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PREventing Adverse Events Post-Discharge Through Proactive Identification, Multidisciplinary Communication, and Technology (PREDICT)

31. Januar 2022 aktualisiert von: Anuj K. Dalal, MD, Brigham and Women's Hospital

Impact of an Epic-integrated Safety Dashboard and Interactive Pre-discharge Checklist on Post-discharge Adverse Events

The goal of this study is to expand the use of previously developed patient safety dashboards and patient-centered discharge checklists to three general medicine units in an affiliated community hospital. The safety dashboard and interactive pre-discharge checklist are cognitive aids for clinicians and patients, respectively, that serve to facilitate early detection of patients at risk for preventable harm, including suboptimal discharge preparation. The aims of this study are to:

  1. Enhance the safety dashboard and interactive pre-discharge checklist to include "smart" notifications for hospital-based clinicians when patients are at high risk for adverse events or have identified specific concerns related to discharge based on their checklist responses.
  2. Expand intervention to general medical units at our community hospital-affiliate, BWFH.
  3. Evaluate impact on post-discharge AEs for patients discharged from BWFH who are at risk for preventable harm and hospital readmission.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Our project proposes to address gaps in functionality of commercially available EHR systems through evaluation of novel, EHR-integrated HIT tools. We previously designed, developed, and implemented the patient safety dashboard and interactive pre-discharge checklist to engage clinicians and patients in systematically addressing safety threats in each of several domains. By integrating clinical data of several different types, these tools serve to reduce cognitive load and improve decision-making for clinicians. In this way, these tools represent a preventative intervention that mitigates risk in each domain by suggesting corrective action corresponding to institutional safety guidelines.

Studying the effectiveness of these tools on post-discharge outcomes will improve knowledge, technical capability, and clinical practice related to patient safety during transitions of care. Specifically, our project will advance scientific knowledge by quantifying the post-discharge impact of an intervention that changes clinical practice by enabling hospital-based clinicians to proactively institute corrective action for "at risk" patients who may require additional surveillance and supportive services during transitions. Also, we will establish the technical feasibility of spreading customized, third-party digital health applications that fill critical safety gaps in commercially available EHRs; expanding to a community hospital has clear implications for adoption and validation of this technology in different practice settings.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

268

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Brigham and Women's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male or female, >18 years of age, English-speaking
  • Caregivers >18 years of age designated by patient or patient's healthcare proxy
  • Two or more patient safety risk factors

Exclusion Criteria:

- Non-English speaking patients for whom we cannot identify an English-speaking healthcare proxy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Pre-intervention

Usual care on three general medicine units.

Patients/caregivers do no have access to the discharge preparation checklist. Providers do not have access to the safety dashboard.

Experimental: Post-intervention
Patients/caregivers have access to the pre-discharge preparation checklist. Providers have access to patient safety dashboard.
Pre-discharge preparation checklist for patients to assess discharge readiness. Patient safety dashboard for clinicians to proactively identify at-risk patients.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Potential Post-Discharge Adverse Events
Zeitfenster: 24 months
Potential post-discharge adverse events will be measured as the number of new or worsening symptoms or signs per patient
24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Actual Post-Discharge Adverse Events
Zeitfenster: 24 months
Actual post-discharge adverse events will be measured as the number of adverse events per patient
24 months
Preventable Post-Discharge Adverse Events
Zeitfenster: 24 months
Actual post-discharge adverse events related to preventable harm will be measured as the number of post-discharge adverse events per patient related to a specific safety risk domain identified during index hospitalization
24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

20. März 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. Januar 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Januar 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Februar 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Februar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Januar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2018P001137

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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