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A Mobile Health Intervention to Increase Uptake of Prenatal Care in Syrian Refugee Population in Turkey

21. Oktober 2021 aktualisiert von: HERA Inc
The purpose of this study is to assess the effectiveness of mobile phone based appointment reminder notifications sent through Health Recording App (HERA) in increasing the uptake of 4 World Health Organization recommended prenatal visits among Syrian refugee population.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Background: 12 million Syrians have been forcibly displaced from their homes since the start of Syrian Civil War in 2011. Despite Turkey providing free healthcare services through national insurance to nearly 4 million refugees that it hosts, pregnant Syrian women are less likely to attend prenatal visits and more likely to die during and after labor. An increase in the uptake of prenatal care may improve quality of life through healthy pregnancies and safer labor conditions in this population with double vulnerability.

Mobile phone-based reminders have been shown in randomized controlled trials and systematic reviews to increase the uptake of various services, including prenatal care. Mobile phone penetration is high among Syrian refugees in Turkey and qualitative studies demonstrate that mobile health interventions are acceptable and feasible for Syrian refugees.

Primary objective: To evaluate the impact of mobile phone-based reminders on the uptake of prenatal care among pregnant Syrian refugee women. More specifically, the study assesses the effectiveness of mobile phone-based reminders by measuring the percent increase in the number of prenatal appointments attended by intervention arm participants compared to the control arm participants.

Study design: This is a behavioral intervention study using an un-blinded, parallel groups, randomized controlled study design.

Primary Outcome:

The primary outcome of this study is the number of medical visits, following the initial baseline prenatal care visit, over the 6 month period prior to childbirth.

Secondary outcomes:

Secondary outcomes are based on the Sociodemographic and Health History form. The form gathers information about demographics of the participants (age, education, employment, marital status, number of children) and health history (previous pregnancies, delivery methods, miscarriages, stillborn, chronic conditions and medications. We will further examine these risk factors on the number of medical visits during the study period.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

162

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 49 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Having the status of "Syrian under temporary protection"
  • Being in the first trimester of the pregnancy
  • Initial prenatal visit
  • Age equal or greater than 18 years and less than or equal to 49

Exclusion Criteria:

  • Having a citizenship or a status other than "Syrian under temporary protection"
  • Not owning a mobile phone
  • Being unable to read and write
  • Not initial prenatal visit
  • Having a chronic disorder or high-risk pregnancy that requires the individual to go to the hospital frequently. Frequently is defined as more than 3 visits post the baseline visit.
  • While gestating, those that develop a high-risk pregnancy that requires more than 3 visits post the baseline visit.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Reminder
Participants will fill the sociodemographic and health history form. Participants will receive reminders in the form of push notifications for prenatal checkup dates automatically generated according to their pregnancy start data or initial check-up appointment for 6 months. Reminders will be sent at the following intervals: 1) 2 weeks before the appointment, 2) 1 day before the appointment, and 3) on the day of appointment. After this date, participants will receive push notifications asking whether they went to the appointment or not weekly for 1 month. This reminder algorithm will be used for each prenatal checkup for a total of four appointments: once in first trimester, once in second trimester and two in third trimester, using the World Health Organization and Turkish Ministry of Health prenatal checkup calendar. At the end of 6 months of follow up period, participants will be contacted via phone call to ask for any remaining appointments or unanswered notifications.
Appointment reminders in the form of push notifications will be sent through HERA app.
Kein Eingriff: Informed Control No Reminder
Participants will fill the sociodemographic and health history form. Their contact information will be gathered. Participants will be contacted at the end of 6 months and will be asked about the number of the prenatal care appointments they have attended during their pregnancy.
Kein Eingriff: Uninformed Control No Reminder
Participants will fill the sociodemographic and health history form. No contact information will be gathered. The purpose of this arm is to estimate the "true" baseline for the number of visits without any extra attention given by the medical staff.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of attendance for prenatal care visits
Zeitfenster: 6 months
The number of 4 mandatory prenatal care appointments that are attended are presented here.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sociodemographic and Health information form data
Zeitfenster: 6 months
Data about sociodemographic and health information of participants will be presented here.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Aral Surmeli, MD, Founder/CEO

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Dezember 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. September 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Oktober 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • HeraInc

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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