfe
Zeitfenster: 24 Monate
Nach dem Inlay-Verfahren erreichen die Patienten im Inlay-Auge eine funktionelle Nahsehschärfe und beidäugig eine funktionelle Fernsichtigkeit.
24 Monate

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Auftreten von Hornhautreaktionen
Zeitfenster: 24 Monate
Patienten, die intraoperativ mit niedrig dosiertem, kurzzeitigem MMC behandelt werden, und dann eine verlängerte Niedrigdosis-Steroidbehandlung, zeigen minimale Hornhautreaktionen.
24 Monate

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael J Endl, MD, Fichte, Endl & Elmer Eyecare

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

16. Juni 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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