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Factors Related to a Persistent Inadequate Bowel Preparation for Colonoscopy (REPREP)

31. Dezember 2020 aktualisiert von: Lorenzo Fuccio, IRCCS Azienda Ospedaliero-Universitaria di Bologna

Factors Related to a Persistent Inadequate Bowel Preparation After a Colonoscopy With Inadequate Colon Cleansing. An Observational Prospective Multicenter Study

Adequate bowel preparation for colonoscopy has an extremely relevant impact on diagnostic yield and procedural success. The guidelines recommend an adequate colon cleansing rate of at least 90% of procedures. It has been shown that patients with inadequate colon cleansing history have a high probability of not reaching an adequate bowel preparation again.

Surprisingly, no evidence-based recommendations are available regarding bowel preparation in the patient with inadequate colon cleansing history. Therefore, identifying the factors associated with repeated inadequacy of bowel cleansing is crucial in order to define the best preparation strategy in this subset of patients. The implications for patients and for healthcare system are many: improving the quality of bowel preparation would reduce the need to repeat colonoscopy and the risk of conducting unreliable examinations. Furthermore, it would reduce the costs for the healthcare system by avoiding to overload endoscopic units.

Inclusion criteria:

Outpatient and hospitalized patients, adults, candidates for colonoscopy for any pathology, as part of the normal care process, with the need to repeat bowel preparation due to inadequate cleansing.

Exclusion criteria:

  • Emergency regime
  • Inability to obtain consent
  • Refusal of the patient

Primary end-point:

Identification of factors independently associated with repeated inadequate colon cleansing after inadequate bowel preparation at previous colonoscopy, and consequent development (and validation) of a predictive model.

The colon cleansing will be evaluated according to the Boston Bowel Preparation Scale (BBPS), which assigns a score from 0 (presence of solid stools) to 3 (excellent visualization of the colonic mucosa) for each of the three main segments of the colon, i.e. right colon, transverse colon and left-rectum colon. Colon cleansing will be judged inadequate in case of a total score <6 or a score <2 even in only one of the colic segments.

Secondary end-point:

• Assess the prevalence of repeated inadequate bowel cleansing in the patient with previous inadequate cleansing

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

407

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • BO
      • Bologna, BO, Italien, 40138
        • Rekrutierung
        • UOC Gastroenterologia ed Endoscopia Digestiva
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Outpatient and hospitalized adult patients, candidates for colonoscopy for any pathology, in the normal pathway of care, with the need to repeat the bowel preparation due to inadequate colon cleansing.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Outpatients or hospitalized patients
  • adults
  • candidates for colonoscopy for any pathology, in the normal pathway of care, with the need to repeat the bowel preparation due to inadequate colon cleansing.

Exclusion Criteria:

  • Emergency regimen
  • Inability to obtain consent
  • Patient refusal

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Study cohort

Inclusion criteria:

Outpatient and hospitalized patients, adults, candidates for colonoscopy for any pathology, as part of the normal care process, with the need to repeat bowel preparation due to inadequate cleansing.

Exclusion criteria:

  • Emergency regime
  • Inability to obtain consent
  • Refusal of the patient
A colonoscopy scheduled within the normal pathway of care will be performed. No interventions will be performed.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Identification of factors related to persistent inadequate colon cleansing at repeat colonoscopy due to inadequate colon cleansing.
Zeitfenster: Outcome will be assessed during colonoscopy.
A logistic regression analysis will be run to identify such factors.
Outcome will be assessed during colonoscopy.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Prevalence of persistent inadequate colon cleansing at repeat colonoscopy due to inadequate colon cleansing.
Zeitfenster: Outcome will be assessed during colonoscopy.
The prevalence of inadequate colon cleansing at repeat colonoscopy will be assessed
Outcome will be assessed during colonoscopy.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Dezember 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Dezember 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. Januar 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Januar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Dezember 2020

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • REPREP

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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