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A DDI Study of FDL169 and FDL176 in Healthy Subjects

30. Januar 2020 aktualisiert von: Flatley Discovery Lab LLC

A Phase 1/2, Drug-Drug Interaction Study of FDL169 and FDL176 in Healthy Subjects and in Cystic Fibrosis Subjects Homozygous for the F508del-CFTR Mutation

A DDI study to assess the safety, tolerability and pharmacokinetics of both; doses of FDL176 with and without co-administration of FDL169 and doses of FDL169 with and without co-administration of FDL176.

Studienübersicht

Status

Suspendiert

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This is an open-label, non-randomised study. Enrolment will be in two parallel and independent parts. Part 1 will assess the safety, tolerability and pharmacokinetics of single doses of FDL176 with and without co-administration of FDL169. Part 2 will assess the safety, tolerability and pharmacokinetics of repeated doses of FDL169 with and without co-administration of FDL176.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

78

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy males or non-pregnant, non-lactating healthy females
  • Body mass index of 18.0 to 32.0 kg/m2 or, if outside the range, considered not clinically significant by the investigator
  • Must agree to follow the study's contraception requirement

Exclusion Criteria:

  • Prior or ongoing medical condition, medical history, physical findings, ECG findings or laboratory abnormality that, in the Investigator's (or delegate's) opinion, could adversely affect the safety of the subject or would place the subject at increased risk.
  • History of long QT syndrome and/or QT corrected according to Fridericia's formula (QTcF) interval (>450 msec) or QTcF >450 msec at Screening or Day -1.
  • Presence or history of clinically significant allergy requiring treatment, as judged by the investigator. Hayfever is allowed unless it is active.
  • Use of any prescription drugs within 14 days or 5 half-lives (whichever is longer) before the first dose of IMP.
  • Use of any non-prescription drugs, including vitamins, herbal and dietary supplements within 14 days or 5 half-lives (whichever is longer) before the first dose of IMP.
  • Use of any prescription and non-prescription medications that are strong inhibitors or moderate inducers of cytochrome P450 3A, within 14 days or 5-half-lives (whichever is longer) before the first dose of IMP. Use of any prescription and non-prescription medications that are strong inducers of cytochrome P450 3A within 28 days before the first dose of IMP.
  • Participation in another clinical trial involving receipt of an IMP within the past 90 days.
  • Prior exposure to FDL169 or FDL176
  • Alkaline phosphatase, aspartate aminotransferase and/or alanine aminotransferase >1.5 x upper limit of normal (ULN) at screening.
  • Serum creatinine or total bilirubin >1.5 x ULN (isolated bilirubin >1.5 x ULN is acceptable if bilirubin is fractionated and direct bilirubin is <35%).
  • Abnormal renal function at screening, defined as estimated glomerular filtration rate <60 mL/min using the Modification of Diet in Renal Disease (MDRD) equation.
  • History of human immunodeficiency virus (HIV) or positive HIV, hepatitis B or hepatitis C results at screening.
  • Positive urinary drugs of abuse screen at Screening or Day -1, or positive alcohol breath test at Screening or Day -1. Consumption of alcohol within 24 h prior to admission.
  • Consumption of any food or drink containing grapefruit, or Seville oranges (including marmalade and fruit juices) for 14 days before the first dose of IMP.
  • Consumptions or foods containing poppy seeds or involvement in strenuous exercise for 3 days before admission.
  • Known hypersensitivity to any component of the formulation of FDL169 or FDL176.
  • Pregnant or nursing females.
  • History of regular alcohol consumption within 6 months of the study
  • Current smoking or use of tobacco products or substitutes.
  • Poor peripheral venous access.
  • Donation of ≥470 mL blood or loss of blood during surgery or due to trauma within 3 months prior to Day 1.
  • Plasma donation within 7 days prior to Day 1.
  • Failure to satisfy the Investigator of their fitness to participate for any other reason.
  • Site staff, Sponsor staff or first degree family members of site or Sponsor.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Part 1
To receive a single dose of FDL176 on Day 1, followed by FDL169 TID for 28 days starting on Day 29; and another single dose of FDL176 on Day 42.
CFTR-Korrektor
CFTR potentiator
Experimental: Part 2
To receive FDL169 TID for 3 days from Day 1, followed by FDL176 QD for 19 days starting on Day 8; and FDL169 TID for 3 days from Day 24.
CFTR-Korrektor
CFTR potentiator
Experimental: Part 3
FDL169 and FDL176 for 28 days and 4 weeks of follow-up
CFTR-Korrektor
CFTR potentiator
Experimental: Part 4
FDL169 and FDL176 for 28 days and 4 weeks of follow-up
CFTR-Korrektor
CFTR potentiator

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pharmacokinetic parameters, Cmax
Zeitfenster: Part 1: 14 weeks; Part 2: 12 weeks; Part 3: 12weeks; Part 4: 12 weeks
Part 1: the pharmacokinetic parameters of FDL176 when co-administered with FDL169, compared to the pharmacokinetics of FDL176 alone. Part 2: the pharmacokinetics of FDL169 when co-administered with FDL176, compared to the pharmacokinetics of FDL169 alone. Part 3: PK when co-administered. Part 4: Safety and tolerability with multiple dose co-administration in CF subjects
Part 1: 14 weeks; Part 2: 12 weeks; Part 3: 12weeks; Part 4: 12 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of Treatment-Emergent Adverse Events
Zeitfenster: Part 1: 14 weeks; Part 2: 12 weeks; Part 3: 12weeks; Part 4: 12 weeks
Safety and tolerability when FDL176 and FDL169 are co-administrated,compared to FDL176 alone, and FDL169 alone, as determined by the incidence of adverse events (Aes) and serious adverse events (SAE)s. Part 4: Combination PK and CF transmembrane conductance regulator activity in CF subjects
Part 1: 14 weeks; Part 2: 12 weeks; Part 3: 12weeks; Part 4: 12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

27. November 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. November 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. November 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. November 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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