- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03923673
Minimally Invasive Pericardiotomy as a New Treatment for Heart Failure
1. August 2022 aktualisiert von: Barry Borlaug, Mayo Clinic
TtP: Minimally Invasive Pericardiotomy as a New Treatment for Heart Failure (Transform the Practice)
Researchers are studying the safety and efficacy of a minimally invasive treatment called a pericardiotomy, which creates a small opening in the sac that surrounds the heart.
Researchers will test the short and long term effects of this procedure by monitoring subjects heart function and symptoms.
Studienübersicht
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
4
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Minnesota
-
Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
- Mayo Clinic in Rochester
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
30 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria
- Age ≥ 30 years
- Symptoms of severe dyspnea (III-IV) without evidence of a non-cardiac or ischemic explanation for dyspnea
- EF of > or = 50% determined on most recent imaging study within the preceding 5 years, with no change in clinical status suggesting potential for deterioration in systolic function
One of the following:
- Previous hospitalization for HF with radiographic evidence (pulmonary venous hypertension, vascular congestion, interstitial edema, pleural effusion) of pulmonary congestion or
- Catheterization documented elevated filling pressures at rest (PCWP ≥15 or LVEDP ≥18) or with exercise (PCWP ≥25) or
- Elevated NT-proBNP (>400 pg/ml) or BNP(>200 pg/ml) or
- Echo evidence of diastolic dysfunction/elevated filling pressures manifest by medial E/e' ratio≥15 and/or left atrial enlargement and chronic treatment with a diuretic for signs or symptoms of heart failure
Heart failure is primary factor limiting activity as indicated by answering # 2 to the following question: My ability to be active is most limited by:
- Joint, foot, leg, hip or back pain
- Shortness of breath and/or fatigue and/or chest pain
- Unsteadiness or dizziness
- Lifestyle, weather, or I just don't like to be active
- Ambulatory (not wheelchair / scooter dependent)
Exclusion Criteria
- Recent (< 1 month) hospitalization for heart failure
- Left or right ventricular dilatation noted on cardiac imaging study prior to enrollment (either echocardiography or MRI).
- Any hemoglobin (Hgb) < 8.0 g/dl within 30 days prior to randomization
- Any GFR < 20 ml/min/1.73 m2 within 30 days prior to randomization
- Significant alternative cause of dyspnea such as severe chronic obstructive pulmonary disease that is a primary contributor to symptoms in the opinion of the investigator
- Ischemia thought to contribute to dyspnea in the opinion of the investigator
- Acute coronary syndrome within 3 months defined by electrocardiographic (ECG) changes and biomarkers of myocardial necrosis (e.g., troponin) in an appropriate clinical setting (chest discomfort or anginal equivalent)
- PCI, coronary artery bypass grafting, or new biventricular pacing within past 3 months
- Obstructive hypertrophic cardiomyopathy
- Known infiltrative cardiomyopathy (amyloid)
- Pericardial disease (constriction, pericarditis, tamponade)
- Active myocarditis
- Complex congenital heart disease
- Active collagen vascular disease
- Significant valvular heart disease (greater than mild stenosis or greater than moderate regurgitant lesions)
- Acute or chronic severe liver disease as evidenced by any of the following: encephalopathy, variceal bleeding, INR > 1.7 in the absence of anticoagulation treatment
- Terminal illness (other than HF) with expected survival of less than 1 year
- Enrollment or planned enrollment in another therapeutic clinical trial in next 3 months.
- Inability to comply with planned study procedures
- Pregnancy or breastfeeding mothers
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Subjects with Heart Failure with Preserved Ejection Fraction
Subjects with Heart Failure with Preserved Ejection Fraction (HFpEF) will receive a minimally invasive treatment called a pericardiotomy.
|
The minimally invasive procedure that creates a small opening in the sac that surrounds the heart.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Major Adverse Cardiac and Cerebrovascular Events
Zeitfenster: 6 months
|
The number of major cardiac and cerebrovascular events reported.
|
6 months
|
|
Change in left ventricular filling pressures during volume loading
Zeitfenster: baseline, 6 months
|
The number of subjects to demonstrate an increase in pulmonary capillary wedge pressure in response to volume loading after pericardiotomy vs. prior to pericardiotomy.
|
baseline, 6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in Quality of Life
Zeitfenster: baseline, 6 months
|
Measured using Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire (KCCQ)
|
baseline, 6 months
|
|
Change in exercise capacity
Zeitfenster: baseline, 6 months
|
Measured by Cardiopulmonary Exercise Testing
|
baseline, 6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Barry A Borlaug, MD, Mayo Clinic
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Mai 2019
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
15. Oktober 2020
Studienabschluss (Tatsächlich)
15. Oktober 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. April 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. April 2019
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. April 2019
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
2. August 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. August 2022
Zuletzt verifiziert
1. August 2022
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 18-010106
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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