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Personalized Two-stage Regional Citrate Anticoagulation for CRRT in Patients With Citrate Metabolism Impairment (PRECISE)

Personalized Two-stage Regional Citrate Anticoagulation for CRRT in Patients With Citrate Metabolism Impairment: a Multicenter Randomized Controlled Study

The purpose of this study is to compare the efficacy and safety of an individualized two-stage calcium supplementation method versus a conventional commercial RCA-CRRT module in RCA-CRRT for patients with citrate metabolism disorders.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

142

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

A. Aged 18 to 80 years, inclusive, male or female; B. Diagnosed with acute kidney injury or chronic kidney disease stage 5, and assessed by a physician as requiring continuous renal replacement therapy (CRRT); C. Citrate metabolism disorder, including liver failure (acute liver failure, acute-on-chronic liver failure, or decompensated cirrhosis), and/or microcirculation disorder (mean arterial pressure <65 mmHg requiring vasopressor therapy and lactate ≥2 mmol/L); D. The investigator determines that the patient can have a stable vascular access established (the access must be capable of providing a constant and effective blood flow rate >150 ml/min); E. The study participant (subject) and their legal guardian are able to understand the study purpose and provide written informed consent.

Exclusion Criteria:

A. Received regional citrate anticoagulation therapy within the previous 72 hours; B. Expected to require additional non-protocol calcium supplementation during CRRT due to disease-related needs; C. Requiring arterial-venous reversal of the extracorporeal circuit during CRRT due to poor flow; D. Requiring concurrent peritoneal dialysis during the trial period; E. Participated in or is currently participating in another clinical trial within 1 month prior to the date of signing the informed consent form; F. Expected survival time less than 72 hours; G. Any other conditions that, in the investigator's judgment, make the patient unsuitable for participation in the clinical trial.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Kontrolle
The recommended supplementation method for citrate and calcium agents in the CRRT citrate module by Fresenius Medical Care.
Experimental: Two-stage
The two-stage calcium supplementation refers to: the first stage after the initiation of CRRT, the amount of calcium supplementation includes the calcium clearance from the extracorporeal circuit and the accumulated calcium citrate in the body; when the blood citrate concentration reaches a steady state, the second stage begins, at which point the accumulated calcium is stable and only the calcium clearance from the extracorporeal circuit needs to be supplemented.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intervention rate of iCa
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
During the CRRT iCa is measured at pre-set time points. If the iCa concentration is either <0.95 or >1.35 mmol/L in the body, or <0.25 or >0.4 mmol/L in the extracorporeal circuit, it is defined as "iCa requiring intervention". If both intracorporeal and extracorporeal iCa require intervention at the same time point, it is counted as two interventions. Finally, the intervention rate of iCa is calculated.
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The filter failure rate and the causes of filter failure within 72 hours
Zeitfenster: The first 72 hours of CRRT
The first 72 hours of CRRT
The differences and proportional distributions of in vivo and in vitro iCa values at each time point between the two groups
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
The incidence of bleeding events, the bleeding-related blood transfusions, and the total volume of transfused blood
Zeitfenster: From the initiation to the end of CRRT
From the initiation to the end of CRRT
The incidence of arrhythmias and neurological symptoms caused by abnormal iCa
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
The incidence of hypocalcemia and hypercalcemia
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
The incidence of metabolic acidosis and metabolic alkalosis
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
The incidence of hypernatremia
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
The incidence of clinically meaningful citrate accumulation
Zeitfenster: From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT
From 1 hour post-CRRT initiation to the end of CRRT

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

5. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

14. Februar 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

14. August 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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