Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Impact of V106I on Resistance to Doravirine (V106IFC)

Phenotypic and Site Directed Mutagenesis Analysis on the Impact of V106I in HIV-1 Reverse Transcriptase on Resistance to Doravirine

Objective. To study the impact of V106I mutation in the reverse transcriptase of HIV-1 on the activity of Doravirine.

Clinical hypotheses.

Doravirine shows a unique resistance pattern with a higher genetic barrier to resistance than other NNRTIs. In contrast to K103N or E138A, the prevalence of single mutations and/or combination of mutations against Doravirine is low. However, in a recent survey conducted in Spain the study investigators have found a V106Iprevalence similar to K103N and E138A. There is a clear need to understand the real impact of this mutation on Doravirine resistance.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Testing for transmitted drug resistance (TDR) in the reverse transcriptase and protease in newly diagnosed patients with HIV is recommended by treatment guidelines. Currently clinical practice for first line treatment is moving to a test and treat approach. In this setting, Spanish GESIDA guidelines indicate that a first line protease (PI) or integrase (INI) inhibitor-based regimen may be started even if results from baseline resistance are yet not available. This indication is based on the very low prevalence of INI or PI TDR.

In Europe, TDR to NNRTIs has stabilized between 4-5%. Doravirine has a unique mutational pattern and its activity is affected by mutations that are usually not found at baseline as TDR (V106A/M, V108I, Y188L, G190S, F227 C/L/V, M230I/L, L234I, P236L Y318F and K103N/Y181C), as a recent European survey has already shown. In addition, these findings have been confirmed in a survey the study investigators have conducted in Spain. However, in this study the Stanford algorithm was used to evaluate clinical resistance to NNRTIs and, surprisingly found an unexpected high prevalence of resistance to Doravirine (as high as for first generation NNRTIs). Study investigators detected that resistance to Doravirine was mainly driven by V106I mutation, which Stanford scores as "low-level resistance".

MeditRes is a consortium of HIV clinical virologists from France (leader Anne-Genevieve Marcellin, Paris), Italy (leader Francesca Ceccerini-Silbesrtein, Rome, Spain (leader Federico García, Granada), Greece (leader Dimitrios Paraskevis, Athens) and Portugal (leader Perpetua Gomes, Lisbon). Each of these team leaders has access/coordinate local or national cohorts in their countries.

This study aims to investigate the prevalence of V106I TDR in patients joining the MEDITRES consortium during years 2018 and 2019. In patients carrying V106I in the background of a wild-type virus phenotypic resistance to Doravirine will be evaluated the Fold-Change (FC) will be calculated. In addition, Site Directed Mutagenesis (SDM) will be used to evaluate FC to Doravirine in the background of B and CRF02-AG subtypes. Patient recruitment will follow general recruitment procedures to be incorporated into each running cohorts currently contributing to MEDITRES (multicentre, prospective cohort of HIV-positive, antiretroviral-naïve subjects over 18 years of age, including both seroprevalent and seroconverter patients).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Federico Garcia, PhD
  • Telefonnummer: +34649894291
  • E-Mail: fegarcia@ugr.es

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

13 Jahre bis 75 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

HIV positive patients, newly diagnosed and naive to antiretroviral treatment

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Antiretroviral-naïve subjects over 13 years of age, including both seroprevalent and seroconverter patients

Exclusion Criteria:

Patients with prior antiretroviral exposure

-

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fold Change in resistance to Doravirine
Zeitfenster: Day 0
Change in EC50 for resistance to Doravirine in the presence of V106I
Day 0

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. September 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • HUCSC-V106I

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV-1-Infektion

Klinische Studien zur Phenotypic resistance measure

Abonnieren