- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07603375
Upfront Chemotherapy With Radiation Therapy (CRT) Followed by Chemotherapy in Localized Esophageal Adenocarcinoma (TNT Esophagus)
27. Mai 2026 aktualisiert von: Duke University
A Single-arm Study of Upfront Chemotherapy With Radiation Therapy (CRT) Followed by Chemotherapy in Localized Esophageal Adenocarcinoma
The goal of this trial is to learn if adding consolidative chemotherapy to routine chemoradiation can better control both local recurrence and metastasis and reduce the need for surgical intervention.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
60
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Clinical Trials Office
- Telefonnummer: (919) 668-3726
- E-Mail: RadOnc-Clinical_Trials@dm.duke.edu
Studienorte
-
-
North Carolina
-
Durham, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27710
- Duke University Medical Center
-
Hauptermittler:
- Manisha Palta, MD
-
Kontakt:
- Kaitlin Bailey, RN BSN OCN
- Telefonnummer: 919-668-3726
- E-Mail: RadOnc-Clinical_Trials@dm.duke.edu
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Subject must be able to provide study specific informed consent prior to study entry
- Must be newly diagnosed, histologically proven diagnosis of adenocarcinoma of the thoracic esophagus or gastroesophageal junction (Siewert I-II);
- Stage II-IVA, excluding T4b, according to the American Joint Committee on Cancer (AJCC) 8th edition;
- Complete history and physical examination within 21 days of signing consent;
- Staging whole-body FDG-PET/CT (fluorodeoxyglucose-positron emission tomography/computed tomography) scan with or without contrast (preferred) or chest/abdominal (CT with contrast) confirming there is no evidence of metastatic disease must be obtained within 45 days of study enrollment
- ECOG (Eastern Cooperative Oncology Group) performance status of 0-2
- Subjects must be appropriate candidates for planned chemoradiation (concurrent carboplatin/paclitaxel) and chemotherapy (FLOT, m-FOLFOX-6) as determined by the treating radiation oncologist, medical oncologist, and surgical oncologist.
- Adequate hematologic, renal, and hepatic function within 14 days of initiation of therapy
Exclusion Criteria:
- Cervical esophageal cancers arising 15-18 cm from the incisors.
- Esophageal squamous cell carcinoma.
- Patients with T4b disease according to the AJCC 8th Edition.
- Definitive clinical or radiologic evidence of metastatic disease.
- Has had prior systemic therapy or radiation therapy for the current diagnosis.
- Prior thoracic radiotherapy for any reason that would result in overlap of radiation therapy fields; all patients with prior radiotherapy must be reviewed by the PI to determine if patient is eligible.
- Has a known additional malignancy that is progressing or requires active treatment. Exceptions include basal cell carcinoma of the skin or squamous cell carcinoma of the skin that has undergone potentially curative therapy or in situ cervical cancer
Severe, active co-morbidity defined as follows:
- Active uncontrolled infection requiring IV antibiotics;
- Pregnant and/or nursing subjects;
- HIV positive with CD4 count < 200 cells/microliter. Note that subjects who are HIV positive are eligible, provided they are under treatment with highly active antiretroviral therapy (HAART) and have a CD4 count ≥ 200 cells/microliter within 30 days prior to registration. Note also that HIV testing is not required for eligibility for this protocol. This exclusion criterion is necessary because the treatments involved in this protocol may be significantly immunosuppressive.
- Has a history or current evidence of physical or physiological contraindication to participation in this study, at the discretion of the treating investigator.
- Has known psychiatric or substance abuse disorders that would interfere with cooperation with the requirements of the trial.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Chemoradiation with consolidative chemotherapy
Participants will receive a standard course of chemoradiation followed by consolidative chemotherapy (FOLFOX regimen at the treating physician's discretion).
|
Modified-FOLFOX-6 or FLOT (Fluorouracil, Leucovorin, Oxaliplatin, Docetaxel)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of participants with Clinical complete response (cCR)
Zeitfenster: approximately 36 weeks
|
cCR defined as absence of malignancy on endoscopic biopsies obtained at the time of reassessment following neoadjuvant therapy
|
approximately 36 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of participants with pathologic complete response (pCR)
Zeitfenster: approximately 36 weeks
|
Pathologic complete response (pCR) is defined as absence of detectable tumor of esophagectomy tissues.
|
approximately 36 weeks
|
|
Number of participants who complete both chemoradiation and chemotherapy
Zeitfenster: approximately 36 weeks
|
approximately 36 weeks
|
|
|
Number of participants with local control
Zeitfenster: up to 5 years
|
Local control in participants achieving clinical complete remission (cCR) estimated using the Kaplan-Meier method.
cCR is defined as the disappearance of all detectable signs and symptoms of a disease, such as cancer, have completely disappeared.
|
up to 5 years
|
|
Number of participants with Disease free survival
Zeitfenster: up to 5 years
|
Disease free survival in participants achieving cCR estimated using the Kaplan-Meier method.
cCR is defined as the disappearance of all detectable signs and symptoms of a disease, such as cancer, have completely disappeared.
|
up to 5 years
|
|
Time to distant metastasis
Zeitfenster: up to 5 years
|
Time to distant metastasis in participants achieving cCR estimated using the Kaplan-Meier method.
cCR is defined as the disappearance of all detectable signs and symptoms of a disease, such as cancer, have completely disappeared.
|
up to 5 years
|
|
Overall survival
Zeitfenster: up to 5 years
|
Measured in participants achieving cCR and estimated using the Kaplan-Meier method.
cCR is defined as the disappearance of all detectable signs and symptoms of a disease, such as cancer, have completely disappeared.
|
up to 5 years
|
|
Number of participants with Local control
Zeitfenster: up to 5 years
|
Measured in participants achieving pCR and estimated using the Kaplan-Meier method.
pCR is defined as absence of detectable tumor of esophagectomy tissues.
|
up to 5 years
|
|
Disease free survival
Zeitfenster: up to 5 years
|
Disease free survival in participants achieving pCR.
pCR is defined as absence of detectable tumor of esophagectomy tissues.
|
up to 5 years
|
|
Time to distant metastasis
Zeitfenster: up to 5 years
|
Time to distant metastasis in participants achieving pCR estimated using the Kaplan-Meier method.
pCR is defined as absence of detectable tumor of esophagectomy tissues.
|
up to 5 years
|
|
Overall survival
Zeitfenster: up to 5 years
|
Measured in participants achieving pCR and estimated using the Kaplan-Meier method.
pCR is defined as absence of detectable tumor of esophagectomy tissues.
|
up to 5 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Manisha Palta, MD, Duke Health
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. August 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. August 2029
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Februar 2034
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
29. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Kopf-Hals-Neubildungen
- Erkrankungen der Speiseröhre
- Ösophagusneoplasmen
- Adenokarzinom der Speiseröhre
- Organische Chemikalien
- Heterocyclische Verbindungen, 1-Ring
- Heterocyclische Verbindungen
- Heterocyclische Verbindungen, 2-Ring
- Heterocyclische Verbindungen, Fusionsring
- Enzyme und Coenzyme
- Koordinationskomplexe
- Pyrimidine
- Formyltetrahydrofolate
- Tetrahydrofolate
- Folsäure
- Pterins
- Pteridine
- Uracil
- Pyrimidinone
- Coenzyme
- Oxaliplatin
- Fluoruracil
- Leucovorin
- FOLFOX -Protokoll
Andere Studien-ID-Nummern
- Pro00120182
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Beschreibung des IPD-Plans
Data may be shared 6 months after publication or as required by the journal
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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