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Intermittent Negative Pressure to Improve Blood Flow in Patients With Peripheral Artery Disease: Optimal Pulse Pressure Regime

3. Dezember 2019 aktualisiert von: Jonny Hisdal, Oslo University Hospital

Intermittent Negative Pressure to Improve Blood Flow in Patients With Peripheral Artery Disease. An Experimental Study to Investigate the Optimal Pulse Pressure Regime to Improve Blood Flow.

Recent studies have shown that applying intermittent negative pressure (INP) with short negative pressure (-40 mmHg) pulses to the lower extremities increase arterial blood flow velocity and skin blood flow. However, the optimal magnitude of negative pressure to improve blood flow is not known, and needs further investigation. Peripheral arterial blood flow velocity, skin blood flow and skin temperature in the foot will be recorded at different levels of oscillating negative pressure to identify a pressure range which is practically, while at the same time induce clinically relevant changes in blood flow parameters. Heart rate and blood pressure will be recorded to monitor the effects on the central circulation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Cross sectional study design. The equipment for physiological measurements will be attached to the patient, and the foot will then be placed in the pressure chamber. The device induces pulses of 10 sec negative pressure, and 7 sec of atmospheric pressure. Pressure levels of 0 mmHg, -10mmHg, -20 mmHg, -40 mmHg and -60 mmHg will be tested.

Patients will be recruited from the out-patient clinic at Department of Vascular Surgery, Oslo University Hospital, Aker.

Inclusion criteria:

Diagnosed peripheral artery disease (PAD), Ankle-Brachial Index <0.9 Outcome measures:

Arterial blood flow: Ultrasound Doppler from peripheral arteries in the foot.

Skin blood flow: Laser Doppler to measure acral skin blood perfusion.

Skin temperature

Systemic blood pressure: Finger arterial pressure will continuously be acquired by a photoplethysmographic pressure recording device (Finometer).

Ankle brachial index

Pressure recordings inside the pressure chamber: Continuously monitoring of pressure within the pressure chamber using a digital differential manometer.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

16

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Oslo, Norwegen, 0586
        • Department of Vascular diseases, Oslo University Hosptital, Aker

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 96 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosed peripheral artery disease
  • Ankle-Brachial Index <0.9

Exclusion Criteria:

  • Incapable to make an informed consent
  • Diagnosis of severe psychiatric disease
  • Severe heart disease such as unstable angina pectoris, severe heart failure (NYHA IV), severe valve failure
  • Systemic infection
  • Use of vasoactive substances

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Optimal negative pulse pressure regime
The equipment for physiological measurements will be attached to the patient, and the foot will then be placed in the pressure chamber of the intermittent negative pressure device. The device induces pulses of 10 sec negative pressure, and 7 sec of atmospheric pressure. Pressure levels of 0 mmHg, -10 mmHg, -20 mmHg, -40 mmHg and -60 mmHg will be tested, with washout periods of 5 minutes between the different pressure levels. The order of the different negative pressure levels will be randomized to avoid causal interference.
Pressure levels of 0 mmHg, -10 mmHg, -20 mmHg, -40 mmHg and -60 mmHg will be tested, with washout periods of 5 minutes between the different pressure levels

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Arterial blood flow
Zeitfenster: At time of intervention
Continuously Ultrasound Doppler measurements of the dorsalis pedis artery or tibialis posterior artery to monitor changes in arterial blood flow during 5 min sequences of intermittent negative pressure treatment. Pressure levels of 0, -10 mmHg, -20 mmHg, -40 mmHg and -60 mmHg will be tested. Systolic pressures in the arm and the ankle will be assessed before the intervention to describe the patients severity of disease.
At time of intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Skin blood flow
Zeitfenster: At time of intervention
Continuously Laser Doppler measurements from the pulp of the first toe to monitor changes in acral skin perfusion during 5 min sequences of intermittent negative pressure treatment. Pressure levels of 0, -10 mmHg, -20 mmHg, -40 mmHg and -60 mmHg will be tested.
At time of intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Jonny Hisdal, PhD, Department of Vascular diseases, Oslo University Hospital, Aker

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Mai 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. September 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Januar 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Mai 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juni 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. Juni 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Dezember 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Dezember 2019

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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