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PROARTE -PROstate ARTery to Reduce the Symptoms of Benign Prostatic Hyperplasia (PROARTE)

18. März 2021 aktualisiert von: Society of Interventional Radiology Foundation
This is a trial to demonstrate the superiority of prostate artery embolization (PAE) over sham procedure in men with benign prostatic hyperplasia (BPH) induced lower urinary tract symptoms (LUTS). The trial will aim to enroll 108 patients at a 2:1 allocation over a 2 year period.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

108

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

45 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • • Men ≥45 and ≤90 years presenting with benign prostatic hyperplasia with symptoms for at least 6 months that are refractory to medical management or in whom medications are contraindicated, not tolerated, or refused.

    • International Prostate Symptom Score (I-PSS) score 14 or greater.
    • Quality of Life (QoL) score ≥ 3
    • Peak urinary flow (Qmax) less than or equal to 12 mL/s with void volume >125mL.
    • Prostate volume greater than 30 cc as determined by ultrasound, MRI, or CT.
    • Personal risk <40% based on the University of Texas San Antonio prostate cancer risk calculator or having a negative prostate biopsy for cancer within the last 24 months.
    • Able to provide written consent.
    • Not participating in any other investigational drug or device studies.

Exclusion Criteria:

  • • History of biopsy-proven prostate cancer

    • Renal insufficiency (glomerular filtration rates (GFR) less than 40mL/min/1.73 m2 who are not already on dialysis)
    • Prior prostate surgery or intervention, including trans-urethral resection of the prostate, balloon dilation, stent implantation, laser prostatectomy, radiation, UroLift®, or hyperthermia
    • Other bladder or urethral pathology requiring therapy, either in the past or currently, including neurogenic bladder, sphincteric abnormalities, bladder cancer, or other causes of bladder atonia.
    • Other causes of urinary obstruction, such as strictures of urethra or ureters, not related to BPH
    • Current decompensated congestive heart failure, uncontrolled diabetes mellitus, significant respiratory disease, or known immunosuppression.
    • Neurological disease, including multiple sclerosis, amyotrophic lateral sclerosis, Parkinson's disease, and previous spinal nerve surgery
    • Patients with platelet count <50,000/μL or International Normalized Ratio (INR) >1.8, unless corrected for the procedure
    • Active urinary tract infection. Patients must have a negative culture within 7 days of the procedure.
    • Allergy to iodinated contrast agents unless pre-treated by corticosteroids.
    • Acute urinary retention.
    • Post void residual (PVR) > 250 mL with urodynamic evidence of atonic bladder. Patients with a PVR >250 but urodynamic testing consistent with obstruction will be allowed.
    • Bladder stone within three months prior to the procedure.
    • Hematuria not evaluated by Urologist for causes other than BPH.
    • Previous rectal surgery (excluding hemorrhoidectomy) or history of rectal disease.
    • Prior pelvic irradiation or radical pelvic surgery.

Imaging exclusion criteria:

• Internal iliac artery occlusion as determined by either CT or MRI.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Schein-Komparator: Schein
Prostate artery embolization reduces symptoms from benign prostatic hyperplasia by delivering embolic materials to the prostate through the prostatic arteries.
Angiogram without embolization initially. At 6 months patients will be allowed to crossover to prostate artery embolization.
Aktiver Komparator: Prostate artery embolization
Prostate artery embolization reduces symptoms from benign prostatic hyperplasia by delivering embolic materials to the prostate through the prostatic arteries.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
International Prostate Symptom Score
Zeitfenster: 6 months
A survey accessing patient symptomology from BPH induced LUTS
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
International Prostate Symptom Score
Zeitfenster: 1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
A survey accessing patient symptomology from BPH induced LUTS
1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Quality of Life
Zeitfenster: 1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
A survey accessing quality of life impact on patients from BPH induced LUTS.
1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Maximal urinary flow rate change from baseline
Zeitfenster: 6, 12, 24, and 36 months
Maximal flow rate of urine stream
6, 12, 24, and 36 months
Post void residual change from baseline
Zeitfenster: 6, 12, 24, and 36 months
Post void residual measures the volume of urine remaining in the bladder after complete emptying.
6, 12, 24, and 36 months
International Index of Erectile Function questionnaire (IIEF)
Zeitfenster: 1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
A questionnaire designed to asses erectile function
1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Freedom from secondary intervention to treat BPH
Zeitfenster: 1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Recording of other surgical/procedural treatments with each procedure being recorded as an event.
1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Ejaculatory function
Zeitfenster: 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Ejaculatory function will be assessed utilizing a four item questionnaire.
3, 6, 9, 12, 24, 36 months
Urinary Continence
Zeitfenster: 1, 6, and 12 months
Urinary Continence will be assessed using a 2 item questionnaire
1, 6, and 12 months
Number of hospital days
Zeitfenster: 1 month
Number of hospital days following the procedure will be recorded
1 month
Recover experience
Zeitfenster: 1 month
Recover experience will be assessed using a quality of recovery visual analog scale
1 month
Adverse events
Zeitfenster: 7 days and 1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months
All procedure related adverse events will be recoreded
7 days and 1, 3, 6, 9, 12, 24, 36 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shamar Young, MD, University of Minnesota
  • Hauptermittler: Jafar Golzarian, MD, University of Minnesota

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. August 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. August 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. März 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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