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Bortezomib, Cyclophosphamide, Dexamethasone, and Thalidomide in Treating Patients With Newly Diagnosed, Previously Untreated Multiple Myeloma

12. März 2009 aktualisiert von: Fred Hutchinson Cancer Center

A Phase II Trial With VELCADE® (PS-341), Cytoxan (Cyclophosphamide), Dexamethasone and Thalomid® (VEL-CTD) in Previously Untreated Multiple Myeloma Patients

RATIONALE: Bortezomib may stop the growth of cancer cells by blocking some of the enzymes needed for cell growth. Drugs used in chemotherapy, such as cyclophosphamide and dexamethasone, work in different ways to stop the growth of cancer cells, either by killing the cells or by stopping them from dividing. Thalidomide may stop the growth of cancer cells by blocking blood flow to the cancer. Giving bortezomib together with cyclophosphamide, dexamethasone, and thalidomide may kill more cancer cells.

PURPOSE: This phase II trial is studying how well giving bortezomib together with cyclophosphamide, dexamethasone, and thalidomide works in treating patients with newly diagnosed, previously untreated multiple myeloma.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • Determine the response rate in patients with newly diagnosed, previously untreated multiple myeloma treated with bortezomib, cyclophosphamide, dexamethasone, and thalidomide.

Secondary

  • Determine the safety and tolerability of this regimen in these patients.

OUTLINE: This is an open-label, multicenter study.

Patients receive bortezomib IV on days 1, 4, 8, and 11; cyclophosphamide IV on days 1 and 8 of courses 1-3; oral thalidomide once daily on days 1-21 beginning in course 4; and dexamethasone IV or orally once daily on days 1, 2, 4, 5, 8, 9, 11, and 12. Treatment repeats every 21 days for up to 6 courses in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.

After completion of study treatment, patients are followed every 3 months.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 43 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

43

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Berkeley, California, Vereinigte Staaten, 94704
        • Alta Bates Summit Comprehensive Cancer Center
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90048
        • Samuel Oschin Comprehensive Cancer Institute at Cedars-Sinai Medical Center
      • Palm Springs, California, Vereinigte Staaten, 92262
        • Desert Regional Medical Center Comprehensive Cancer Center
      • Sacramento, California, Vereinigte Staaten, 95816
        • Sutter Cancer center
    • Florida
      • Boca Raton, Florida, Vereinigte Staaten, 33486
        • Eugene M. and Christine E. Lynn Cancer Institute at Boca Raton Community Hospital - Main Campus
    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10011
        • St. Vincent's Comprehensive Cancer Center - Manhattan
    • Oregon
      • Portland, Oregon, Vereinigte Staaten, 97239
        • Oregon Health and Science University Cancer Institute
    • Texas
      • Austin, Texas, Vereinigte Staaten, 78759
        • Lone Star Oncology - Austin
    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98109-1023
        • Seattle Cancer Care Alliance
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98109-1024
        • Fred Hutchinson Cancer Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Diagnosis of multiple myeloma meeting 1 of the following criteria:

    • Monoclonal immunoglobulin spike on serum electrophoresis (IgG > 3.5 g/dL or IgA > 2.0 g/dL) and kappa or lambda light chain excretion > 1 g/day by 24-hour urine protein electrophoresis AND meets any of the following criteria:

      • Bone marrow plasmacytosis (10-30% plasma cells)
      • Lytic bone lesions
    • Monoclonal immunoglobulin of lesser magnitude present and bone marrow plasmacytosis (10-30% plasma cells) AND meets any of the following criteria:

      • Lytic bone lesions
      • IgM < 50 mg/dL, IgA < 100 mg/dL, or IgG < 600 mg/dL
    • Bone marrow plasmacytosis (> 30% plasma cells) or plasmacytoma on tissue biopsy AND meets any of the following criteria:

      • Monoclonal immunoglobulin of lesser magnitude present
      • Lytic bone lesions
      • IgM < 50 mg/dL, IgA < 100 mg/dL, or IgG < 600 mg/dL
    • FreeLite testing abnormal and kappa:lambda light chain ratio abnormal
  • Symptomatic disease requiring treatment

    • Documented related organ or tissue involvement, if present
  • Measurable disease, defined as 1 of the following:

    • Monoclonal immunoglobulin spike on serum electrophoresis ≥ 1 g/dL and/or urine monoclonal immunoglobulin spike ≥ 200 mg/day
    • Abnormal FreeLite testing (for nonsecretors)
    • Patients with nonsecretory disease must meet either of the following criteria for measurability:

      • Has measurable protein by FreeLite testing
      • Untreated soft tissue plasmacytoma and/or evaluable disease in bone marrow
  • Newly diagnosed, previously untreated disease
  • No POEMS syndrome (i.e., plasma cell dyscrasia with polyneuropathy, organomegaly, endocrinopathy, monoclonal protein [M-protein], and skin changes)
  • No plasma cell leukemia

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • Karnofsky performance status 50-100%
  • Platelet count ≥ 100,000/mm³ (≥ 50,000/mm³ if bone marrow is extensively infiltrated)

    • Extensive infiltration is defined as > 50% myeloma cells or plasma cells
  • Hemoglobin ≥ 8.5 g/dL
  • Absolute neutrophil count ≥ 1,500/mm³
  • AST and ALT ≤ 2 times upper limit of normal (ULN)
  • Bilirubin ≤ 1.5 times ULN (unless clearly related to the disease)
  • Creatinine clearance ≥ 20 mL/min
  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use 2 methods of effective contraception ≥ 4 weeks prior to beginning treatment, during, and for ≥ 4 weeks after completion of study treatment
  • No impaired kidney function requiring dialysis
  • No uncontrolled infection
  • No HIV positivity
  • No known active hepatitis B or C
  • No cardiovascular disease including, but not limited to, any of the following:

    • Myocardial infarction within the past 6 months
    • New York Heart Association class II-IV heart failure
    • Uncontrolled angina
    • Severe uncontrolled ventricular arrhythmias
    • Clinically significant pericardial disease
    • Acute ischemic or active conduction system abnormalities by EKG
  • No history of allergic reactions to compounds containing mannitol, bortezomib, or cyclophosphamide
  • No second malignancy requiring concurrent treatment
  • No other serious medical or psychiatric illness that would preclude study compliance
  • No peripheral neuropathy ≥ grade 1

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • No prior chemotherapy, immunotherapy, vaccine therapy, therapeutic doses of steroids, or other agents for the treatment of active myeloma

    • Drugs given to prevent onset of myeloma allowed
    • Bisphosphonates for hypercalcemia or short course corticosteroids for hypercalcemia or cord compromise allowed
  • Prior local radiotherapy with or without a brief exposure to steroids allowed
  • More than 4 weeks since prior and no concurrent radiotherapy

    • Spot radiotherapy to ≤ 3 vertebrae allowed
  • No concurrent steroids at > 10 mg of prednisone daily (or the equivalent) for other medical conditions (e.g., asthma, systemic lupus erythematosus, or rheumatoid arthritis)
  • No other concurrent chemotherapy or investigational agents
  • Concurrent daily acetylsalicylic acid required during course 4-6 of study treatment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Antwortquote

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Sicherheit und Verträglichkeit

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: William I. Bensinger, MD, Fred Hutchinson Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2006

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Februar 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Februar 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. Februar 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. März 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. März 2009

Zuletzt verifiziert

1. März 2009

Mehr Informationen

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