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Population Based Strategies for Effective Control of High Blood Pressure in Pakistan

25. Mai 2006 aktualisiert von: Aga Khan University

Studies have established that high blood pressure (BP) is the most common risk factor for cardiovascular disease (CVD). Despite a heavy burden of hypertension (33% of all persons aged 45 years and over), there are no reliable data on comparative strategies to manage hypertension in Pakistan. Our Wellcome Trust funded pilot study in Karachi, Pakistan on 320 adults aged 40 years and over showed that the prevalence of hypertension (95% CI) was 40.3% (34.9-45.7%), and CVD was 32.5% (27.6-37.8%).

We will now conduct a study with two components: 1) cross sectional study to determine the prevalence of CVD, and its determinants in Karachi, Pakistan; and 2) prospective, 2x2 factorial design, cluster allocation intervention study to evaluate the impact of a i) Population approach of household health education (HHE) by community health workers (CHW) on BP levels of population aged 5 years or over in low-middle income communities of Karachi; and ii) High-Risk approach of special BP management administered by intensively trained local general practitioners on BP levels of hypertensive subjects aged > = 40 years from the above population.

The cost effective BP control strategy would serve as a model for a much-needed national level hypertension control programme in Pakistan, and possibly other developing countries in South Asia.

We hypothesize that 1) HHE delivered by trained CHW is superior to no HHE in lowering BP levels of the population; and 2) management of hypertension by specially trained GPs is better than usual care provided in the communities of Karachi in lowering blood pressure of hypertensive subjects.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The proposed study will be conducted among the low and middle-income population in Karachi. This population is likely to be particularly prone to CVD, has the poorest access to quality care, and is often prescribed expensive drugs by GPs.

Screening visit: The Community Health Workers (CHW) will pay home visits to invite all subjects aged 5 years or over to participate in the survey. The screening would have three levels: 1) Household screening for subjects aged 5 years and over (n= 17,850 individuals, 3000 households). 2) Adult screening for individuals aged 40 years or over (n= 4200 individuals). 3) Hypertensive adults screening (n= 1860 individuals) for those identified to have hypertension on adult screening will be invited for re-measurement of BP to confirm hypertension.

Intervention Effectiveness Study: This is a 2x2 factorial design, cluster allocation intervention study comparing controls with intervention by primary care GP, with or without health education. The main comparisons relate to the reduction of BP in a) all household members (aged > 5 years), and b) hypertensive adults (aged > 40 years).

Interventions: The sample will be assigned to four intervention groups:

  • Group A: Routine care.
  • Group B: Routine care plus Health Education
  • Group C: Care provided by trained GP
  • Group D: Care provided by trained GP plus Health Education.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Sind
      • Karachi, Sind, Pakistan, 74800
        • Aga Khan University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

5 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All subjects aged 5 years or over residing in randomly selected communities

Exclusion Criteria:

  • Those who have severe co-morbid conditions
  • Pregnancy
  • Unable to give informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Single

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Cross sectional: The prevalence (95% confidence intervals) of CVD, hypertension, diabetes, albuminuria, and mean values of lipid.
Intervention study: Changes in systolic and diastolic BP,
b) body mass index (BMI), e) waist hip ratio, and f) tobacco use from baseline to 2 year follow up visit
Cost Outcome Measures: These will be computed for hypertensive adults.
Primary outcomes: incremental cost per mm reduction in SBP, and DBP for each of the three intervention arms.
the three intervention arms

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Secondary Effect Outcomes: a) Proportion of subjects with mean follow-up BP less than 140/90 mm Hg,
and changes in b) BMI, c) waist hip ratio, and f) tobacco use.
Cost outcomes: the total cost per intervention and cost per subjects

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Tazeen H Jafar, MD MPH, Aga Khan University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2004

Studienabschluss

1. September 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Mai 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Mai 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. Mai 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Mai 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Mai 2006

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2006

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • GR 070854

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