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Laparoscopy Combined With Enhanced Recovery Pathway

18. Mai 2016 aktualisiert von: Wei Zhou, Sir Run Run Shaw Hospital

Short-Term Outcomes of Laparoscopy Combined With Enhanced Recovery Pathway After Ileocolon Resection for Crohn's Disease

Laparoscopy combined with an enhanced recovery pathway versus laparoscopy combined with a traditional recovery pathway after ileocolon resection for Crohn's Disease.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Thirty patients with CD of ileocolon will be randomly assigned to two groups.One group is ERP group which include no bowel preparation nor fasting, no abdominal drains, early removal of urinary catheter, early solid dietary intake and mobilization and restrictive fluid management.In the end,we can compare the time to first flatus、time to first flatus 、postoperative length of stay postoperative hospital expense、complication grade readmission within 30 days of discharge between the two groups.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Jianjian Xiang, doctor
  • Telefonnummer: 008613588706479
  • E-Mail: nuzwlvran@163.com

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Xiang

Studienorte

    • Zhejiang
      • Hangzhou, Zhejiang, China
        • Rekrutierung
        • Sir Run Run Shaw Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients (18 years≤aged≤75 years) were included if they had histologically or radiographic proven CD with disease localized to the terminal ileum with or without ascending colon involvement.

Exclusion Criteria:

  • Those patients were excluded:previous bowel resection or strictureplasty, preoperative radiological evidence of large phlegmons/abscesses/enteric fistulas (assessed by magnetic resonance imaging or computed tomography), emergency surgery, and anesthesiological contraindications to laparoscopy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Enhanced Recovery

Preoperative protocols:Multidisciplinary patient information、no bowel preparation、no fasting(drink 10% glucose 1000 at 21:30 night before the surgery).

Intraoperative protocols:Laparoscopic standardized technique、fluid restriction (max 500 ml/h)、no abdominal drains.

Postoperative protocols:no nasogastric tube、early solid dietary intake and mobilization、urinary catheter removal on postoperative day 1、restrictive fluid management(<2000ml/d).

Preoperative protocols:Multidisciplinary patient information、no bowel preparation、no fasting(drink 10% glucose 1000 at 21:30 night before the surgery).

Intraoperative protocols:Laparoscopic standardized technique、fluid restriction (max 500 ml/h)、no abdominal drains.

Postoperative protocols:no nasogastric tube、early solid dietary intake and mobilization、urinary catheter removal on postoperative day 1、restrictive fluid management(<2000ml/d).

Andere Namen:
  • Verbesserte Wiederherstellung
Sonstiges: Unenhanced Recovery

Preoperative protocols:Patient information、Mechanical bowel preparation、Fasting since midnight before operation.

Intraoperative protocols:Laparoscopic standardized technique、fluid overload (over 500 ml/h) 、place abdominal drains.

Postoperative protocols:no nasogastric tube、mobilization from postoperative day 1、fluids and solids intake after first passage of stool、Urinary catheter removal on postoperative day 2/3、no restrictive fluid management(>2000ml/d).

Preoperative protocols:Patient information、Mechanical bowel preparation、Fasting since midnight before operation.

Intraoperative protocols:Laparoscopic standardized technique、fluid overload (over 500 ml/h) 、place abdominal drains.

Postoperative protocols:no nasogastric tube、mobilization from postoperative day 1、fluids and solids intake after first passage of stool、Urinary catheter removal on postoperative day 2/3、no restrictive fluid management(>2000ml/d).

Andere Namen:
  • Un-Enhanced Recovery

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The time of Flatus and Defecation
Zeitfenster: 0-10 days
0-10 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
The time of liquid diet and semiliquid diet
Zeitfenster: 0-10 days
0-10 days

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Postoperative complications
Zeitfenster: 0-10 days
0-10 days
Postoperative hospitalization cost
Zeitfenster: 0-10 days
0-10 days
Hospital readmission rates
Zeitfenster: 0-30 days after discharge
0-30 days after discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienstuhl: Wei Zhou, Doctor, Sir Run Run Shaw Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Mai 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Mai 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Mai 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. April 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • SRRSH20160427-001

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

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