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Continuous Locked Non-barbed Suture for Mesh Fixation During Laparoscopic Sacral Colpopexy for Severe Pelvic Organ Prolapse

23. März 2018 aktualisiert von: Andrea Morciano, Azienda Ospedaliera Cardinale G. Panico

Laparoscopic Sacral Colpopexy for Pelvic Organ Prolapse: Continuous Suture for Mesh Fixation

This prospective randomized pilot study is aimed to verify if the operative time of a standard laparoscopic sacral colpopexy associated to subtotal hysterectomy for the treatment of POP could be further reduced using a continuous locked suture vs. conventional single 5-points suture for anterior mesh fixation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Introduction Pelvic-organ prolapse, in which the pelvic organs (uterus, bladder, and bowel) protrude into or past the vaginal introitus, is a condition often treated with surgery. Women have an 11 percent risk of surgery for prolapse or urinary incontinence by 80 years of age, and of this 11 percent, almost one third of the women have a second surgery. This fact points to the need for improved treatment of pelvic-floor disorders. Numerous surgical procedures have been described for the management of POP. Vaginal surgery may be associated with less postoperative pain and a more rapid return to daily living than abdominal repair. However, in a randomised study, sacrocolpopexy was twice as likely to result in optimal anatomical outcome as vaginal surgery. Laparoscopic sacrocolpopexy provides the potential to combine the success rates of an abdominal approach with the faster recovery associated with a minimally invasive technique. Tissue dissection and mesh placement may also be facilitated by the magnification and field of view permitted by the laparoscopic approach. These benefits must be balanced against a longer operating time from 150 to 250 minutes according to surgeons' experience. In addition, this procedure is often associated to subtotal hysterectomy (LSH) for the reasons of prevention (post-menopause age) or uterine diseases, which improve still more the operating time.

This prospective randomized pilot study is aimed to verify if the operative time of a standard laparoscopic sacral colpopexy associated to subtotal hysterectomy for the treatment of POP could be further reduced using using a continuous locked suture vs. conventional 5-points single suture for anterior mesh fixation.

Secondary endopoints of this comparison are incidence of intra- or postoperative complications estimated blood loss, postoperative pain (evaluated by VAS), days of hospitalization and costs for the health care system.

Statistical Analysis and Study Design This is a single Institution prospective randomized clinical trial conducted at the Pia Fondazione Panico of Tricase, Italy.

To have an imbalanced results and to reduce any bias, a randomization list has been checked.

Probability (p) values will be considered to be statistically significant at the <0.05 level.

There will be recruited 20 patients to treat using continuous locked suture and 20 patients to treat with standard 5-points single suture for mesh fixation comparing these two techniques in terms of operative time, estimated blood loss and other intra- or post operative complications, postoperative pain, days of hospitalization, costs. All patients will be adequately informed and inserted in the study only after having read and signed an informed consent. Diagnostic, clinical and surgical data of each patient will be prospectively recorded. At the end of the procedure, a schedule will be compiled with intraoperative data. All clinical and histologic data will be recorded prospectively using a database. Pain associated with the procedure will be evaluated by a subjective assessment (analysis of VAS scale values reported by patients at 8 and 24 hours after surgery). Post-operative complications will be evaluated during the first 30 days after surgery according to Dindo's classification.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

For patients

  • Age ≤ 80 years
  • Patient's informed consent
  • American Society of Anesthesiologists: < class III or IV
  • Physiologic, surgical or iatrogenic menopause.
  • No previous major abdominal surgical procedures

For diseases

  • POP-Q stage III/IV for anterior and/or apical compartment; stage <III for posterior compartment.
  • No uterine cervix dysplasia or endometrial disorders.
  • No uterine size larger than conform 10 weeks gestation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Continuous Suture
To verify if the operative time of a standard laparoscopic sacral colpopexy associated to subtotal hysterectomy for the treatment of POP could be further reduced using continuous locked suture vs traditional 5-points suture for mesh fixation
Aktiver Komparator: Single 5-points Suture
To verify if the operative time of a standard laparoscopic sacral colpopexy associated to subtotal hysterectomy for the treatment of POP could be further reduced using continuous locked suture vs traditional 5-points suture for mesh fixation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Operative Time
Zeitfenster: through study completion, an average of 1 year
Operative time for LPS subtotal hysterectomy and sacral colpopexy operative time will be calculated from the entrance in the abdominal cavity.
through study completion, an average of 1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Recurrent Prolapse
Zeitfenster: through study completion, an average of 1 year
Appearance of recurrent prolapse after one year from surgery
through study completion, an average of 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Andrea Morciano, M.D., Pia Fondazione Giovanni Panico

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. April 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Januar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Februar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Februar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. März 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. März 2018

Zuletzt verifiziert

1. März 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • LSCContinua

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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