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Assessment of Surgical Correction of Deformity in Diabetic Charcot Arthropathy of the Foot and Ankle

29. August 2019 aktualisiert von: Kerolos Maged
The surgical techniques described in the literature for surgical management of diabetic charcot arthropathy of the foot and ankle include simple exostectomy, open reduction and internal fixation of neuropathic fractures, external fixation, arthrodesis, Achilles tendon lengthening. Patients are followed up at 1 year postoperative by an x-ray of the foot and ankle anteroposterior , lateral and oblique views to assess rate of union ,the correction of deformity by measuring the foot angles . The functional outcome is assessed by the AOFAS scoring system and the diabetic foot ulcer scaoeuulcer scale(18).

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Diabetes mellitus affected approximately 422 million people worldwide in 2016 . Diabetic complications including diabetic peripheral neuropathy and peripheral arterial disease remain prevalent in the USA and worldwide and challenging to treat. Due to loss of protective sensation and impaired vascular supply, these can lead to serious foot complications including deformity, diabetic foot ulceration, Charcot neuroarthropathy and infection .

Charcot neuroarthropathy is a devastating orthopedic condition that afflicts patients with diabetes. It is an inflammatory condition that affects the foot and ankle with varying degrees of bone destruction and deformity. The true incidence or prevalence of this condition is not known.

However, estimates demonstrate incidence to be between 0.1 and 0.9%

. Two principal pathways for the disease have been proposed. The neurotraumatic theory suggests that the loss of neuroprotection causes repetitive microtrauma. The opposing hypothesis, the neurovascular, is that sympathetic neuropathy results in hyperaemia. This leads to increased osteoclastic activity resulting in bone resorption and fragmentation.

The active form of charcot foot arthropahy is often misdiagnosed as tenosynovitis, cellulitis, or gout. The majority of these patients endure a short period of disability that is treated by some form of immobilization for a variable period of time with minimal resultant long-term disability. The diagnosis is not often clear until resolution of the swelling when a resultant residual deformity is appreciated.

Eichenholtz classification is used to define Charcot foot clinical stages. Brodsky the classification, in the other hand, allows us to locate the lesion anatomically.

The incidence of diabetic neuroarthropathy varies among the anatomical regions of the foot and ankle according to Brodsky classification. Approximately 70% of cases affect the tarsometatarsal joint (type 1). Type-1 disease is the least likely to require surgical stabilization, although the most common type to cause plantar ulceration. Type-2 disease involves the midtarsal and subtalar joints and accounts for approximately 20% of cases. Type-3 disease affects approximately 10% of patients, and occurs mainly in the ankle. Type 2 and type 3 are the most likely to progress to instability and often require long-term bracing or surgical reconstruction.

The surgical techniques described in the literature include simple exostectomy, open reduction and internal fixation of neuropathic fractures, external fixation, arthrodesis, Achilles tendon lengthening and, eventually, amputation.The goal of Charcot neuroarthropathy treatment, both orthopedic and surgical is to obtain an ulcer free, stable plantigrade foot, without osteomyelitis and able to ambulate. Achieving these goals notably reduces the rate of amputations.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

70

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients with deforming Charcot neuroarthropathy of the foot and ankle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with inactive form of Charcot arthropathy of the foot and ankle due to diabetes mellitus.

Patients received surgical management.

Exclusion Criteria:

  • Active form of Charcot arthropathy of the foot and ankle. Non deforming Charcot arthropathy of the foot and ankle. Patients with heavy infection or vascular affection that necessitate amputation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Nur Fall
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assessment of postoperative deformity correction in at least one- year postoperative follow up1x rays.
Zeitfenster: 3 years
Assessment of accuracy of correction in patients with Charcot neuroarthropathy of the foot and ankle using follow up x rays and measuring the foot and ankle angles. The normal angles are documented, so we will compare these angles with the normal ones.
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Oktober 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Juli 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Juli 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. Juli 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. August 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. August 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Deformity in Charcot foot

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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