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Counseling on Injectable Contraception and HIV Risk in Tanzania

8. November 2019 aktualisiert von: University of North Carolina, Chapel Hill

Counseling on Injectable Contraception and HIV Risk: Evaluation of a Pilot Intervention in Tanzania

The main objective of the evaluation was to assess the effect of providing injectable and HIV risk counseling messages on contraceptive knowledge and behavior during a three month pilot intervention in ten healthcare facilities in Tanzania.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The evaluation assessed the effect of providing injectable and HIV risk counseling messages on contraceptive knowledge and uptake during a three month pilot intervention. The intervention was conducted September-November 2018 in ten healthcare facilities located in the Iringa and Njombe regions of Tanzania. Data collection for the evaluation occurred November-December 2018 and included 471 client exit interviews, 26 healthcare provider interviews, and the extraction of monthly aggregate service statistics for 12 months prior to the intervention and three months of the intervention. Univariate and bivariate analyses were used to assess quantitative interview data. Thematic qualitative assessment was used to assess qualitative interview data from healthcare providers. Interrupted time series analysis was used to assess changes in the trend of monthly contraceptive uptake.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Iringa, Tansania
        • Ihongole Health Center
      • Iringa, Tansania
        • Ipogolo Health Center
      • Iringa, Tansania
        • Kimande Health Center
      • Njombe, Tansania
        • Ipelele Health Center
      • Njombe, Tansania
        • Kibena Regional Referral Hospital
      • Njombe, Tansania
        • Makambako Hospital
      • Njombe, Tansania
        • Makete Hospital
      • Njombe, Tansania
        • Njombe Health Center
    • Iringa
      • Ilula, Iringa, Tansania
        • Ilula Hospital
      • Mafinga, Iringa, Tansania
        • Mafinga Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

15 Jahre bis 49 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All women attending a participating healthcare facility during the three month intervention period and who met eligibility criteria received the hormonal contraception and HIV risk messages.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Expressed interest in injectable use
  • HIV-negative or unknown HIV status

Exclusion Criteria:

  • Positive HIV status known to healthcare provider

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of clients obtaining an injectable during their family planning appointment
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Injectable uptake of interviewed clients
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Percent of clients obtaining an injectable during their family planning appointment
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Injectable uptake of interviewed clients
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Monthly total number of family planning clients by method obtained
Zeitfenster: September 2017 through November 2018
Contraceptive uptake during pilot intervention
September 2017 through November 2018

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of correct hormonal contraception and HIV risk counseling messages mentioned during spontaneous recall
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Knowledge of hormonal contraception and HIV risk messages
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Percent of correct hormonal contraception and HIV risk counseling messages mentioned during spontaneous recall
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Knowledge of hormonal contraception and HIV risk messages
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Number of correct True/False statements on hormonal contraception and HIV (11 total)
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Knowledge of hormonal contraception and HIV risk messages
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Percent of correct True/False statements on hormonal contraception and HIV (11 total)
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Knowledge of hormonal contraception and HIV risk messages
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Number of interviewed clients reporting an intention to use condoms as a dual method
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Intention to use condoms as a dual method
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Percent of interviewed clients reporting an intention to use condoms as a dual method
Zeitfenster: After implementation of counseling messages, up to 13 weeks
Intention to use condoms as a dual method
After implementation of counseling messages, up to 13 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Janine Barden-O'Fallon, PhD, University of North Carolina, Chapel Hill

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. November 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. November 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. November 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. November 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. November 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. November 2019

Zuletzt verifiziert

1. November 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 18-1049

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

Deidentified data from the client interviews are publicly available through MEASURE Evaluation Dataverse in STATA format. The study report is also available on Dataverse.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Data are currently available and will remain on Dataverse.org

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Site registration required.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • CSR

Studiendaten/Dokumente

  1. Einzelner Teilnehmerdatensatz
    Informationskennung: doi:10.15139/S3/XEXQXO

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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