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Autophagy Bladder Cancer

7. Juli 2020 aktualisiert von: Shaimaa Ramadan, Assiut University

Identification of Novel Autophagy Markers in Bladder Cancer Patients

• Bladder cancer is the most common malignancy of the urinary tract. It represents the 7th most commonly diagnosed cancer in male population worldwide and drops to the 11th when both genders are considered . According to the American cancer society's estimates of bladder cancer in 2017, the number of the new cases of bladder cancer is 79,030, and the mortality figures reached 16,870 .

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

  • In Egypt, Bladder Cancer is the most prevalent malignancy among Egyptian males (16%) producing more than 7900 deaths annually . The majority of patients with bladder cancer about (70-80%) present with non-muscle invasive bladder cancer .
  • Autophagy is a highly conserved catabolic process that degrades cellular organelles and proteins to maintain cellular biosynthesis during stress ; cancer cells induced autophagy to counteract with anticancer therapy by helping them to evade apoptotic pathway .Autophagy is achieved by many autophagy-related genes .
  • Previous studies found that human bladder cancer cell lines exhibit high basal level of autophagic activity that may contribute to resistance to current anticancer treatment, so targeting basal autophagy may help to develop novel therapeutic strategies . Autophagy is potently induced by activating transcription factor 6(Endoplasmic Reticulum stress marker) , and Malondialdehyde (oxidative stress marker) .
  • Recently several studies demonstrated the role of autophagy in Bladder Cancer progression as evidenced by detection of microtubule associated protein and its relevance with muscle invasion beside its grade dependency . Autophagy was grade dependent process . Autophagy related gene 7 is a key protein involved in autophagosomes biogenesis, Knockdown of Autophagy related gene 7 induced apoptotic cell death in bladder cancer cell lines measured by increased caspase 3 level, Based on these previous studies autophagy plays a role in bladder cancer progression so interruption of its pathway may serve a novel target for future therapies.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Assiut, Ägypten, 71111
        • Assiut

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients with confirmed bladder cancer (histopathologically) having LGBC(Low Grade bladder cancer) undergoing either TUR(transurethral resection of Bladder Tumour) or Radical Cystectomy and patients having HGBC(High Grade bladder cancer) undergoing either TUR(transurethral resection of Bladder Tumour) or Radical cystectomy. Healthy controls[age and gender matched](with no previous history of gross hematuria, urolithiasis, or active urinary tract infection)

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1)patients confirmed histopathologically to have bladder cancer. 2) Both sexes. 3) Patients who will accept to participate in the study.

Exclusion Criteria:

  • Patients with past history of Bladder Cancer with previous chemotherapy or any other types of cancer in the last 5 years.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Low Grade group

• 50 tumor tissue samples from patients with Low Grade Bladder Cancer undergoing either trans urethral resection of bladder tumor or Radical Cystectomy ,

The followings markers must be estimated :

  1. Autophagy markers:

    • ( Atg7) level using (quantitative real time polymerase chain reaction).
    • (LC3A)level using immunohistochemistry .
  2. ER-stress marker: (ATF6) level using ELISA(Enzyme Linked Immuno sorbent Assay)
  3. Oxidative stress Marker:(MDA)using chemical method
  4. Apoptotic marker:(caspase 3) using(quantitative real time polymerase chain reaction) .
High Grade group

• 50 tumor tissue samples from patients with High Grade Bladder Cancer undergoing either trans urethral resection of bladder tumor or Radical Cystectomy,

The followings markers must be estimated :

  1. Autophagy markers:

    • ( Atg7) level using (quantitative real time polymerase chain reaction).
    • (LC3A)level using immunohistochemistry .
  2. ER-stress marker: (ATF6) level using ELISA(Enzyme Linked Immuno sorbent Assay)
  3. Oxidative stress Marker:(MDA)using chemical method
  4. Apoptotic marker:(caspase 3) using (quantitative real time polymerase chain reaction) .
Safety margin group

• 50 normal bladder urothelial tissue samples from the safety margin around the tumor(0.5cm to the tumor),

The followings markers must be estimated :

  1. Autophagy markers:

    • ( Atg7) level using (quantitative real time polymerase chain reaction).
    • (LC3A)level using immunohistochemistry .
  2. ER-stress marker: (ATF6) level using ELISA(Enzyme Linked Immuno sorbent Assay)
  3. Oxidative stress Marker:(MDA)using chemical method
  4. Apoptotic marker:(caspase 3) using (quantitative real time polymerase chain reaction).
Control group

• 50 (age and sex matched )control

The followings markers must be estimated :

  1. Autophagy markers:

    • ( Atg7) level using (quantitative real time polymerase chain reaction).
    • (LC3A)level using immunohistochemistry .
  2. ER-stress marker: (ATF6) level using ELISA(Enzyme Linked Immuno sorbent Assay)
  3. Oxidative stress Marker:(MDA)using chemical method
  4. Apoptotic marker:(caspase 3) using (quantitative real time polymerase chain reaction)..

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
autophagy marker
Zeitfenster: baseline
differences in the level of Atg7(autophagy marker) in Low Grade bladder cancer and High Grade bladder cancer groups in comparison with safety margin and healthy control group.
baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
stress markers
Zeitfenster: baseline
Relation between LC3A and muscle invasiveness in bladder cancer progression, and relation between levels of ATF6, activating transcription factor6 (ER stress marker) -MDA malondialdehyde (oxidative stress marker)-Caspase3 (apoptotic marker) in different study groups and bladder cancer development.
baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shaimaa Shakhoun, Assiut

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • ABC (Andere Kennung: Children's Health Foundation)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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