Using Capnography to Reduce Hypoxia During Pediatric Sedation
Using Capnography to Reduce the Incidence of Hypoxia in Children During Moderate Sedation in the Pediatric Emergency Department: A Randomized Controlled Trial
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Phase
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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-
Connecticut
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New Haven, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06511
- Yale-New Haven Children's Hospital
-
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Children 1-20 years old who require IV sedation in the Pediatric Emergency Department at Yale-New Haven Children's Hospital
Exclusion Criteria:
- Unable to tolerate nasal-oral cannula
- Conditions that effect end-tidal carbon dioxide measurement (active asthma, diabetic ketoacidosis, severe dehydration or trauma)
- Intubation
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Single
Anzahl der Arme
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / ArmTeilnehmergruppe / Arm |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Open Capnography
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Use of capnography as an additional monitor during sedation to detect hypoventilation and apnea prior to declines in pulse oximetry and clinical examination findings
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Placebo-Komparator: Capnography Blind
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Use of capnography as an additional monitor during sedation to detect hypoventilation and apnea prior to declines in pulse oximetry and clinical examination findings
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Frequency of Staff Interventions for Hypoventilation.
Zeitfenster: Every 30 seconds during sedation; this is on average 30 minutes (range 10-240 minutes)
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These include verbal or physical stimulation, administration of supplemental oxygen, bag-valve mask ventilation, or use invasive airway devices.
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Every 30 seconds during sedation; this is on average 30 minutes (range 10-240 minutes)
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Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Frequency of Hypoxia Defined as Pulse Oximetry Less Than 95%.
Zeitfenster: Every 30 seconds during sedation; this is on average 30 minutes (range 10-240 minutes)
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While there were 77 patients per group, each patient had vital signs measured every 30 seconds for the duration of their stay.
This resulted in a variable amount of time points (data points) recorded per patient.
Our event frequency was the number of events (outcome measure of abnormal vital signs) per number of time points for each patient.
This is presented as an event rate.
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Every 30 seconds during sedation; this is on average 30 minutes (range 10-240 minutes)
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Melissa Langhan, MD, Yale University
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- 0904005003
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