- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00218205
A Study of Epirubicin With Estramustine Phosphate and Celecoxib for the Treatment of Prostate Cancer
20. September 2005 aktualisiert von: Department of Veterans Affairs, New Jersey
A Phase II Trial of Epirubicin With Estramustine Phosphate and Celecoxib for the Treatment of Hormone Resistant Prostate Cancer (HRPC)
The purpose of this clinical trial is to find out the effect of epirubicin with estramustine phosphate and celecoxib on PSA and objective response in patients with hormone resistant prostate cancer as well as evaluating the toxicity, quality of life of this combination.
Celecoxib is an FDA approved drug to treat arthritis.
Epirubicin, alone or with estramustine phosphate has been used in the treatment of hormone resistant prostate cancer.
These drugs have demonstrated evidences of tumor blood vessel suppression and combination of these three drugs could possibly arrest further tumor growth or even make the tumor decrease in size.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung
28
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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New Jersey
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East Orange, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07018
- Rekrutierung
- Department Of Veterans Affairs NJ Health Care System
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Kontakt:
- Basil Kasimis, MD
- Telefonnummer: 1544 973-676-1000
- E-Mail: basil.kasimis@med.va.gov
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Unterermittler:
- Victor Chang, MD
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Unterermittler:
- Shanthi Srinivas, MD
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Unterermittler:
- Fengming Zhong, MD
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patient must have histologically proven adenocarcinoma of the prostate gland.
- Patient must have evidence of progressive metastatic disease (e.g., bone, pelvic mass, lymph node, liver or lung metastases) within 6 weeks prior to participation in the study.
- Patients must not have an elevated PSA level as the only evidence of disease. While castrated, the patients should have rising PSA on two consecutive measurements at least 1 week apart. The confirmatory PSA must be obtained within 1 week prior to study registration and should be >10ng/ml.
- Patients with bone metastases only (i.e., lacking soft-tissue disease) must have a PSA level of > 10 ng/ml. Patients with soft tissue metastases and /or visceral disease must have either measurable disease or a PSA level of > 10 ng/ml.
- Radiological evidence of hydronephrosis will not by itself constitute evidence of metastatic disease.
- Patients must have had prior treatment with bilateral orchiectomy or other primary hormonal therapy (e.g., estrogen therapy, LHRH analog + flutamide, etc.) with evidence of treatment failure.
NOTE: Patients who have not undergone bilateral orchiectomy must continue LHRH agonist therapy (e.g., depot leuprolide or goserelin) while receiving this protocol therapy.
- For patients previously treated with flutamide (Eulexin), nilutamide (Nilandron), or bicalutamide (Casodex): Patients must have discontinued flutamide or nilutamide < 4 weeks and for bicalutamide 6 weeks prior to registration.
- Patients should not have prior exposure to anthracyclines or estramustine phosphate.
- Patients must not have had prior radiotherapy < 4 weeks prior to this protocol treatment.
- Patients must not have previously received Strontium 89, Samarium 153, or other radioisotope therapies.
- Patients must have recovered from all toxicities due to prior treatment for prostate cancer prior to receiving this protocol treatment.
- Patients must have adequate bone marrow function: (WBC > 4000/ mm3, granulocytes > 2000/ mm3, platelet count > 100,000/mm3, and Hemoglobin > 8.0 g/dl < 4 weeks prior to participate in this study.
- Patients must have the following chemistry values < 4 weeks prior to participate in this study:
- Bilirubin < 1.5 mg/dl
- Transaminases (SGOT and/or SGPT) < 5 x institutional upper limit of normal (ULN)
- Creatinine < 2.0 mg/d. or creatinine clearance > 50 ml/min
- Alkaline phosphatase £ 5 x ULN
- Patients must have no active angina pectoris, or known heart disease of New York Heart Association Class III-IV. Patients must not have a history of myocardial infarction < 6 months prior to the study participation.
- Patients with a history of prior malignancy are eligible provided they were treated with curative intent and have been free of disease for the time period considered appropriate for the specific cancer.
- No serious concurrent medical illness or active infection should be present which would jeopardize the ability of the patient to receive the chemotherapy outlined in this protocol with reasonable safety.
- Sexually active patients must use an accepted and effective method of contraception while receiving protocol treatment.
- Patients must have a Karnofsky Performance Scale (KPS) score over 50. (Equaling ECOG Performance Scale of 0, 1, or 2).
- Age > 18 years.
- Patient must have failed the Taxotere treatment.
Exclusion Criteria:
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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Determine the effect of epirubicin with estramustine phosphate and celecoxib on PSA and objective response in patients with HRPC
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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Evaluate the toxicity of the combination of epirubicin with estramustine phosphate and celecoxib in patients with stage D3 prostate cancer.
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Bestimmen Sie die Auswirkungen dieser Therapie auf die Lebensqualität.
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Determine the survival of the patients treated with the proposed regimen.
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Basil Kasimis, MD, Department Of Veterans Affairs NJ Health Care System
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Zhong F, Kasimis B, Hwang S, Cogswell J, Chang V, Morales E, Gonzalez M, Boholli I, Ohanian M, Blumenfrucht M: Second Line Treatment of Hormone Resistant Prostate Cancer (HRPC). A Phase II Trial of Epirubicin (E), Estramustine Phosphate (EP) and Celecoxib © Proc Am Soc Clin Oncol, Vol 24 #4754, 2005.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2002
Studienabschluss
1. Juni 2006
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. September 2005
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. September 2005
Zuerst gepostet (Schätzen)
22. September 2005
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
22. September 2005
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. September 2005
Zuletzt verifiziert
1. September 2005
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Genitale Neubildungen, männlich
- Prostataerkrankungen
- Prostataneoplasmen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Enzym-Inhibitoren
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Entzündungshemmende Mittel, nichtsteroidal
- Analgetika, nicht narkotisch
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Cyclooxygenase-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Topoisomerase-II-Inhibitoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antibiotika, antineoplastische
- Cyclooxygenase-2-Inhibitoren
- Epirubicin
- Celecoxib
- Estramustin
Andere Studien-ID-Nummern
- K-EPIRU-0030-280-US
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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