Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

A Prospective Study of Endothelial Dysfunction and Diabetic Foot Ulcer Risk

20. Januar 2009 aktualisiert von: US Department of Veterans Affairs

This project will identify risk factors for diabetic foot ulcer by studying the relationship between endothelial dysfunction and foot ulcer risk. A fundamental defect in type 1 and 2 diabetic subjects is impaired vasodilatory reserve which is reflected in the dysfunction of endothelium-dependent vasodilation. Findings thus far point to an important role of the microvasculature in the development of diabetic foot ulcer and amputation.

In this study a a well-characterized cohort of 750 diabetic veterans without foot ulcer will be followed over 3-years.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Prevention of foot ulcer should result in a reduction in the risk of lower limb amputation. We propose to identify risk factors for diabetic foot ulcer by studying the relationship between endothelial dysfunction and foot ulcer risk. It has been proposed that impaired vasoregulation in diabetic patients leads to the development and perpetuation of chronic foot ulceration via failure of the normal hyperemic response to injury. A fundamental defect that has been demonstrated in type 1 and 2 diabetic subjects is impaired vasodilatory reserve, which reflects dysfunction of endothelium-dependent vasodilation. Our findings thus far point to an important role of the microvasculature in the development of diabetic foot ulcer and amputation, with our demonstration of higher foot ulcer and lower-limb amputation risk in relation to lower dorsal foot transcutaneous oxygen level. The role of endothelial dysfunction in relation to diabetic foot ulcer risk has not previously been studied.

We will follow a well-characterized cohort of 750 diabetic veterans without foot ulcer over 3-year after obtaining baseline measures of endothelial function using iontophoretic application of acetylcholine to induce cutaneous endothelium-dependent vasodilation on the dorsal foot. Iontophoresis permits noninvasive delivery of ionic drugs cutaneously without damage to the skin or systemic effects. Change in microvascular flow will be measured using a laser Doppler imager (Moor LDI) over a 4x4 cm area divided into 18496 measurement sites. Endothelial function will be defined as the difference between readings before and after the iontophoretic application of a 1% acetylcholine solution at a current of 0.2 mA for 1 minute, with higher readings reflecting better endothelial function. These techniques are the accepted standard method for assessment of endothelium-dependent vasodilation in the cutaneous microvasculature. Additional measurements will be obtained on other ulcer risk factors to assess whether endothelial dysfunction independently influences foot ulcer risk, or whether it is merely a marker for different pathophysiologic conditions responsible for higher risk (eg., sensory neuropathy). Possible confounding factors considered will include sensory and autonomic neuropathy; dorsal foot transcutaneous oximetry; macrovascular function assessed with Doppler blood pressures; diabetes characteristics; in-shoe plantar pressure (F-scan), medication use, and foot deformity.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung

750

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Diabetic patients with foot ulcers

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • John Fryer, Ph.D. Asst. Director, Program Analysis and Review Section (PARS), Rehabilitation Research & Development Service
  • Wijegupta Ellepola, Program Analyst, Program Analysis & Review Section (PARS), Rehabilitation Research & Development Service

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 1999

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2002

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. März 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. März 2001

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. März 2001

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Januar 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Januar 2009

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2001

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Diabetische Fußgeschwüre

3
Abonnieren